یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تقدیر از برترین‌های جایزه ادبی یوسف در آذربایجان‌غربی

هشتمین و نهمین دوره جایزه ادبی یوسف با معرفی نویسندگان برتر این حوزه در آذربایجان‌غربی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جایزه ادبی یوسف و نهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، عصر (16 اسفندماه) سالجاری، در سالن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور سرهنگ جلیل وحیدی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، فرجی‌زاده دبیر کنگره، داوران شعر و داستان و شعرا و نویسندگان برگزیده برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ جلیل وحیدی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  گفت: ظرفیت ادبیات شاعران و نویسندگان انقلاب و دفاع مقدس بسیار بالاست که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود:  جبهه شمال غرب در آذربایجان‌غربی در سایه جبهه جنوب مانده و حماسه‌های جبهه دفاع مقدس در شمال‌‌غرب به شایستگی بیان نشده است.

هیئت داوران نهمین دوره جایزه ادبی یوسف، زهرا کریم‌زادگان با موضوع مدافعان سلامت با داستان «دنبال خدا می‌گردیم» را به‌عنوان نفر اول از ارومیه، فاطمه رضا قره‌باغ با موضوع دفاع مقدس با داستان «نامه‌های سفید» از ارومیه را به‌عنوان نفر دوم و زهره حمزه‌لو با موضوع دفاع مقدس با داستان «تصویر روبه رو» از شهر ارومیه را بعنوان رتبه سوم معرفی کرده‌اند.
 
در ادامه خانم سمیرا ساعدی با داستان «برادرم اسماعیل» از شهرستان سلماس و سلبی ناز رستمی با داستان «ناز بانو» از شهرستان شاهین‌دژ با موضوعات دفاع مقدس شایسه تقدیر شناخته شده‌اند.
 
 

همچنین هیئت داواران جشنواره شعر دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، محدثه خاکزاد را با موضوع بیداری اسلامی و مقاومت ملل با شعر «سنگی به پیشانی زد و هابیل افتاد» از شهرستان تکاب به‌عنوان نفر اول، سلبی ناز رستمی را با موضوع دفاع مقدس با شعر «رفتن هم آمدن است» از شهرستان شاهین‌دژ به‌عنوان نفر دوم و ویدا کبیری با شعر «حاج قاسم دل‌ها» از شهرستان تکاب به‌عنوان نفر سوم معرفی کرده‌اند. در این بخش رسول پژوهیده با شعر «دختران عشایر» از شاهین دژ و تبسم رضازاده با شعر ترکی «ای وطن هئچ غم یئمه بیزلرده حیدر قانی‌وار» را در موضوعات دفاع مقدس شایسته تقدیر معرفی کرده‌اند.
 
داوران این جشنواره‌ها را در بخش شعر آقایان مصطفی قلیزاده علیار و وحید طلعت و در بخش داستان، آقایان محمدعلی ضیایی و علی رزم‌آرای بر عهده داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها