یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزیدگان خود را شناخت

دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با برگزاری اختتامیه در استان قم ضمن تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با پیام حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز آیت الله مروی تولیت آستان رضوی و با حضور مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و دبیر دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، سجاد عمرانی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان و یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در رواق شهید مطهری آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد.
 
بعد از قرائت پیام آیت الله سبحانی توسط جواد محدثی و قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد از سوی مجسن جوادی معاون فرهنگی این وزارتخانه و همچنین خواندن پیام آیت‌الله مروی تولیت آستان مقدس رضوی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌صورت مجازی ضمن تقدیر و تشکر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت:  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این دوره از جشنواره شرکت کردند که با این حضور گسترده بالاترین سطح مشارکت در مسابقات کتابخوانی کشور ثبت شد که این پدیده‌ای مبارک و قابل افتخار برای کتاب خوانان، نویسندگان و اهالی کتاب و قلم است.
 
وی اضافه کرد: حضور گسترده قشرهای مختلف مردم به ویژه نوجوانان در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پدیده است و این جشنواره و برنامه‌های مشابه نشان می‌دهد همچنان کتاب‌های خوب در همه شرایط، حتی در دوران شیوع بیماری و کاهش فعالیت‌های حضوری کتابخانه‌ها، خوانندگان و مشتاقان خود را می‌یابد.
 
مختارپور در پایان گفت: خلق این صحنه زیبا و باشکوه از کتابخوانی را پشتوانه‌ای برای جریان کتابخوانی می‌دانم و از تمامی افراد و نهادهایی که در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند و نیز از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد فرهنگی- هنری امام رضا علیه‌السلام و همچنین از کتابداران سراسر کشور و همکارانم در ستاد مرکزی و ادارات استانی تشکر می‌کنم و از درگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای همه آنان سلامتی و سعادت مسألت دارم.
 
این همایش با معرفی ۷۹  نفر از برگزیدگان در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی به صورت مجازی در شهر قم و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به کار خود پایان داد.
 
اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:
 
بخش نقاشی کودک:
محمدرضا خورابلو از آذربایجان غربی، عسل اکبرپور از استان کرمان، راحیل صیدی از استان کرمانشاه، امیرعلی مشهدی از استان گیلان، سید مهرداد باقی از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، زهرا دلیر از استان خراسان جنوبی، سنا فرحبخش از استان اصفهان و امیرسام احسانی از استان سمنان مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
بخش پویش مجازی کودک:
مهرآفرین ملانوروزی از استان خراسان رضوی، یاسمینا صداقت خواه از استان فارس، اسرا فاضلی سنگری از استان البرز، کوثر رفیعی استان چهارمحال و بختیاری، نازنین رقیه خاموشی از استان یزد، نازنین زهرا خدایی نیارق از استان تهران، سحر خواجوی از استان خراسان شمالی و رقیه مطیع از استان اصفهان تقدیر شدند.
 
بخش پویش گروهی و روزنامه دیواری کودک:
مریم سهرابی از استان فارس، مهدیار رزمخواه از استان خراسان رضوی، بهراد قاسمی دهکردی از استان چهارمحال بختیاری، محمدرضا علوی از استان اردبیل، شادن شاکری از استان گیلان، محدثه صالحی از استان همدان، فاطمه زهرا سعادتی‌فر از استان خراسان شمالی و هانیه قربانی از استان اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
بخش پویش نوجوان:
میکا حرمتی از استان فارس، سارا خسروی از استان بوشهر، ساجده محمد نژاد استان مازندران، فاطمه نیکبخش از زنجان، آناهیتا زمردی از استان همدان، زهرا خدایار از استان سمنان، ابوالفضل یوسفی از استان گیلان و سایه بون از کتابخانه عمومی «فجر» شهرستان مهاباد ر استان آذربایجان غربی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
 
بخش نقاشی نوجوان:
آیدا اسداللهی استان لرستان، معصومه شیخی استان چهارمحال و بختیاری، مینا حسنی از استان مرکزی، نرگش اسماعیلی مهماندوستی از استان قم، فاطمه سادات تهامی نیا از استان کرمان، مائده ابویسانی از استان خراسان رضوی، نازنین سبزوای از استان ایلام و امیررضا رستمی از استان زنجان مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
بخش روزنامه دیواری و چهارگزینه‌ای نوجوان:
محمد علی کاظمی از استان مازندران، فاطمه دریایی آفتابی از استان هرمزگان، نرگس سرحدی از استان ایلام، روژان شفیعی از استان تهران، فاطمه زهرا منتظری نجف آبادی از استان تهران، مهدیه ذاکری نیا از استان خراسان شمالی، عارف پزشکی از استان آذربایجان شرقی، نرگس مقامی از استان خوزستان، میلاد سوری از استان سیستان و بلوچستان، ریحانه مرادی از استان لرستان و مهلا شریفی از استان گیلان تقدیر شد.

بخش پویش بزرگسال:
زهرا حیدری از استان مرکزی، ملیحه ایثاری از استان گلستان، زهرا رضیئی از استان همدان، وحید بامری استان سیستان و بلوچستان، محمد ریگی پناه از استان سیستان و بلوچستان، فاطمه سلیمانی از استان مازندران، زینب وفائی هزه بران از استان آذربایجان شرقی، سیدحسن هاشمی از استان کرمانشاه معرفی و تقدیر شدند.
 
بخش چهار گزینه‌ای:
الهه تیماسی از استان البرز، محمد هاتفی از استان آذربایجان شرقی، فرشته راهی از استان کهگیلویه و بویراحمد، سمیه خرمی از استان اردبیل، فاطمه یوسفی از استان آذربایجان غربی، نقره احمدی از استان کردستان، زهرا شیخی از استان خوزستان و علی عزیزی از استان بوشهر مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
بخش داستانک:
احمد هاشم زاده از استان هرمزگان، مولود توکلی از استان مرکزی، محسن سالاری شرف الدین از استان یزد و سمانه هاشمی از استان اصفهان به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.
 
بخش خانوادگی:
طاهره جمشیدی وحدت از استان همدان، سمیه افراسیابی از استان فارس، مینا تنهافرد از استان فارس، اعظم آل مصدق از استان یزد، فرزانه اصفهانیان از استان اصفهان، علی شکری خیرآبادی از استان خراسان رضوی، معصومه روشنی یساقی از استان گلستان و آزاده شجاعی زاده از استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از خانواده‌های برگزیده معرفی و تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط