سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
فهرست پیشنهادی افسانه شعبان‌نژاد

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان، فهرست پیشنهادی خود را برای خرید از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت‌ماه هرسال میزبان علاقه‌مندان به کتاب بود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و بسیاری از دست‌اندرکاران این حوزه اعم از ناشران، نویسندگان، مترجمان و علاقه‌مندان را چشم‌براه گذاشت تااینکه بالاخره تصمیم به برگزاری آن به صورت مجازی در بهمن ماه امسال گرفته شد. براین اساس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن‌ماه در وب سایت tehranbookfair.ir آغاز به کار کرد و تا ششم بهمن‌ماه ادامه دارد.
 
اما نکته حائز اهمیت، دست‌آوردهای ما از این نمایشگاه و انتخاب درست کتاب‌هایی است که می‌توانیم تهیه کنیم. به همین دلیل در پرونده «پیشنهاد نویسندگان کودک و نوجوان برای نمایشگاه کتاب تهران» به سراغ اهالی این حوزه رفتیم و از آنها خواستیم تا فهرست کتاب‌های پیشنهادی خود را به مخاطبان ایبنا ارائه دهند.
 
افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان، فهرست پیشنهادی خود را اعلام کرد و گفت: از بین کتاب‌های زیادی که می‌شود برای خرید در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مخاطبان نوجوان پیشنهاد داد، می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:

-رمان خردسال «نینانه» نوشته لاله جعفری که از سوی انتشارات لوپه‌تو منتشر شده است. «نینانه» بچه‌ای است که حواس پنجگانه‌اش دقیقی دارد مخصوصا حس شنوای. درواقع بچه با خواندن این رمان یاد می‌گیرد چگونه روی ذهنش تمرکز داشته باشد و بر حواس پنجگانه‌اش تکیه کند.
 
-مجموعه چهارجلدی «اتل متل» اثر مصطفی رحماندوست که از سوی انتشارات لوپه‌تو منتشر شده است. رحماندوست در این مجموعه ساده‌ترین موضوعات زندگی اجتماعی مانند همراهی کردن، همسفر شدن، ازدواج کردن، همبازی شدن، مهربانی و هم‌دردی و هم زبانی را با زبانی شاعرانه و استفاده از کلمات ساده و کودکانه به تصویر می‌کشد.

عنوان‌های این مجموعه چهارجلدی عبارتند از: «اتل متل کبوتری»، «اتل متل یه زنبوره»، «اتل متل یه بچه‌ مار» و «اتل متل یه بزغاله».
 
-کتاب «عید اومده عروسکا» سروده خاتون حسنی که همراه با تصویرگری مرضیه قوام‌زاده از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شده و در بردارنده اشعاری در وصف عید نوروز ویژه کودکان است.
 
-مجموعه 9 جلدی «کی بود، کی بود» اثر افسانه شعبان‌نژاد که با تصویرگری سمانه قاسمی از سوی انتشارات لوپه‌تو برای کودکان و خردسالان منتشر شده است. «کی بود، کی بود؟ الاغی بود»، «کی بود، کی بود؟ خرگوشی بود»، «کی بود، کی بود؟ خروسی بود»، «کی بود، کی بود؟ روباهی بود»، «کی بود، کی بود؟ زنبوری بود»، «کی بود، کی بود؟ کلاغی بود»، «کی بود، کی بود؟ گربه‌ای بود»، «کی بود، کی بود؟ هشت‌پایی بود» و «کی بود، کی بود؟ گوزنی بود» عناوین این مجموعه 9 جلدی هستند.

-کتاب «آواز زیر باران» اثر احمدرضا احمدی که از سوی انتشارات لوپه‌تو منتشر شده است. احمدی در این کتاب به موضوع صلح می‌پردازد و با زبانی ساده، شرح حال انسان‌ها را به تصویر می‌کشد؛ انسان‌هایی که با اینکه در کنار هم‌اند اما از هم بی‌خبرند و همیشه با هم در حال جنگ‌اند و این جنگ همه قشنگی‌های زندگی‌شان را از آنها گرفته است.
 
-کتاب «زنبوره، کجا؟ کجا؟» نوشته زهره پریرخ که از سوی نشر توت منتشر شده است. این کتاب در قالب داستانی کوتاه و کودکانه و با استفاده از طراحی جالب و متحرک تصاویر، کودک را با زنبور کوچکی همراه می‌کند که به دنبال پیدا کردن جایی برای قایم شدن است، برای همین از حیوانات مختلف کمک می‌خواهد اما همه آن‌ها می‌ترسند و هیچ کدام حاضر نمی‌شوند زنبور را قایم کنند؛ تا اینکه یک دفعه اتفاقی می‌افتد که همه آن‌ها به جز زنبور کوچک مجبور می‌شوند فرار کنند و خودشان را جایی قایم کنند.
 
-مجموعه 9 جلدی «رفتم به باغ» اثر افسانه شعبان‌نژاد که از سوی انتشارات لوپه‌تو منتشر شده است. در هر جلد به موضوع خاصی پرداخته شده است. مثلا در «رفتم به باغ انار» از ماری سخن به میان آمده که گرسنه است و به دنبال خوردن گنجشک‌هاست اما کلاغ مانع از این کار می‌شود.
 
-کتاب «قاصدک در باد» اثر احمدرضا احمدی که از سوی انتشارات لوپه‌تو منتشر شده است. احمدی در این کتاب تنهایی موجودات و آدم‌ها را به تصویر می‌کشد؛ تنهایی قاصدک، تنهایی قایق‌ران، تنهایی سیب‌های روی شاخه، تنهایی کبوتران بی‌آب و دانه، تنهایی عروسی که دامادش را گم کرده و پسرکی که سراغ مادرش می‌گردد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها