پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
رشد 100 درصدی میزان مشارکت در جشنواره نسبت به سال گذشته

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: دهمین دوره جشنواره در استان با مشارکت 27165 و سه برگزیده ملی از شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد و 235 برگزیده شهرستانی در سطح استان برگزار شد که میزان مشارکت نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در آیین اختتامیه استانی دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که با حضور مسئولین استانی و علاقمندان کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی برگزار شد، به ارائه گزارشی از برگزاری  دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی، مطالعه کتب مرتبط با سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی آثار فاخر مرتبط با فرهنگ اهل بیت(ع)  با معرفی دوازده عنوان کتاب برای سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال  در بستر فضای مجازی و در سطح ملی  برگزار شد.

معصومی ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی دهمین دوره این جشنواره با مشارکت گسترده سازمان‌ها و  مراکز فرهنگی  در سه بخش فردی، گروهی  وخانوادگی  و در قالب‌های نقاشی، پویش کتابخوان، داستان‌نویسی، چهارگزینه‌ای و فعالیت گروهی برگزار گردید.

این مسئول افزود: در اجرای این جشنواره بسیاری از افراد و سازمان‌ها از جمله نماینده ولی فقیه،  استاندار، فرمانداران، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، شورای اسلامی و شهرداری، صدا و سیمای مرکز استان، اصحاب  رسانه و ... با حمایت مادی و معنوی خود یاریگر ما بودند.

وی بیان  کرد: دهمین دوره جشنواره در استان با مشارکت 27165 و سه برگزیده ملی از شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد و 235  برگزیده شهرستانی در سطح استان برگزار شد که میزان مشارکت نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در تمامی این تلا‌ش‌ها برای کتابخوان‌تر شدن مردم و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ منور رضوی و تمامی آگاهی بخشی‌ها مرهون زحمات کتابداران فهیم استان هستیم که با محدودیت‌های پیش آمده به دلیل بیماری کرونا، در جلب مشارکت و اجرای بهتر این جشنواره جانانه تلاش کردند. امید است این جشنواره در سال‌های آتی هم با شکوه هر چه تمام در استان تداوم یابد.
 

حجت الاسلام و المسلمین اکبر نوروزنژاد، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی نیز گفت: کتابداران مروجین کتاب و مروجین علم و دانش هستند و به فرموده امام رضا(ع)، طلب دانش بر هر مسلمانی واجب است و کتابداران در  این عرصه تلاش ‌می‌کنند.

 مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی افزود: در دین اسلام به کسب علم و معرفت تأکید بسیار شده است. کتاب و کتابخوانی غذای روح هستند و کتابداران دغدغه غذای روحی مردم را دارند.

وی با تأکید به زیارت اهل بیت توأم با شناخت گفت: بزرگترین خطری که جوامع امروزی را تهدید می‌کند، فقر علمی و فرهنگی  است و کتابداران با ترویج علم و فرهنگ نقش مهمی در جامعه امروزی ایفا می‌کنند.
 

در ادامه، برگزیدگان شهرستانی دهمین دوره این جشنواره معرفی و تقدیر شدند. همچنین، در این آیین 14 سفر مشهد مقدس از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان به قید قرعه به برگزیدگان و کتابداران اعطا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها