دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
گلایه از عملی نشدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی سمنان

رئیس شورای فرهنگ عمومی سمنان گفت: متاسفانه جنبه اجرایی در مصوبات شورای فرهنگ عمومی به خوبی دیده نمی‌شود و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مصوبات در هر جلسه به صورت ویژه پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی رئیس شورای فرهنگ عمومی سمنان در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان که عصر یکشنبه 16 شهریور در دفتر وی برگزار شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با فرهنگ‌های غلط استان برخورد کند اما در گام اول باید این فرهنگ‌های غلط را شناسایی کنیم.
 
وی بیان کرد: این فرهنگ‌ها باید بر اساس اهمیت موضوع اولویت‌بندی شوند و نسبت به مهم‌ترین‌های آن حساسیت لازم، اجرا و اقدام ویژه صورت‌گیرد. فرهنگ‌های خوب در استان سمنان بر فرهنگ‌های نادرست غلبه دارد و باید این فرهنگ‌ها را تقویت کنیم.
 
امام جمعه سمنان گفت: باید دو اقدام در استان عملیاتی شود در این صورت استان ممتاز سمنان همچنان در تمامی امور موفق و ممتاز باقی خواهدماند؛ فرهنگ صداقت و امانت دو مهمی است که باید در استان عملیاتی شود و البته که راستگویی و صداقت همچنین در کل کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ضمن بیان اینکه گویندگان در منبرها، ادارات در دادن وعده‌ها و بازاریان در فروش اجناس، صداقت و راستگویی داشته باشند یادآور شد: بحث امانت و امانت‌داری نیز باید به صورت همگانی در جامعه به آن توجه شود و گسترش پیداکند.
 
سید محمد شاهچراغی گفت: سعی کنیم تا در استان سمنان دروغ ریشه‌کن شود، مسئولان ما امانت‌دار باشند و به امانت در عمل پایبند باشند.
 
وی در خاتمه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان نباید به یک شورای خنثی تبدیل شود.
 

حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت حفظ و تحکیم وحدت در میان مردم و کارگزاران نظام اسلامی گفت: حفظ و انسجام وحدت از سه بعد قابل بررسی و تاکید است؛ نخست وحدت بین مسئولان و کارگزاران، دوم وحدت بین مردم و سوم وحدت بین مردم، کارگزاران و مسئولان.

وی یادآور شد: وحدت بین کارگزاران نظام اعم از سه قوه مجریه، مقننه، قضاییه، نیروهای نظامی، امنیتی و همه افراد و نهادهایی که از آرمان‌های نظام حفظ و حراست می‌کنند، امری مهم و حیاتی است. 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سمنان ادامه‌ داد: باید در مرحله اول وحدت بین ارکان و کارگزاران نظام را تقویت‌شود و در سطح دوم و سوم وحدت بین مردم و وحدت بین کارگزاران و مردم را حفظ نماییم.

خجسته‌پور اضافه‌کرد: تاکید بر وحدت بین مردم، وحدت بین مناطق و شهرهای استان است که اگر هر سه سطح وحدت تقویت شود بدون شک عاملی برای وحدت عمومی است. 
 

وی تصریح‌کرد: کارگزاران نظام در هر قوه و در هر جایگاهی که هستند اگر بدانند و ایمان داشته باشند که هدف یکی است و در راستای یک هدف تلاش کنند بدون شک به آنچه خواسته مردم است، خواهیم‌رسید. 

خجسته‌پور به رعایت ۹۸ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی هیآت‌ مذهبی و عزاداران حسینی در آیین‌های عزاداری ابا عبدالله‌ الحسین (ع) اشاره‌ کرد و گفت: این شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان جاری و ساری است و نباید تصور شود که این موارد تنها برای دهه اول محرم بوده‌است، بلکه در تمامی مراسم‌ ایام محرم و صفر باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سلامتی عاشقان ابا عبدالله را تامین‌کرد.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تاکید‌کرد: همان‌گونه که حضرت آیت الله شاهچراغی نیز اشاره کردند مصوبات شورای فرهنگی عمومی باید خروجی داشته باشد و دستور هر جلسه باید در جلسه بعدی مورد بررسی قرارگیرد. 

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) قرار است بهمن‌ماه امسال به میزبانی سمنان و با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در رشته‌های مختلف برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هدف از برگزاری این جشنواره را تولید محتوی با بهره‌گیری از شخصیت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) برای فضای مجازی بیان‌ کرد و افزود: جشنواره هنرهای مفهومی رضوی جشنواره نو و جدیدی است که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.
 

فرشید فلاح با تاکید بر اینکه در نظر است با اقداماتی سمنان به قطب تولید محتوی مذهبی برای فضای مجازی تبدیل‌ شود، گفت: جشنواره هنرهای مفهومی در رشته‌های انواع رسانه‌های هنرهای مفهومی همچون چیدمان، ویدئو آرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه، لندآرت، فتوآرت، وردآرت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات این جشنواره از هنرهای بین رشته‌ای است افزود: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینمای جوانان استان مشارکت و همکاری دارند.

فلاح با بیان اینکه سمنان امسال میزبان چند برنامه و رویداد ملی است افزود: جشنواره‌های ملی هنرهای مفهومی رضوی، سوگواره مهر محرم، جشنواره ملی آیات با موضوع مفاهیم قرآنی و نکوداشت آیت الله سیدمحمود شاهرودی از جمله این رویدادها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها