سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
برگزیدگان جایزه بهمن مشخص شدند

گزارش دومین جایزه ادبی بهمن منتشر و در آن برگزیدگان این دوره مشخص شدند.

به گزارش خبرگزار کتاب ایران (ایبنا)، مراسم اهدای جوایز دومین دوره جایزه ادبی بهمن با حضور شماری از نویسندگان کتاب و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی ایام کرونا، در لایو اینستاگرام خانه کتاب نشر دف برگزار شد.

20 داستان‌ کوتاه از بیست شرکت‌کننده، در دومین کتاب این مجموعه با عنوان «آدم‌های بدی که ما هستیم» از سوی نشر دف به چاپ رسیده، و از روز چهارشنبه (4 تیرماه) در کتابفروشی‌های سراسر کشور عرضه شده ‌است.
 

دبیر جلسه فرزانه کرم‌پور، نویسنده و بنیانگذار جایزه ادبی بهمن، از افزایش 100 درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به دوره پیش خبر داد. شرکت‌کنندگانی از جوانان 9 ساله تا 80 ساله بود و آثار خود را از شهرهای مختلف ایران، و حتی از خارج کشور ارسال کرده‌اند.

حمیدرضا شعبانی، مدیر نشر و کتابفروشی دف، گزارش سلسله‌ای از وقایع و مشکلات تاریخی پیش آمده در سال گذشته و امسال را که منجر به تعویق چاپ کتاب و برگزاری مراسم در ماه تیر شد را برای نویسندگان حاضر یادآوری و ارائه کرد. ‌او همچنین از تمام شرکت‎کنندگان و قدرت قلم نویسندگی آنها، حتی نویسندگانی که در یک رقابت فشرده داستان‎هایشان به مرحله چاپ نرسید، قدردانی کرد.
 
در ادامه مراسم، به 20 نویسنده برگزیده و داستان ‌اولی، نسخه‌های کتاب چاپ شده­ اهدا شد و نفرات اول تا سوم، ضمن دریافت جوایز نقدی، لوح تقدیر خود را به شرح زیر دریافت کردند:
 
1- محسن مرادی نفر اول (برنده لوح طلا) برای داستان حذف شده‌‌  «تَه این جاده...» (که البته در ممیزی چاپ حذف و داستان «معدنچی‌ها» جایگزین آن شد)
 
2- غلامرضا فولادوندی نفر دوم (برنده لوح نقره) برای داستان «چرا فاطی خودش را کشت؟» (این داستان نیز در مرحله مجوز حذف و داستان «محلول ضد موش» جایگزین آن شد)
 
3- حدیث ناظری نفر سوم (برنده لوح برنز) برای داستان  «خدا لعنت کند فتاح را»
 
همچنین متولیان جایزه ادبی بهمن از مژگان خاکی، یکی از بیست نویسنده برگزیده یاد کردند که نام کتاب از نام داستان او گرفته شده ‌است.
 
مهلت ارسال داستان‎ برای شرکت در دوره سوم جایزه ادبی بهمن، به نشانی دبیرخانه، حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شده است و شرکت‌کنندگان ادوار قبل که داستان‎هایشان تا کنون چاپ نشده است هم می‎توانند در دور جدید شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها