سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
ضرورت توجه به اقشار مختلف مردم در تعیین اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست کارگروه علمی مشوری شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: در تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ها باید از قشرهای مختلف غفلت نکنیم و این قشرها را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست که عصر دوشنبه در سمنان برگزار شد، با تاکید بر نقش شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در خصوص مسایل فرهنگی استان گفت: با تعیین دستور کار مناسب این شورا می‌تواند به شورایی کارآمد و تاثیرگذار تبدیل شود.

فرشید فلاح تاکید کرد: این کارگروه باید با احصای اولویت‌ها و برنامه‌های فرهنگی زمینه‌ساز ارتقای تاثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی استان سمنان باشد.

وی با بیان اینکه در ارائه دستور کار مسائل مختلفی از جمله توجه به اقتضای زمان و مسایل روز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: مباحث روز ازجمله تاثیر کرونا بر مسائل فرهنگی و تخصصی، تاثیر قرنطینه بر خانواده‌ها، مباحث مربوط به مدارس و تاثیر فرهنگی کرونا از جمله مباحثی است که قابل رصد و بررسی است و باید با توجه به زمان و اقتضای روز در دستور کار قرار گیرد.

فرشید فلاح توجه به رهنمودها و منویات رهبر انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسایل کشور باید حول محور منویات رهبری پیگیری و به نتیجه برسد و تمام دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ و هنر باید منویات رهبری را محور تلاش‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: در این استان 16 سرفصل از رهنمودهای مقام معظم رهبری تهیه و تدوین شده و باید در نشست‌های کارگروه علمی مشورتی اولویت‌ها با توجه به شرایط منطقه تعیین و به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در ادامه توجه به جامعه مخاطب اعم از قشر عظیم فرهنگیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و ... را ضروری دانست و گفت: در تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ها باید از قشرهای مختلف غفلت نکنیم و این قشرها را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی و قرار داشتن نماینده ولی فقیه در ریاست و استاندار در سمت نایب رئیسی این شورا تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی اعم از مساجد، منابر، هیئت‌های مذهبی، ادارات دولتی و ... در اختیار این شورا قرار دارد و استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی اجرایی کردن مصوبات شورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف را با برنامه‌ریزی مناسب مورد تاکید قرار داد و گفت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در فعالیت‌های فرهنگی استان نیازمند داشتن دستور کار مناسب است و این امر باید در نشست‌های کارگروه علمی مشورتی تدوین و به شورا ارائه شود.

بر اساس همین گزارش در این نشست که مدیران کل اجتماعی فرهنگی و نیز امور بانوان استانداری سمنان و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف حضور داشتند در خصوص سرفصل ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین قشرهای مختلف مردم بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها