شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
فروشگاه «کتابشهر بهارستان» افتتاح شد/ رونمایی از کتاب «مسجد رهبر(تاریخ شفاهی مسجد کرامت مشهد)»

فروشگاه «کتابشهر بهارستان» روز شنبه(20 دی‌ماه) با حضور اهالی فرهنگ و ادب افتتاح شد.

به‌‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین افتتاحیه «کتابشهر بهارستان»، به‌همراه نشست رونمایی از کتاب «مسجد رهبر(تاریخ شفاهی مسجد کرامت مشهد)» شنبه(۲۰دی‌ماه) ساعت ۱۶ با حضور عباس سلیمی نمین، مورخ، استاد دانشگاه و منتقد تاریخ شفاهی؛ میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی اسماعیلی، مدیرعامل کتابشهر؛ احمد عسگری، محقق و مرتضی انصاری‌زاده نویسنده اثر و برخی از علاقه‌مندان حوزه کتاب در مکان کتاب‌فروشی برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم، علی اسماعیلی، مدیرعامل کتابشهر گفت: مجموعه کتابشهر ایران از بازوهای توزیع کتاب سازمان تبلیغات اسلامی، یک سال است که پس از تغییر مدیریت سازمان دچار تغییر و تحولاتی شده‌است. با ورود تیم جدید به سازمان، ۲۰ فروشگاه تحویل مجموعه کتابشهر ایران شد که از لحاظ پراکندگی در سراسر کشور وجود دارد.
 
وی افزود: کتابشهر در وضعیتی فعالیت‌های خود را شروع کرد و فروشگاه‌ها را توسعه داد که کشور با شرایط کرونایی و گرانی‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد و به این دلیل موانع بسیاری برای راه‌اندازی شعبه جدید فروشگاه وجود داشت و تغییراتی را در برنامه‌ریزی مجموعه ایجاد کرد.
 
اسماعیلی عنوان کرد: بخش مردمی، خصوصی و فعالان دولتی این حوزه به‌لحاظ اقتصادی و جریان فروش صنعت نشر با تهدیدهایی مواجه شدند؛ به همین دلیل کتابشهر موضع خود را تغییر داد تا بتواند پشتیبانی برای صنعت نشر کشور باشد.
 
به‌گفته مدیرعامل کتابشهر، با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از مجموعه کتابشهر حمایت می‌کند، کتابشهر نیز می‌خواهد نقش پشتیبان را در حوزه نشر ایفا کند. رویکرد کتابشهر در استان‌ها،  فروشگاه‌های محله‌محور است و کتابشهر بهارستان نیز یکی از این فروشگاه‌های محله‌محور حساب می‌شود.
 
وی ادامه داد: رویکرد کتابشهر در آینده به‌عنوان نقش واصل میان نهادهای فرهنگی انقلاب و فعالان مردمی عمل می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: یکی از دلایلی که ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب روی آوردیم، این بود که خدمات متمایزی از جمله، جلب اعتماد مخاطب به یک برند واحد را ایجاد می‌کند و عوامل کتابشهر نیز پس از گفت‌وگو و بررسی به این نتیجه رسیدند که مدل فروشگاه زنجیره‌ای کتاب تاثیرگذار است.
 

اسماعیلی، مدیرعامل کتابشهر در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره تاثیر افتتاحیه فروشگاه «کتابشهر بهارستان» بیان کرد: افتتاح فروشگاه و پاتوق‌های فیزیکی فرهنگی در توسعه فضا‌های فرهنی محلات تاثیرگذار هستند. کتاب و محتوای مکتوب همیشه نیاز جامعه بوده و هست و هرگز قطع نمی‌شود.
 
وی افزود: ما به این امر قائل هستیم که فضا و فیزیک کتاب حذف نمی‌شود، شاید کمرنگ شود؛ اما همیشه پابرجاست و هیچ چیز جایگزین ارتباطی که مردم با قالب و فیزیک کتاب دارند، نمی‌شود و کتاب‌فروشی نیز این نیاز را برطرف می‌کند.
 
مدیرعامل کتابشهر عنوان کرد: حدود 4هزار عنوان کتاب در قالب‌های رمان، شعر، کودک و نوجوان، ادبیات و ... در کنار دیگر محصولات فرهنگی در فضای 130 متری کتابشهر بهارستان عرضه می‌شود. البته به‌مرور منابع کتاب‌محور کتاب‌فروشی تکمیل خواهد شد که مخاطب به تمام منابع موردنیاز خود دسترسی پیدا کند.
 
اسماعیلی ادامه داد: در روزهای آینده برنامه‌هایی چون نقد و بررسی کتاب، رونمایی، جشن امضاء را در کتاب‌فروشی برپا خواهیم کرد و امیدواریم این مکان به پاتوق نویسندگان تبدیل شود. البته در تلاش نیز هستیم که بتوانیم فروشگاه‌های کتابشهر را در سراسر کشور توسعه بدهیم.
 

در پایان نیز، آیین رونمایی، جشن امضاء و نقد و بررسی کتاب «مسجد رهبر(شفاهی مسجد کرامت مشهد)» با حضور میهمانان برگزار شد و درباره نقاط قوت و ضعف آن صحبت شد و درباره پیشنهادهای منتقدان پیرامون اثر با حضور علاقه‌مندان و مهمانان حوزه فرهنگ گفت‌وگو شد.
 
کتاب «مسجد رهبر(شفاهی مسجد کرامت مشهد)»، به‌نویسندگی مرتضی انصاری‌زاده و کار پژوهشی احمد عسگری، سید محمد امیراحمدی طباطبایی، حسن سلطانی از نشر راهیار و به‌قیمت 50هزار تومان است. محورهای این کتاب شامل؛ مسجد کرامت در عرصه مبارزه عقیدتی-تربیتی، مجموعه کرامت در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و مسجد کرامت در عرصه مبارزه سیاسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها