یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
رضایی: حسن‌بیگی با شهامت حقایق تاریخ معاصر را نوشته است

نشست نقد و بررسی «دو روایت از یک عکس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی در ترنجستان سروش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی کتاب «دو روایت از یک عکس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی با حضور نویسنده اثر، سیدصادق رضایی، یوسف قوجق و معصومه توکلی در قالب مجموعه نشست‌های «طعم کتاب» عصر یک‌شنبه (۱۷ آذر ۱۳۹۸) در ترنجستان سروش برگزار شد.

سیدصادق رضایی، دبیر جایزه ادبی شهید اندرزگو، در این نشست بزرگترین ویژگی کتاب «دو روایت از یک عکس» را این موضوع عنوان کرد که به قلم ابراهیم حسن‌بیگی نوشته شده است، کسی که هم باسواد است و هم مدرس داستان‌‌نویسی.

وی در ادامه بیان کرد: از سویی نوشتن راجع به پهلوی‌ها و پرداختن به غول چراغ جادو نشان دهنده موفق بودن این کتاب است. حسن‌بیگی توانسته با شهامت حقایق تاریخ معاصر را بنویسد و این شهامت و شجاعت را علاوه براینکه در نویسنده اثر می‌بینیم در داوران جایزه ادبی شهید اندرزگو هم که این کتاب را انتخاب کردند، می‌بینیم.

رضایی این رمان را در گونه‌ای از رمان تاریخی تعریف کرد و گفت: این کتاب دارای شخصیت‌های واقعی در تاریخ واقعی همراه با تخیل نویسنده است و از المان‌های ایرانی بهره برده است. چراغ جادو در ادبیات ملی ما و در هزارویک شب هم وجود دارد.

دبیر جایزه ادبی شهید اندرزگو در ادامه بیان کرد: نویسندگان در ایجاد باور در نوجوانان مسئولند و حسن‌بیگی در این کتاب متعهدانه عمل کرده و با روایت عاقبت دو پادشاه یک تفکر را به نوجوان القا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها