دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
مشکلات مالی باعث عدم توزیع مناسب کتابخانه در کشور شده است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم با اشاره به مشکلات مالی این نهاد، گفت: مشکلات مالی باعث عدم توزیع مناسب کتابخانه در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در قم، با حضور بهرام سرمست استاندار قم، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سجاد عمرانی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان قم، کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در این شهر به بهره‌برداری رسید.
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین افتتاح این کتابخانه، گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش می‌کنیم همه مردم به‌صورت عادلانه از کتابخانه استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: توسعه فضاهای کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌هایی است که مورد تأکید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دارد و سعی داریم این فضاها را گسترش دهیم.
 
مختارپور یکی از علت‌های عدم توزیع مناسب کتابخانه در کشور را مسائل مالی برشمرد و یادآور شد: از نظر توزیع کتابخانه در نقاط مختلف کشور با مشکل روبه‌رو هستیم که یکی از علت‌های آن مشکلات مالی است.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به مشکلات متعددی که پیش‌رو داریم اما از ظرفیت خیران و منابع مالی دولتی برای بهره‌برداری از پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.
 
استاندار قم نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی را از جمله مطالبات مسئولین فرهنگی توصیف کرد و گفت: در قم، ذخایر ارزشمندی از کتاب وجود دارد و این شهر به عنوان پایگاه تشیع دارای گنجینه‌های فرهنگی زیادی است.
 

وی در رابطه با افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار بیان کرد: این کتابخانه در منطقه‌ای کم‌برخوردار به بهره‌برداری رسید و ظرفیت ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.
 
سرمست یکی از خلاءهای فرهنگی در قم را نبود قرائت‌خانه معرفی کرد و گفت: در این رابطه با پیگیری‌های لازم تلاش می‌کنیم قرائت‌خانه شبانه‌روزی در قم احداث کنیم.
 
استاندار قم اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا، توسعه کتاب‌خوانی از طریق فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و استفاده از فضای دیجیتال و نرم افزا‌های کتاب‌خوانی در عصر جدید اجنتاب ناپذیر است.
 
سجاد عمرانی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم در حاشیه این برنامه به افتتاح  کتابخانه کتابخانه مرکزی قم تا پایان سال اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در طراز کتابخانه‌های برتر سراسر کشور است که بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
عمرانی کتابخانه شهدای نوبهار را کتابخانه‌ای با استاندارد بالا توصیف کرد و گفت: همه بخش‌های کتابخانه کامل است. این کتابخانه در 4 طبقه تجهیز شده است که دارای مخزنی با 21 هزار جلد کتاب و قابلیت افزایش تا 50 هزار جلد را دارد.
 
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم ویژگی کتابخانه شهدای نوبهار را افتتاح در مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد و افزود: کتابخانه نوبهار ازنظر مساحت در استان قم اول است و در بخشی از شهر افتتاح شده که از خدمات فرهنگی کمتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها