دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مشارکت در نمایشگاه کتاب تهران موجب بالندگی ما است

حجت‌اله صیدی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشارکت در برگزاری این رویداد را موجب بالندگی خود می‌دانیم.؛ البته حضور بانک صادرات به نمایشگاه بین‌المللی محدود نیست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک صادرات ایران دوشنبه (7 بهمن‌ماه) با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات برگزار شد.
 
صیدی در این نشست، با بیان این مطلب که امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بانک صادرات افتخار است، گفت: از دو جنبه علاقه‌مند بودیم تا این تفاهم‌نامه نهایی شود؛ نخست علاقه و توجه بانک صادرات به توسعه فرهنگی؛ چرا که معتقدیم براساس توسعه فرهنگی در سایر حوزه‌ها نیز می‌توان پیشرفت کرد.
 
وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور شناخته می‌شود که البته همیشه با موفقیت و مخاطبان رو به ‌افزایش به‌طور گسترده برگزار شده و حتی در دوران دفاع‌مقدس متوقف نشد؛ بنابراین مشارکت در برگزاری این رویداد را موجب بالندگی خود می‌دانیم.
 
صیدی با اشاره به دومین دلیل علاقه‌مندی بانک صادرات برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های بانک صادرات برای دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه، ناشران و سایر حلقه‌های تولید کتاب و همچنین تقاضای علاقه‌مندان از جمله خانواده‌ها موجب توجه بانک صادرات به این همکاری شد. از این منظر تلاش می‌کنیم امکانات حداکثری را در اختیار مسئولان نمایشگاه قرار دهیم تا فرایند حمایت از حلقه‌های مختلف نشر از سوی بانک صادرات تسریع و تسهیل شود.
 
مدیرعامل بانک صادرات گفت: این همکاری تنها به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محدود نمی‌شود؛ بلکه سایر نمایشگاه از جمله نمایشگاه استانی را نیز پوشش خواهیم داد.
 
صیدی بیان کرد: با توجه به انتظار معاون محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بانک صادرات، تلاش کردیم وظایف تفاهم‌نامه عملیاتی شود. امیدواریم تجربه باشکوهی از این همکاری داشته باشیم. هدف اصلی افزایش تعداد و سرانه کتاب‌خوان‌ها در کشور است؛ هرچند که می‌دانیم میزان تولید کتاب در کشور قابل توجه است و امیدواریم به همین میزان سرانه مطالعه نیز افزایش پیدا کند.
 
محسن جوادی در ادامه این آئین با اشاره به همکاری قابل‌توجه بانک صادرات با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دلیل رویکرد فرهنگی این نهاد به حوزه اقتصاد فرهنگ گفت: یکی از نکات مورد تاکید وزیر محترم، توجه به حوزه اقتصاد فرهنگ یا پشتیبانی اقتصادی فرهنگ است که این تاکید به دلیل پیشگیری از گسترش حمایت‌های گلخانه‌ای است.
 
وی ادامه داد: بنا داریم در توسعه اقتصادی و گشایش‌هایی که می‌تواند فرهنگ با گردش اقتصادی ایجاد کند فرصت خوبی برای تقویت اقتصاد آن را فراهم کنیم.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری بانک صادرات در پرداخت وام به اهل قلم بیان کرد: رکن اصلی تولید کتاب، اهل قلم هستند و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به‌نظر می‌رسد نوشتن، نیازمند حمایت است تا چرخه اقتصاد نشر فعال‌تر شود.
 
جوادی درباره تخصیص بن کتاب نمایشگاهی بیان کرد: امیدواریم بخشی از بن دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه به‌طور مستقیم در سبد خرید آن‌ها قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها