یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
لزوم به‌روز شدن شناخت نویسندگان کودک از مخاطبان

سیدغلامرضا کاظمی دینانی، در جشن شش سالگی «قلک» بر لزوم به‌روز شدن شناخت نویسندگان کودک از مخاطبان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجله‌ قلک در حالی ششمین سال تولدش را جشن گرفت که بسیاری از مجلات کودک و نوجوان به دلیل بالا رفتن هزینه‌های چاپ و نشر فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. این مجله که هم‌زمان با اول تیرماه، شماره‌ هفتادوسوم خود را به دست مخاطبانش رسانده از سال 93 با هدف آموزش مهارت‌های اقتصادی به کودکان منتشر می‌شود. به همین مناسبت عصر شنبه (31 خرداد 99) مراسمی با حضور تعدادی از نویسندگان و تصویرگران در دفتر این مجله برگزار شد.
 
سیدغلامرضا کاظمی دینانی، پیشکسوت حوزه‌ روابط عمومی، در این مراسم ضمن سخنانی با ابراز رضایت از کیفیت مجله، مبنی بر لزوم به‌روز شدن شناخت از مخاطبان کودک از سوی نویسندگان که رسالتشان آگاه بودن و آگاهی دادن است، تاکید کرد.
 
امیر لعلی، بنیانگذار قلک، نیز در این برنامه درباره‌ زمان و شرایط آغاز به فعالیت قلک گفت: وقتی مجوز گرفتیم یکی از پیشکسوتان حوزه‌ ادبیات کودک برایمان نامه‌ای نوشت با این مضمون که چه لزومی دارد مجله‌ای با این موضوع چاپ شود و اصلا چرا باید کودکان با مسائل اقتصادی درگیر شوند و موضوعاتی از این دست. در آن زمان علی‌اکبر زین‌العابدین، سردبیر مجله بود و ما جواب نامه را منتشر نکردیم و ترجیح دادیم در روند چاپ قلک این اهمیت را نشان دهیم.
 
امیرعباس تقی‌پور، مشاور ماهنامه‌ قلک، در ادامه بر لزوم بالا بردن بیش از پیش کیفیت ماهنامه قلک تاکید کرد و از نویسندگان و تصویرگران خواست تا در توسعه فعالیت‌های مجله مشارکت داشته باشند.
 
 

بهنام تقی‌پور، مدیر مسئول قلک، نیز به جای خالی مخاطبان قلک در این مراسم اشاره و اظهار امیدواری کرد که با پشت سر گذاشتن بحران کرونا تولد 7 سالگی قلک با حضور مخاطبان و جمع بیشتری از همکاران ماهنامه‌ قلک برگزار شود.
 
شهرام شفیعی، نویسنده داستان‌های «من و بچه‌هام» نیز در این مراسم درباره‌ نگاه متداول در بین نشریات پرسابقه و موفق بین‌المللی در حفظ و تداوم مطالب پرطرفدار صحبت کرد و زهرا موسوی شعری را خواند که برای تولد قلک سروده بود.
 
لازم به ذکر است که مجله قلک برای کودکان 3-7 سال با تکیه بر آموزش غیر مستقیم مهارت‌های اقتصادی و مهارت‌های زندگی در قالب شعر و داستان و بازی می‌پردازد.

شهرام شفیعی، زهرا موسوی، نسترن فتحی، شهرزاد شهرجردی، زهرا جلائی‌فر، مریم اسلامی از نویسندگان و سحرکریمیان، سیما ریحانی، عسل حاذقی، سارا طبیب‎‌زاده سام سلماسی و میثم موسوی از تصویرگران، المیرا اسکندری طراح جلد و محدثه گودرزنیا ویراستار قلک شماره‌ 73 هستند. زهرا موسوی کارشناس شعر و زهرا شاهی کارشناس داستان، یوسف فروتن مدیر هنری، الهام تقی‌پور مدیر داخلی، معصومه یزدانی سردبیر و بهنام تقی‌پور مدیر مسئول قلک هستند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها