جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
روایت هر روایتگر باید پیام جهانی داشته‌باشد/رونمایی از سه کتاب دفاع مقدس

با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از سه کتاب «ایستاده در مجنون»، «سپهر آفتاب» و «حاج جلال» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، 29 آبان همزمان با برگزاری «جایزه قلم هگمتانه» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سه کتاب با موضوع دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. در این نشست سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که متفاوت از سایر دنیا است؛ کشوری که دارای اندیشه‌های دینی و ملی کاملا متفاوت است. 

ظفری افزود: در این کشور انقلابی شد که آرمان آن اسلام و اسلامیت بود. این انقلاب اهدافی داشت، بنا بود همه در رسیدن به آن اهداف والا سهم داشته باشند. عمری است که اجداد و بزرگان ما دعای فرج را در سینه سپرده بودند، پس از انقلاب افراد به ظهور امیدوارتر شدند. نویسندگی و عقلانیت نویسندگی به کمک جامعه آمد تا یک جامعه امام زمانی داشته باشیم. در جامعه امام زمانی همه مسئول و درگیر هستند. در نظام‌های ولایی، تماشاچی نداریم و همه باید پای‌کار باشند.

وی تاکید کرد: در خصوص اینکه ما دنبال چه هدفی در انقلاب اسلامی می‌گردیم؛ این جمله حضرت امام (ره) را عرض می‌کنم که می‌فرمایند: «نظام جمهوری اسلامی اگر مسئولان به فکر حکومت جهانی نباشند، خائن و خطرناک هستند، حتی اگر به مردم خدمت کنند». ما بامعیارهای حکومت جهانی حرکت می‌کنیم در حکومت جهانی هرکسی سهمی دارد. اگر می‌خواهیم رشد یابیم و بزرگ شویم نیاز به تفکر بزرگ داریم. این تفکر بزرگ است که انسان‌های بزرگ خلق می‌کند در حوزه کتاب و کتاب نویسی و کتابخوانی و ادبیات نیز همینطور است. 

وی بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما نسبت به کتاب و کتاب نویسی عِرق وجود دارد اما زمانی که به کتابخوانی می‌رسیم نمره قبولی نمی‌گیریم. تشکیل این جمع‌ها (گردهم آیی نویسندگان) بازپروری و بازخوانی اندیشه‌ها می‌تواند به جریان اصیل نیاز بشری به دانستن کمک کند. در دنیای عجیب و غریب امروز ، همه ما علاوه بر اینکه تحولی در نوع نگارش و تالیفات شکل گرفته باید بدانیم؛ نوع مخاطب شناسی از ضروریاتی است که باید به آن توجه کنیم. 
 

ظفری گفت: برخی اوقات افکارمان را در حصاری می‌بینیم و نگرش‌هایمان را در بیان یک موضوع در همان قالب می‌گذاریم؛ امروزه قلم نویسندگان جهانی است. امروز روایت هر روایتگر باید پیام جهانی داشته‌باشد. گاهی جامعه جوانان ما با بحث‌های ما بیگانه‌اند، علت این فاصله چیست؟ آیا ما سهمی در این تحول اجتماعی نداریم؟ قطعاً سهم داریم که می‌توان با هم‌اندیشی و هم‌افزایی و تبادل افکار و اندیشه‌ها؛ دریابیم چگونه در محتوا و شکل، در تحول جامعه سهم داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: نمی‌توانیم شاهد فاصله گیری جوان جامعه با اصول و ارزش‌های جامعه باشیم. به احساس مسئولیت بیشتری نیاز داریم. جمع ادبا و اندیشمندان باید در کنار هم جمع شوند و راهکاری بیاندیشند و در حوزه‌های مختلف ادبیات و داستان و رمان  و ... در ابعاد مختلف حاصل این اندیشه‌ها را بگنجانند. کتاب رابط بین انسان با خدا و انسان با انسان است. از این رو باید قدردان کسانی باشیم که در این عرصه فعالیت می‌کنند. 

در ادامه این آیین سه کتاب حوزه دفاع مقدس با عنوان «ایستاده در مجنون» تالیف جمشید طالبی و ربابه جعفری، «سپهر آفتاب» به اهتمام علیرضا زنگنه و جعفر دزفولیان و « حاج جلال» تألیف لیلا نظری‌گیلان‌ده رونمایی شد.

کتاب حاج جلال زندگینامه پدر شهیدان حاج بابایی است که پسر دیگر ایشان اکنون به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی حضور دارد.


 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها