شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کتابخانه استاد بهمن‌بیگی و اتوبوس دانایی در شیراز رونمایی شد

در آغازین روز هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران، کتابخانه فرهنگسرای استاد بهمن‌بیگی با ۶ هزار جلد کتاب تاریخی و ادبی راه‌اندازی و از اتوبوس کتاب با عنوان مسیر دانایی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در آغازین روز هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران، کتابخانه فرهنگسرای استاد بهمن‌بیگی با ۶ هزار جلد کتاب تاریخی و ادبی راه‌اندازی و از اتوبوس کتاب با عنوان مسیر دانایی رونمایی شد.
 
در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ابراز خرسندی نسبت به برنامه‌های فرهنگی در هفته کتاب گفت: این اداره کل تا پایان سال دو هزار جلد کتاب به فرهنگسرای استاد بهمن‌بیگی و اتوبوس دانایی اهدا خواهد کرد تا مسیر دانایی در پایتخت کتاب تداوم یابد.
 
صابر سهرابی با اشاره به راه‌اندازی و تردد اتوبوس کتاب در محلات کمتربرخوردار شیراز ابراز امیدواری کرد که چنین اقداماتی به افزایش سرانه کتابخوانی مردم شیراز و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان فارس بینجامد.
 
کتابخانه استاد بهمن‌بیگی در نوع خود بی‌نظیر است
در ادامه این مراسم شهردار شیراز با بیان اینکه کتابخانه استاد بهمن‌بیگی در نوع خود بی‌نظیر است، گفت: لذت خواندن کتاب‌های استاد بهمن‌بیگی، انسان را به مطالعه کتاب‌های بیشتر ترغیب می‌کند.
 
حیدر اسکندرپور در ادامه با اشاره به اهدای 5 هزار جلد کتاب مرحوم چینی به کتابسرای استاد بهمن‌بیگی افزود: مرحوم چینی فردی فرهنگور و علاقه‌مند به شیراز بود و امروز خانواده این اندیشمند با اهدای کتاب‌های او، بزرگترین خیرات را برای او انجام دادند.
 
اسکندرپور با ابراز خرسندی نسبت به خیرات دانایی و اندیشه از سوی مردم شیراز یادآور شد: توسعه کتابخانه‌ها بهترین ابزار توسعه فرهنگی است و امیدوارم شیرازی‌ها به خیرات دانایی و اندیشه ادامه دهند.
 
شهردار شیراز با بیان اینکه اگر قرار است در جامعه‌مان از جهل فاصله بگیریم، راهی جز توسعه کتاب و کتابخوانی نداریم، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در ماه‌های آینده کتابخانه‌های بیشتری در شیراز راه‌اندازی کنیم.
 
اجرای 28 برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در شیراز
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این مراسم با اشاره به طراحی و اجرای 28 برنامه متنوع به مناسبت هفته کتاب در شیراز گفت: در هفته پیش‌رو 11 کتاب نگاشته‌شده به خط بریل به کتابخانه نابینایان اهدا می‌شود.
 
مرتضی جعفری با اعلام خبر ترجمه 14 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان از نویسندگان برتر کشور و شیراز به زبان انگلیسی و عربی توسط سازمان متبوعش، افزود: این کتاب‌ها در سامانه بوک‌کراسینگ بارگذاری خواهد شد و سپس گردش آن‌ها در سطح جهان آغاز می‌شود.
 
معاون فرهنگی شهردار شیراز سپس به تجهیز 30 تاکسی سطح شهر به کتاب اشاره کرد و افزود: در این هفته همچنین کتابخانه استاد بهمن‌بیگی با بیش از 6 هزار جلد کتاب با محوریت تاریخ و ادبیات، و به همت کوروش کمالی سروستانی و با اهدای 5 هزار جلد کتاب از سوی خانواده مرحوم چینی رونمایی خواهد شد.
 
جعفری سپس با بیان اینکه کتابخانه استاد بهمن‌بیگی دارای یک سالن مطالعه با ظرفیت 80 نفر و با تجهیزات کاملاً استاندارد است، یادآور شد: همچنین اتوبوس دانایی به عنوان یک کتابخانه سیار در 4 منطقه محروم شیراز در سطح گردش خواهد بود و فضایی تعاملی را برای شهروندان این مناطق ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها