چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
زندگی شهید تهرانی‌مقدم هدایتگر نسل جوان/ «خط مقدم» چگونه ساخته شد؟

نویسنده کتاب «خط مقدم» که اثری است درباره بخشی از زندگی شهید تهرانی‌مقدم، در نشست «قرار سه‌شنبه‌ها» در قم، از فرازوفرودهای تدوین این اثر گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست «قرار سه شنبه‌ها» با حضور وحید میرزایی معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حمید خلیلی رییس انتشارات شهید کاظمی، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، الهام حیدری همسر شهید تهرانی‌مقدم، فائزه غفار حدادی نویسنده کتاب «خط مقدم» و جمعی از فعالان فرهنگی و عرصه کتاب، به‌همت انتشارات شهید کاظمی در مجتمع ناشران قم برگزار شد.
 
الهام حیدری همسر شهید تهرانی‌مقدم با اشاره به خصوصیات اخلاقی وی، گفت: به فرموده رهبر انقلاب حرکت در مسیر زندگی شهید تهرانی مقدم می‌تواند هدایت نسل جوان را تضمین کند. مهم‌ترین ویژگی شهید تهرانی مقدم، ولایت‌مداری است؛ او با روح بزرگ ولایت پیوند خورده بود و همواره خود را سرباز کوچک ولایت می‌شمرد.
 
حیدری تصریح کرد: در زمانی که اضطراب همه وجود ما را گرفته بود، توسط این شهید عزیز با یک قدرت‌نمایی و آینده نگری، موشک‌های پیشرفته‌ای در کشورمان ساخته شد.
 
وی به دوستی‌ها و رفقای شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و یادآور شد: شهید سپهبد سلیمانی، شهید حاج احمد کاظمی و شهید تهرانی مقدم سه دوستی بودند که لحظات و نفس آنها با یکدیگر بود. حاج احمد کاظمی و سردار سلیمانی شب‌ها موقع استراحت به منزل ما می‌آمدند و درباره موضوعات مختلف بحث می‌کردند.

همسر شهید تهرانی‌مقدم تاکید کرد: همه ما باید در مسیری که رضای الهی را به همراه دارد، گام برداریم تا به موفقیت برسیم.
 
در بخش دیگری از این نشست، فائزه غفارحدادی نویسنده کتاب «خط مقدم» در سخنانی گفت: باید کتاب بخوانیم، فرا بگیریم و زندگی‌مان همانند شهدا باشد.

 
غفار حدادی اضافه کرد: قرار شد دو سال از زندگی شهید تهرانی مقدم نوشته شود. با توجه به اینکه منابع را چندین بار مطالعه کرده بودم، خدا توفیق داد و کتاب مردی با آرزوهای دور را نوشتم.
 
نویسنده کتاب «خط مقدم» یادآور شد: کتاب «خط مقدم» را در سالگرد شهید چاپ کردم. با خود گفتم هزار قصه ناگفته وجود دارد و ننوشتم، یک سال پس از آن کتاب «روایت خط مقدم» را نوشتم.

این نویسنده به روند نوشتن کتاب هم اشاره کرد و گفت: اسنادی که به دست من رسیده بود، اکثرا خاطرات بودند و اسناد دیگر نیز روزنامه‌های دوران گذشته بودند. در بخشی از کتاب هر قسمت را یک نفر تعریف کرد و مصاحبه شونده‌ها به‌صورت کامل موضوع پرتاب موشک را بیان نکردند.
 
نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ مقاومت و پایداری یادآور شد: مطالبی را که به دست آورده بودم، در کنار یکدیگر آوردم و آنها را همانند رگه‌های طلایی که در بیابان ریخته شده است، کنار یکدیگر جمع کردم و به تندیس طلا تبدیل کردم.

 
وی به اخلاص و نیت‌های بسیار عظیم شهید مقدم اشاره کرد و گفت: در کتاب خط مقدم قسمتی را که برای نخستین بار قرار است موشک پرتاب شود و زیارت عاشورا پای موشک خوانده می‌شود، بسیار دوست دارم. مشخص نیست که موشک پرتاب می‌شود و یا خیر و به هدف می‌خورد و چه موضوعی پیش می‌آید.
 
در پایان این مراسم از الهام حیدری همسر شهید تهرانی مقدم تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها