چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
افتتاح پروژه راسته کتاب تهران در دهه فجر/ شهرآفتاب برای میزبانی نمایشگاه کتاب تهران آماده می‌شود

محمد‌جواد حق‌شناس، در ارزیابی خود درباره بهترین مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شهرآفتاب را بهترین مکان برای رویداد، اعلام کرد و از قول مساعد سازمان زیبا‌سازی برای اجرای عملیات عمرانی راسته کتاب تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  همزمان با روز زبان و ادب پارسی، محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شوراری اسلامی شهر تهران، در حاشیه بازدید از خانه موزه سیمین و جلال در جمع خبرنگاران درباره زمان‌بهره‌برداری از پروژه راسته کتاب در خیابان انقلاب، بیان کرد: شرکت توسعه فرهنگی فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به شورای شهر قول داده راسته کتاب تا پایان سال جاری و همزمان با دهه فجر به پایان برسد.                   
 
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایبنا درباره دیدگاه شورای اسلامی شهر تهران درباره محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سال جاری برای تکمیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بودجه قابل‌توجهی تخصیص داده شده است. بی‌تردید شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهترین مکان است.       
 
حق‌شناس افزود: پیش از این بالغ بر 1300 تا 1400 میلیارد تومان برای تامین زیر‌ساخت‌ها و طراحی این مکان هزینه شده بود اما متاسفانه با توجه به آسیب‌های ناشی از بارش باران شدید همزمان با سی‌و‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد نمایشگاه دوره بعد نمایشگاه را در مصلی برگزار خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نظر موافق نهاد‌های انتظامی و راهنمای و رانندگی مبنی بر برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب، ادامه داد: سال گذشته 60 تا 70 میلیارد تومان برای تامین زیر‌ساخت‌های شهر آفتاب اختصاص پیدا کرد. هفته گذشته نیز اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با معاون فنی  مجموعه شهر آفتاب درباره جذب سرمایه از بخش خصوصی، دیدار و گفت‌و‌گو داشتند. ساخت یک هتل پنج ستاره نزدیک شهر آفتاب نتیجه جذب سرمایه از بخش خصوصی است.   
 
حق‌شناس گفت: با توجه به دسترسی مردم استان‌های مرکزی، قم و تهران به مجموعه شهر آفتاب و همچنین ممنوعیت برگزاری نمایشگاه در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی در خیابان سئول، امید‌واریم وزارت صنعت معدن تجارت برای حفظ این سرمایه همراهی و همکاری کنند. 

از گله زردشت اخوان‌ثالث بی‌خبر بودم
خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه این بازدید، در پاسخ به پرسش ایبنا درباره گله فرزند مرحوم اخوان ثالث درباره بازسازی مجدد خانه این شاعر گفت: از گله فرزند مرحوم اخوان ثالث درباره اینکه از وی برای بازسازی خانه این شاعر مشورت گرفته نشده بی‌خبر بودم. به نظر می‌رسد در این زمینه غفلت شده است؛ بنابراین از وی برای مراحل بازسازی دعوت می‌کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها