دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
۱۱۴ کتاب نویسنده نوجوان و جوان رونمایی شد

مراسم رونمایی از ۱۱۴ کتاب نویسنده نوجوان و جوان با حضور جمعی از فعالان حوزه کتاب به صورت آنلاین برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از ۱۱۴ کتاب نویسنده نوجوان و جوان با حضور مجازی تعدادی از نویسندگان، ناشران و مسئولان شهری و کشوری و با مشارکت نشر پایگاه فرهنگ، نشر رزا، نشر قلم علم و موسسه هنروران خلاق عصر روز یکشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شد.

امین آصفی مدیر انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در این رونمایی با توضیح درباره گروه ناشران و نویسندگان جوان عنوان کرد: در این گروه جمعی از نویسندگان دهه ۷۰ تا ۹۰ حضور دارند که اولین کتاب‌های خود را در سن جوانی و نوجوانی نوشتند و در واقع این برنامه یک جشن تالیف و رونمایی از آثار آن‌ها است که برگزار می‌شود.
 
آصفی ادامه داد: انجمن فرهنگی ناشران و نویسندگان جوان که پیرامون ترغیب و حمایت از نویسندگان جوان در کل کشور فعالیت‏های مفید و گسترده‏ای دارد، تاکنون توانسته صدها کتاب به تألیف نوجوانان و جوانان با حمایت مادی و معنوی خیران و سازمان‏‌های مختلف به چاپ و تولید برساند.
 
وی با تاکید بر لزوم حمایت از نویسندگان جوان توضیح داد: در این انجمن گروهی را معرفی می‌کنیم که باید از آنها به‌عنوان استعدادهای جدید نویسندگی نام ببریم و این روزها که برنامه مسابقات کشف استعداد در دنیا مد شده است در حقیقت ما در حال کشف استعدادهای نویسندگی در کشور هستیم زیر بر این باوریم که افزیش مؤلفان جوان به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک خواهد کرد.
 
 آصفی همچنین ضمن تقدیر از همه نمایندگان، اعضای شورای شهر، مدیران شهری و کشوری، ناشران و نویسندگان و خیرین و حامیان اظهار امیدواری کرد بتوانیم با حمایت های فرهنگ دوستان این حرکت را با قوت تمام به پیش ببریم.
 
همچنین سعید رهنما از موسسان گروه ناشران و نویسندگان جوان نیز در سخنانی با ‌تبریک هفته کتاب، گفت: آن‌ روز که این کار خوب را شروع کردیم، به کار خود ایمان داشتیم  و امیدوارم با آموزش روز به روز نویسندگان، جوانان در نوشتن کتاب ارتقا پیدا کنند و خوشحالم چون آینده زیبایی را مشاهده می کنیم.
 
در بخش دیگر این مراسم، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حرکت بزرگ فرهنگی و نشر کتاب برای جوانان و نوجوانان،حمایت خود و مجلس شورای اسلامی را از برنامه‌های فرهنگی و نویسندگی جوانان و تالیف کتاب اعلام کرد و گفت: و امیدوارم این برنامه در سطح مدارس و محلات دیگر تهران اجرا شود.
 
اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در سخنانی نقش کتاب در فرهنگ کشورمان را نقش بسیار ارزشمندی دانست و افزود: این نقش به‌گونه‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند کتاب باید در سبد خرید خانواده قرار بگیرد و این هفته را به همه نویسندگان خصوص نویسندگان جوان تبریک عرض می‌کنم.
 
وی ادامه داد: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که به صورت خودجوش که نویسندگان دور هم جمع شدند و تالیف می‌کنند و امیدوارم سرآغاز کار ارزشمندی در حوزه نشر و نویسندگی خصوصا داستان‌های پاسداشت فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس باشد.
 
در ادامه نیز پیام حسن خلیل‌آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش قرائت شد، در بخشی از این پیام آمده است؛ کتاب، نوشتن، خواندن و علم‌آموزی در آموزه‌های دین مبین اسلام مورد تاکید فراوان بوده و درقرآن کریم که خودمعجزه نوشتن هست بسیار آمده است. انسان خداجو برای زیست مسلمانی نیاز به یادگیری و آموختن دارد و در هرعصری آنچه ازطریق علم ‌تجربه بدست می‌آورند جز با مکتوب کردن به نسل بعد نمی‌توان تقدیم کرد. به دوستانی که کتاب‌های متعددی را تالیف و چاپ کرده و هم‌اکنون آن‌ها را رونمایی می‌کنند. شادباش می‌گویم و آرزودارم برای آگاهی مردمان، صلح، آزادی ‌و انسانیت هر آنچه در توان دارید در راه رضای خدا به کار ببندید.
 
در ادامه این مراسم پیام افرادی همچون مرتضی طلایی، نسرين فخري مدير گروه آموزش كميسيون ملي يونسكو، نسرین تیموریان دبیر جام باشگاه‌های کتابخوانی، احمد کجوری دبیرکل مجمع عالی مدیران ملل،  سمیرا فعلی مشاور امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر کشور، هادی ساعی قهرمان تکواندو جهان و المپیک، محمد روحانی مدیر فرهنگی شهرداری منطقه ۵ تهران، مجتبی بوذری برادر شهید ابوالقاسم بوذری، بیرانوند مدیرمسئول روزنامه صدای ملت، سعید محمدحسینی از جهادگران گام دوم، سید مهدی میرقاسمی از نویسندگان جوان، تبريزي رئيس هيئت مديره مركزي شهرك اكباتان، سمانه عبدالهی شهردار ناحیه ۶، محسن سپهر فعال فرهنگی، عباس سوری مديرعامل کتاب لت، لادن چاره جو فعال فرهنگی و رییس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شهید عموییان، علی‌رام نورایی بازیگر، فریبا رئیسی مدیر مسئول انتشارات رزا، تیرا مدیر محله شهرک اکباتان، بهرام فرهی روابط عمومی بانک رفاه، حميد رحمانيان مديرعامل موسسه فرهنگى ورزشى آذرمهرپارس، مصطفي حيدري فعال فرهنگي و اجتماعي، حلیا سلطانی از نویسندگان جوان، حمیدرضا پگاه  بازیگر، سید علیرضا آقامیری نویسنده، علیرضا محمدی از نویسندگان جوان، فاطمه رضوی نویسنده دهه هشتادی، احسان حمیدی نویسنده، تورج نجاری فعال فرهنگی اجتماعی، زهرا اعلایی مسئول کتابخانه بلوک دو شهرک اکباتان، آناهیتا صادقی فعال اجتماعی، زهرا نیلی اصفهانی از نویسندگان جوان و محسن اسکندرین نویسنده از شهرستان رامهرمز قرائت و در پایان از کتاب‌ها رونمایی شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها