سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
برگزاری 8 نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با هفته عقیدتی سیاسی سپاه در قزوین

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از برگزاری 8 نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با هفته عقیدتی، سیاسی سپاه در استان قزوین خبر داد.

علی کوچک خانی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، گفت: هفته عقیدتی، سیاسی سپاه به مناسبت شهادت دکتر مطهری نامگذاری شده و شخصیت و تفکر ایشان مهمترین دلیل ماندگاری نام و آثارشان است از این رو در این هفته تلاش کرده ایم تا با برگزاری نمایشگاه های کتاب و مسابقات مختلف کتابخوانی در حوزه اندیشه و تفکر شهید مطهری به فعالیت ترویجی بپردازیم.

برگزاری 8 نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با هفته عقیدتی سیاسی سپاه در قزوین
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: هفته عقیدتی و سیاسی سپاه در 8 ناحیه و مقر فرماندهی سپاه در استان قزوین با برگزاری 8 نمایشگاه بزرگ کتاب گرامی داشته می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه ها که در قزوین، البرز، آبیک، بوئین زهرا، تاکستان، اقبالیه و سایر پایگاه ها برگزار می شود، کتاب هایی در حوزه های مذهبی، اندیشه اسلامی، تربیتی و عقیدتی به علاقمندان ارائه می شود.

کوچک خانی یادآور شد: تلاش شده تا از تازه های نشر کتاب های مورد نظر در موضوعات مختلف انتخاب و برای استفاده علاقمندان ارائه شود.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: در این نمایشگاه بیش از 300 عنوان کتاب و محصولات فرهنگی در قالب نرم افزار و ... عرضه می شود.

مسابقه بزرگ کتابخوانی از آثار شهید مطهری
کوچک خوانی ادامه داد: مسابقه بزرگ کتابخوانی از آثار شهید مطهری از دیگر برنامه هایی است که هر ساله در هفته عقیدتی و سیاسی سپاه در استان برگزار می شود.

وی افزود: در سال 97 در این مسابقه بیش از 500 نفر از پاسداران و سربازان استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: امسال نیز کتابی از آثار شهید مطهری انتخاب و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است و در پایان هفته عقیدتی سیاسی در آزمونی علاقمندان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

معرفی کتاب برنامه هر روزه پاسداران است
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از برگزاری برنامه «معرفی کتاب» در یک سال گذشته در سپاه استان قزوین خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پاسداران و سربازارن استان قزوین می توانند با مطالعه یک کتاب در هر روز در برنامه معرفی کتاب شرکت کنند.

کوچک خوانی بیان کرد: این برنامه به صورت دائمی و هر روزه بین دو نماز ظهر و عصر برگزار می شود و افرادی که کتابی را مطالعه کرده اند، به ارائه خلاصه ای از کتاب می پردازند.

وی گفت: در پایان سال از برترین های معرفی کتاب با اهدای جوایزی تقدیر و قدردانی می شود.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: در این برنامه کتاب ها به صورت خلاصه به علاقمندان ارائه می شود و هر روز یک کتاب جدید در نماز ظهر به نمازگزاران معرفی می گردد.

کتب شهید مطهری گنجینه ای ارزشمند از هرآنچه یک ایرانی مسلمان باید بداند
در ادامه این گفت و گو نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز به خبرنگار ایبنا گفت: شهید مطهری نمونه ای کامل از یک مبارز مسلمان ایرانی بود، نمونه ای که امروز دستیابی به ابعاد مختلف اندیشه ایشان تنها از طریق مطالعه آثارشان امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی با اشاره به بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیان کرد:  در حال حاضر مهم ترین رسالت ما برای ادامه این راه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه آثار شهید مطهری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: شهید مطهری از نمونه های بی نظیر رشادت، بصیرت و روحیه جهادی بودند و مطالعه کتاب های ایشان ابعاد وسیعی از تفکر و اندیشه وی را نمایان می سازد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های فرهنگی و انقلابی شهید مطهری بیان کرد: قطعا یکی از مهم ترین معماران انقلاب ما استاد مطهری بودند و شکلی خاص اندیشه سیاسی را در ایران ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین همچنین تاکید کرد: شهید مطهری از الگوهای تربیت شده در مدرسه قرآن و اهل بیت و تعلیم دیده در می دان جهاد بود، فردی که عبادت را با قلم زدن به درجه اعلای خود رساند و توانست با آثاری که از خود به یادگار می گذارد دانسته های خود را به بشریت هدیه کند.

حجت الاسلام و المسلمین معبودی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ترویج اندیشه شهید مطهری و توسعه کتابخوانی به خصوص کتاب های ارزشمند اندیشه سیاسی ایشان رسالتی است که امروز بر عهده ماست و قطعا حکمت مطهر از این فعالیت گسترش پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها