دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
افتتاح یک فرهنگسرا در اصفهان به‌نام محمدباقر کتابی

فرهنگسرایی مزین به نام محمدباقر کتابی، استاد ادبیات و مفسر نهج البلاغه در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، شهردار اصفهان روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ در آئین بهره‌برداری از فرهنگسرای دکتر کتابی گفت: این استاد بزرگ از مفاخر اصفهان بود که عمرش را در راه اعتلای ادبیات و تفسیر نهج‌البلاغه برای شاگردانش صرف کرد.

قدرت‌الله نوروزی ادامه داد: بعد از افتتاح فرهنگسرای دکتر محمدباقر کتابی که گنجینه‌ای برای اصفهان بود، از این‌ پس هر یکشنبه یک افتتاح و حتی در برخی از مناطق چندین افتتاح و حتی کلنگ‌زنی‌های جدید پروژه‌های عمرانی را شاهد خواهیم بود.

دکتر کتابی در سال ۱۳۰۲ شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود. وی دارای دکترای الهیات و عرفان و فلسفه اسلامی دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی در سطح عالی بود. محمد مهریار، میرزا ابوالفضل همائی،حاج رحیم ارباب، حاج میرزاعلی آقا شیرزاد، حاج شیخ مهدی نجفی، حسین خادمی و طیب از استادان دکتر کتابی بوده‌اند.

کتاب مفصل  شرح‌ حال رجال معروف علم و ادب و هنر اصفهان، کتاب کلید گشایش نهج‌البلاغه یا الم فتاح لکنوز نهج‌البلاغه، شرح مثنوی مولانا در دو داستان، پنج جلد کتاب فقه و معارف اسلامی و سه جلد عربی برای دانش آموزان دبیرستان‌ها، تاریخ مختصر فلسفه و معارف اسلامی برای دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان، مقدمه مفصلی بر شرح نهج‌البلاغه استاد حسین شفیعی در چهار جلد به نام (سخن آشنا) شرح اخلاقی و... قسمتی از زندگانی مولای متقیان امیر المومنین و زین الموحدین در دو جلد، مقدمه بر کتاب حاصل عمر ، مقدمه بر کتاب گلشن الفت، از آثار دکتر کتابی است.

تدریس در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی، عضویت در انجمن آثار و مفاخر اصفهان ازجمله مسئولیت‌های علمی و فرهنگی مرحوم کتابی بود.

وی با بیان اینکه قول‌هایی که به شهروندان داده‌ شده است، در موعد مقرر عملیاتی می‌شود، گفت: در محدوده شمال ملک شهر شهروندان از سال‌های گذشته اذیت شدند، اما شهرداری منطقه با وجود مشکلات بسیار زیاد برای آزادسازی خیابان آرمان تلاش زیادی کرده است که در این راستا درصورتی‌که مانعی برای آزادسازی ادامه مسیر این خیابان به وجود نیاید، تا سه ماه افتتاح خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهر شاهد ایجاد فضای مناسب برای زندگی بهتر شهروندان هستیم. تعداد پروژه‌های تکمیل‌شده برای بهره‌برداری در مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری بسیار زیاد است و تا پایان سال یکشنبه هر هفته افتتاح پروژه‌های عمرانی را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها