جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
معرفی برگزیدگان جشنواره شعر «منادیان سلامت» خوزستان

جشنواره استانی شعر «منادیان سلامت» شامگاه گذشته (26 تیرماه) طی مراسمی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در این مراسم که با حضور مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، علی احسان‌پور، عضو هیات علمی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و داوران در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این اداره‌کل با پشتیبانی هنرمندان، قریب به 1200 برنامه در حوزه‌های شعر، تئاتر، موسیقی، فیلم و عکس، هنرهای تجسمی، فعالیت‌های قرآنی و کانون‌های مساجد با موضوع کرونا و موضوعات دیگر در همه شهرستان‌های استان  برگزار کرده و هم اکنون جشنواره استندآپ کمدی به صورت بین‌المللی با موضوع کرونا و سلامت در اهواز در حال برگزاری است.

محمد جوروند افزود: حوزه فرهنگ و هنر با تغییر منطقه جغرافیایی خود به فضای مجازی و اجرای برنامه‌های متعدد دراین فضا، توانست با مخاطبان گسترده‌ای روبه‌رو شود و اگر ‌برنامه‌ای در گذشته با 300 مخاطب برگزار می‌شد، در شرایط کنونی به دلیل مجازی بودن آمار مخاطبان به 5 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «منادیان سلامت»، ادامه داد: در حوزه سلامت، شاعران استان خوزستان و انجمن شعر اهواز به منظور پاسداشت شهدای سلامت و قدردانی از زحمات مجاهدانه جامعه درمانی کشور توانستند جشنواره منادیان سلامت را برگزار کنند.

جوروند به تصویر کشیدن تلاش‌های مجدانه جامعه پزشکی در مواجه با ویروس کرونا را از جمله اهداف این جشنواره  دانسته و بیان کرد: این جشنواره در دو بخش کلاسیک و آزاد و با موضوعاتی از قبیل «شهدای سلامت»، «ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور»، «ترویج فرهنگ در خانه ماندن» و «مشارکت جمعی در راستای مبارزه با کرونا» اجرا شد.  

وی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره در کنار کادر درمان توانستیم در بخش روحیه‌افزایی و ایجاد نشاط در بازدارندگی، حمایت و مساعدت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاثیرگذار باشیم.

معرفی برگزیدگان جشنواره
در ادامه این مراسم هیات داوران متشکل از: قاسم آهنین‌جان، حبیب پیام، فردین کوراوند، هادی سلیمانی، محدثه الماسی و حسین علی‌پور پس از گزینش آثار در دو مرحله هشت اثر را به شرح ذیل به عنوان برگزیده معرفی کردند:

هئیت داوران در بخش کلاسیک جشنواره، زینب چراغی، علی زارعی رضایی و صدیقه صنیعی را به ترتیب به‌عنوان رتبه‌های اول تا سوم و مرتضی بادپروا به عنوان شایسته تقدیر اعلام کردند.
 
هئیت داوران در بخش نو سروده‌های جشنواره، لیلا دیناروند، لیلا سپهری و اسفندیار زیلایی را به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم و شهرام فروغی مهررا نیز به‌عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی کردند.

یادآور می‌شود: در بخش پایانی جشنواره از شاعر پیشکسوت حجت‌الله جانبی، عضو پیشکسوت انجمن شعر اهواز که سال‌ها در کسوت پزشکی خدمت کرده است، به عنوان نماینده شاعران خوزستان در کادر درمانی و بهداشتی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها