پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه برگزیدگان خود را شناخت

با صدور پیامی از سوی آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی، آئین اختتامیه بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه، برگزار و نفرات برتر این همایش در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم اختتامیه بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه مجازی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم با قرائت پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه و دبیر بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه در ابتدای این برنامه به ارائه گزارشی از ادوار برگزاری این همایش پرداخت و گفت: در طول ۲۱ سال گذشته ۱۹ هزار کتاب و پایان‌نامه سطح ۴ و دکتری به دبیرخانه ارسال شدند و از میان آنها ۸۷۰ اثر طی ادوار گذشته مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
وی اضافه کرد: این دوره در مجموع ۸۰۴ کتاب و پایان‌نامه به دبیرخانه همایش ارسال شد که بیشترین آثار ارسالی در ارتباط با کلام، فقه و اصول و کمترین آثار ارسالی به گروه مدیریت اختصاص یافت.
 
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: در بررسی‌های اولیه ۱۵۹ اثر به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد ۵ اثر برگزیده، ۱۷ اثر شایسته تقدیر و ۲۵ اثر شایسته تحسین بوده است.
 
دبیر بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: مجموع پایان‌نامه‌های سطح ۴ ارسالی به دبیرخانه ۱۳۸ عنوان در ۱۴ گروه علمی بود که این بخش به دلیل ویروس کرونا با استقبال کمتری مواجه شد.

دبیر چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه بر تولید آثار گروهی علمی ترویجی تأکید کرد و یادآور شد: در بخش بین‌الملل بیشترین اثر به موضوعات علوم اجتماعی، کلام و عتبه مقدسه حسینی اختصاص داشت که یک اثر برگزیده، یک اثر شایسته تقدیر و یک اثر شایسته تحسین را دریافت کرد.
 
وی اضافه کرد: 32.5 درصد آثار ارسالی در رده علوم انسانی اسلامی است و علوم اسلامی در رسیدن به مرحله پایانی پیشتازند و ۵۲ درصد از آثار برتر در میان آثار مربوط به علوم اسلامی انسانی دیده می‌شود.
 
مقیمی‌حاجی دست‌یابی به مرزهای دانش در مقالات علمی پژوهی را با مشکل توصیف کرد و افزود: در بخش مقالات ۴ مقاله برتر معرفی شد، اما این مقالات از نظر محتوایی در سطح متوسط قرار دارند به همین دلیل مقالات علمی پژوهی در دست‌یابی به مرزهای دانش با مشکل مواجه‌اند.
 

یادآوری می‌شود در پایان این همایش از نفرات برگزیده تقدیر به‌عمل آمد که اسامی برگزیدگان بیست‌و‌دومین همایش کتاب سال حوزه به شرح زیر است.

‌حیدر البیاتی، حمید‌رضا حسنی، وحید فولاد‌زاده، هادی موسوی، حامد معرفت، محمد عزتی بخشایش، رضا اسلامی اسفندیاری، قاسم عارف، سیداکبر موسوی تنیاتی، زهیر دهقانی آرانی، زهرا حدادی، حسن رمضانی، مجید عطائی نظری، عماد جبار، کاظم العمیری، علی مدبر (اسلامی)، علی‌رضا محدث، علی‌اکبر عبدالاحدی مقدم، رضا لک زایی، عبدالاحد اسلامی، سیدمحمدرضا صفوی، فتح الله نجارزادگان، سید مرتضی میرتبار، محمد جواد توکلی، محمد باقر انصاری، مجید کافی، جواد گائینی، محمدتقی دشتی، حمید واسطی، نقی غیاثی، محمد داودی، سیدسعید هاشمی‌نسب.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها