دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
سلامت بدن در گِرو ورودی خوب و خروجی درست است

امیر قاسمی با اشاره به تأثیر ورودی و خروجی درست بدن در روند سلامتی، گفت: بیمارانی در طی 26 سال به من رجوع کرده‌اند که چون تغذیه و پرهیز غذایی درستی نداشتند،‌ داروها در درمان آن‌ها تأثیر چندانی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تغذیه و زندگی سالم براساس گروه خونی» حاصل تحقیق و قلم امیر قاسمی؛ طبیب طب سنتی (طب ایرانی، طب باستانی آیورودا هندی، طب چینی،‌ طب سوزنی و فشاری، طب دررفتگی‌های مفصلی) و متخصص گیاه‌درمانی، مزاج‌شناسی و بهداشت و سلامت است. این نویسنده و محقق، پیش از این کتاب‌های «نکات طلایی پوست و مو با گیاهان»، «نسخه‌پیچی گیاهی برای بیماری‌ها»، «شرط درمان» و «اعجاز درمان با مواد معدنی، غلات و ویتامین‌ها» را نیز به نگارش درآورده است.
 
تمامی کتاب‌های این محقق در «کتاب‌خوان امیرالحکیم» که اپلیکیشن انحصاری برای مطالعه آنلاین و رایگان مجموعه کتاب‌های امیر قاسمی است، در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
 
این نویسنده و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، درباره جدیدترین اثر خود با عنوان «تغذیه و زندگی سالم براساس گروه خونی»، بیان کرد: یکی از مباحث کلی در درمان، نوع تغذیه است. وقتی ورودی خوب و خروجی درست داشته باشیم، بیماری به‌وجود نمی‌آید. بیمارانی در طی 26 سال به من رجوع کرده‌اند که چون تغذیه و پرهیز غذایی درستی نداشتند،‌ داروها در درمان آن‌ها تأثیر چندانی نداشته است. با مشاهده این شرایط، کتاب‌های «شرط درمان» و «تغذیه و زندگی سالم براساس گروه خونی» را نوشتم.
 

وی ادامه داد: این کتاب درسه فصل کلی تدوین شده است. در فصل نخست به تاریخچه پیدایش گروه‌های خونی و سلسله مراتب تکامل آن پرداخته شده و در فصل دوم رژیم غذایی، خصوصیات، ورزش‌ها و بیماری‌های انواع گروه‌های خونی مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل سوم نیز حاوی نکاتی کلی از  رعایت و پرهیز غذایی براساس گروه‌های خونی است. در این فصل به انواع مسمومیت‌های غذایی و خوراکی‌هایی که باید از خوردن آن‌ها پرهیز کرد، اشاره می‌شود.
 
قاسمی همچنین با اشاره به مبحث گروه‌‌های خونی و اهمیت توجه به مزاج در هر گروه خونی، افزود: گروه خونی ارثی است و هر گروه خونی داری یک مزاج است. در گروه‌های خونی مختلف، غلظت خون متفاوت است. براساس آموزه‌های طب سنتی، مزاج گروه خونی «A» سودایی است و مزاج گروه خونی «O» گرم و تَر است. دیگر گروه‌های خونی در این حد فاصل قرار می‌گیرند. این اصل در تحقیقاتی که در سطح دنیا نیز صورت گرفته، استوار است.


این نویسنده با اشاره به حقایق نهفته در رابطه غذایی با گروه خونی، گفت: گروه خون شما به منزله اثر انگشت ژنتیکی شما و مشخص‌کننده محتوای ژنتیکی بدن است. اگر شما از مشخصات مخصوص گروه خونی خودتان پیروی کرده و از آن به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید، سالم‌تر بوده و به مرور به وزن ایده‌آل خود خواهید رسید و شادابی خود را بازخواهید یافت. گروه خون مانند طرح ژنتیکی است که می‌تواند راهنمایی‌تان کند که چگونه زندگی کنید تا سلامتی بیشتری داشته باشید.
 
وی ادامه داد: اهمیت گروه خونی را می‌توان در داستان تکامل انسان جست‌وجو کرد. گروه خونی O قدیمی‌ترین آن است. گروه خون A هنگامی شکل گرفت که زندگی اجتماعی شکل گرفت. گروه خونی B حاصل مهاجرت انسان‌ها به مناطق شمالی و سردتر و سخت‌تر بود و گروه خونی «AB» مطابق با شرایط جدید است. تکامل و تحول این موضوع، رابطه مستقیم با نیازهای غذایی هر گروه خونی دارد.
 
قاسمی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به طب سنتی و طب مدرن در کنار هم، اظهار کرد: اگر هدف کمک به مردم و کاهش آلام انسان‌هاست، طب سنتی و مدرن نباید یکدیگر را نفی کنند. باید به همه اندیشه‌ها احترام گذاشت و با بررسی تمامی جوانب، بهترین راه درمان را برگزید. نفی کردن علم دیگری، زیر سوال بردن خودمان است.


گزیده‌ای از کتاب / لکتین چیست؟
«بین غذایی که می‌خورید و خون شما، واکنشی شیمیایی روی می‌دهد. این واکنش قسمتی از میراث ژنتیکی شماست. با کمال تعجب، این واقعیت وجود دارد که در قرن بیست‌ویکم، سیستم ایمنی و ساختار هضم غذایی شما هنوز دارای همان علایق غذایی است که نیاکان‌تان می‌خوردند. علت این امر به‌خاطر اطلاع ما از وجود عاملی به نام لکتین است. لکتین یک نوع پروتئین موجود در همه اشکال زندگی ازجمله غذایی که می‌خورید، می‌باشد. در مقادیر کم، فواید سلامتی را فراهم می‌آورد،‌ با این‌حال مقادیر بیشتر می‌تواند توانایی بدن شما را برای جذب مواد مغذی کاهش دهد. این پروتئین باعث چسبندگی پروتئین‌های انوع دیگر به‌هم می‌شود. وقتی شما غذایی را مصرف کنید که حاوی این پروتئین باشد و با پادگن‌های گروه خونتان ناسازگاری کند، لکتین‌ها اندام و یا قسمتی از سیستم بدن مانند کلیه‌ها، کبد، مغز،‌ معده و قسمت‌های دیگر را هدف قرار داده، در آن محل جمع شده و حالت چسبندگی پیدا می‌کنند. لکتین‌های بسیاری از غذاها، ویژگی‌های مشابهی به لکتین‌های یک گروه خون خاص دارند که می‌توانند برای دیگر گروه‌ها زیان‌آور باشند.»
 
نخستین چاپ کتاب «تغذیه و زندگی سالم براساس گروه خونی» در 180 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات آرسس راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها