چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
سرودن شعر برای نوجوانان با سرعت پیشرفت فکری و ذهنی آنان سخت شده است

مدیرکل واحد آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: با پیشرفت فنّاوری و تکامل شیوه‌های نوین ارتباطی و گسترش فضای مجازی و تبادل اطلاعات و پیشرفت فکری و ذهنی در نوجوانان، به نظر می‌رسد که سرودن شعر برای آنان کاری حساس و دشوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، انسیه موسویان شاعر و منتقد ادبی کشور در ششمین نشست مجازی گروه حال خوش خواندن در بین مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، با موضوع نقد و بررسی کتاب «چهارشنبه‌های بستنی»گفت: با توجه به رسالت کانون پرورش فکری بر پایه‌ تعریف فعالیت‌های کتاب محور، نشست‌های نقد و بررسی کتاب می‌توانند راه‌گشای بسیاری از نویسندگان و شاعران کانون، در زمینه خلق آثار بدیع شوند.

مولف کتاب « چهارشنبه‌های بستنی» با بیان اینکه، فرصت تعامل و تبادل‌نظر با مخاطب، اتفاقی خجسته و مؤثر برای هر نویسنده است ، تصریح کرد: مجالی که توسط سلسله نشست‌های حال خوش خواندن در کانون خوزستان ایجاد می‌شود، بسیار مغتنم و ارزشمند است و علاوه بر یادآوری نکات موثر ازسوی مخاطب به نویسنده همچنین در تألیف کتاب‌های بعدی کمک زیادی به او می‌کند.

 وی در ادامه توجه به مطالعه در میان مربیان و کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست و تأکید کرد: بهترین لحظات زندگی هر فرد، لحظاتی است که با مطالعه می‌گذرند.

موسویان اضافه کرد: ادبیات می‌تواند نجات‌بخش نسل‌ها باشد، چراکه مفاهیم نهفته در ادبیات ایران‌زمین سرشار از نکات اخلاقی و انسانی و الهی است.

در این نشست فونت و تصویرگری کتاب، طرح جلد، آرایه‌ها و مفاهیم، اندیشه‌ها و تفکرات غالب، ارتباطات عمودی و افقی، و تناسب گروه سنی مخاطب با قالب و طول و محتوای اشعار ازجمله موارد برجسته‌ی کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» بود که توسط مربیان و اعضای کانون خوزستان نقد و بررسی شد.

یادآوری می‌شود: گروه مجازی حال خوش خواندن متشکل از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی، در تیرماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده و با برپایی جلسات ماهانه‌ی نقد کتاب، میزبان مربیان علاقه‌مند به این حوزه از ادبیات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها