چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
مسلمانان هنوز حضرت علی (ع) را نشناخته‌اند

تقی حجازی‌راد در نشست معرفی کتاب «امام علی صدای عدالت انسانی» نوشته جرج جرداق، در چعل و هفتمین جلسه کتابخوانی بیمارستان دوستدار کتاب شهیدیثربی کاشان، گفت: سلمانان با داشتن چنین گوهر گرانبهایی، به‌درستی وی را ناشناخته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، چعل و هفتمین جلسه کتابخوانی بیمارستان دوستدار کتاب شهید یثربی کاشان روز سه‌شنبه اول بهمن ماه با ارائه‌ی «تقی حجازی‌راد» از کتاب «امام علی صدای عدالت انسانی» نوشته جرج جرداق، برگزار شد.

تقی حجازی‌راد، در ابتدای این نشست گفت: کتاب «امام علی صدای عدالت انسانی» را نیم قرن پیش، «جرج سجعان جرداق»، پژوهشگر مسیحی اهل لبنان تألیف و در بیروت منتشر کرد. نشر این کتاب از سوی یک پژوهشگر مسیحی، با استقبال عجیبی در سراسر جهان اسلام روبه رو شد و با ترجمه و توضیحات سیدهادی خسروشاهی خواندن کتاب برای فارسی زبانان نیز تجربه شد.

این منتقد افزود: شخصیت‌های برجسته‌ای از علمای اسلام نظیر آیت‌الله سیدمحسن حکیم، آیت‌الله سیدمحمدحسین بروجردی، علامه شیخ محمدجواد مغنیه، علامه محمدتقی جعفری و ده‌ها شخصیت دیگر، با ارسال پیام و نامه، «جرج جرداق» را مورد تفقد قرار دادند که همین امر باعث شد نویسنده کتاب، آن را به شکل پنج جلدی و در بیش از 2000 صفحه منتشر کند و  کتاب تاکنون ده‌ها بار به زبان‌های گوناگون ترجمه و چاپ شده است.
 

 
وی با بیان اینکه انسان‌های عصر امروز نیازمند فضائل اخلاقی و انسانی حضرت علی (ع) هستند، افزود: این کتاب می‌تواند گامی در راه شناخت و شناسایی اندیشه‌های امام در راستای ایجاد یک جامعه نوین انسانی همراه با عدل و حق باشد.

این منتقد در ادامه تصریح کرد: درباره شخصیت یگانه و ممتاز پیشوای عدل گستران و امام اندیشوران، امیرمؤمنان علی (ع)، آثار گوناگونی به زبان‌های مختلف، نگاشته شده و هر یک از زاویه‌ای به این اقیانوس ناپیداکرانه، نگریسته‌اند. «جرج جرداق» دانشمند مسیحی لبنانی، با مطالعه زندگی و سخنان و نیز شیوه زمامداری آن حضرت، به شدت مجذوب حضرت علی (ع) شد و این اثر را نوشت.

حجازی راد، با اشاره به جمله جرداق گفت: اگر دنیای غرب شخصیتی مثل حضرت علی (ع) داشت، امروز سرتاسر دنیا با برگزاری همایش و آکادمی‌های مختلف به ارزیابی اندیشه‌های او می‌پرداخت و برای پیشرفت، راه نو نشان می‌داد.

وی در پایان با اظهار تاسف از اینکه مسلمانان با داشتن چنین گوهر گرانبهایی، به‌درستی وی را ناشناخته‌اند، افزود: از 1400 سال پیش تاکنون متاسفانه نویسندگان نتوانسته‌اند آنطور که باید به ابعاد مختلف زندگی حضرت علی (ع) بپردازند، او را بشناسد و از اندیشه‌های آن حضرت استفاده شود.

یادآور می‌شود، بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان، نخستین بیمارستان دوستدار کتاب کشور است که دو هفته یک بار، سه‌شنبه‌ها جلسات کتابخوانی در آن برگزار می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    در ایران که شناخته اند برای همه عالم کافی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها