دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
حضور آستان قدس رضوی با 2400 عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از حضور متمرکز موسسات آستان قدس با محوریت این انتشاراتی با حدود 2400 عنوان کتاب در فضایی 300 متری در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، حسین سعیدی در نشست خبری به مناسبت برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به تفیک تعداد آثار افزود: آستان قدس رضوی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، در بخش عمومی 1300 عنوان، در بخش کودک 600 عنوان، در بخش دانشگاهی 200 عنوان کتاب و در بخش بین الملل و عربی هم 300 عنوان کتاب عرضه می‌شود.

مدیرعامل به‌نشر تصریح کرد: علاوه بر تازه‌های به‌نشر، جدیدترین آثار دیگر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، بنیاد فرهنگی رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا (ع)، مؤسسه جوانان و سایر تولیدات بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی در این غرفه‌ها ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی با محوریت به‌نشر برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران هفت هدف اصلی شامل عرضه و توزیع کتاب، تامین و خرید کتاب و محصولات مورد نیاز سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، فعالیت‌های فرهنگی و تخصصی، ارتباط با پدیدآورندگان و نویسندگان، ارتباط با نخبگان و فعالان فرهنگی، ارتباط تجاری با مجموعه ناشران و پخش کنندگان و تبلیغ و برندسازی فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی را دنبال می‌کند.

سعیدی با اشاره به مدیریت غرفه‌های شرکت کننده در نمایشگاه یادآور شد: در بخش عمومی انتشارات به‌نشر، در بخش دانشگاهی دانشگاه امام رضا (ع) و علوم اسلامی رضوی و در بخش بین‌المللی و عربی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان متولی حضور دارند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه امسال انتشارات به‌نشر با حدود ۲۰۰ اثر جدید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت، افزود: مهم‌ترین این آثار مجموعه کتاب‌های رمان بزرگسال است و 27 عنوان کتاب جدید از تازه‌های در دست انتشار به‌نشر به سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رسد و برای اولین بار عرضه می‌شود.

به گفته وی، این آثار شامل رمان، داستان کوتاه، شعر، قرآن و ادعیه در گروه‌های عمومی، کودک و بزرگسال و با موضوعات فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، سبک زندگی، سنت و سیره اهل بیت (ع)، معارف اسلامی و متون دینی است.

رویکرد آستان قدس رضوی شناخته شدن «به‌نشر» به عنوان ناشر مرجع مذهبی است
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی مهمترین رویکرد و سیاست آستان قدس رضوی حضور به عنوان ناشر مرجع مذهبی است، افزود: در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 15 رمان جدید از به‌نشر و 13 عنوان کتاب در 20 مجلد برای نوجوانان در موضوعات معارف اسلامی، سنت و سیره اهل بیت (ع)، گفتمان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی اسلامی از نویسندگان برجسته کشور رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: از مجموعه تولیدات به‌نشر در پایان سال 97، مجموعه ۱۵ جلدی «یک روایت معتبر» که به بیان وقایع و حوادث انقلاب اسلامی می‌پردازد و رمان «هم قسم» شرح زندگی و خاطرات ام‌یاسر (همسر شهیدسیدعباس موسوی؛ دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان) در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

سعیدی با اشاره به عناوین این آثار یادآور شد: «اوسنه گوهرشاد»، «آبی‌ها» و «موقف» با موضوع رضوی، سنت و سیره اهل بیت (ع) و فرهنگ زیارت به عنوان جدیدترین آثار سعید تشکری از نویسندگان مشهدی و مدرسان ادبیات داستانی و دراماتیک در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مدیرعامل به‌نشر در ادامه افزود: «فضای مجازی» به قلم سیدابوالحسن فیروزآبادی، کتاب دیگری است که توسط انتشارات به‌نشر با موضوع سبک زندگی به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌رسد. همچنین کتاب «مثل یک خواب عمیق» از مجموعه گنجینه رمان نوجوان با موضوع سبک زندگی اسلامی نوشته عزت‌الله الوندی از دیگر تولیدات جدید این انتشارات است.

سعیدی متذکر شد: «سنگر علاف‌ها» و «پیرمرد و حوری» با موضوع فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی عنوان جدیدترین آثار اکبر صحرایی است که انتشارات به‌نشر در سال 97 کتاب «آرزوی چهارم» از سری مجموعه روزهای جنگ را از وی برای کودک و نوجوان منتشر کرده بود.

«سنگر علاف‌ها» و «پیرمرد و حوری» از تولیدات جدید به‌نشر برای گروه سنی بزرگسال است که در نمایشگاه کتاب تهران در دسترس علاقه مندان خواهد بود. «روطه؛ جبهه‌ای به عرض 10 متر» نوشته احمد طاووسی، «یک روایت معتبر درباره انفجار دفتر نخست‌وزیری» (از مجموعه یک روایت معتبر)، «مرد قورباغه‌ای» از مجموعه روزهای جنگ و «خبر ناگهان پخش شد» از مجموعه اشعار انقلاب سروده سیدسعید‌ هاشمی از دیگر آثار منتشر شده و در دست انتشار به‌نشر با موضوع فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود که مدیرعامل به‌نشر به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: در حوزه معارف اسلامی، «مبانی حسابرسی از دیدگاه جهان بینی اسلامی» نوشته حسین کیانخواه، «50 تکلیف و وظیفه مؤمن نسبت به دیگران از امام سجاد (ع)»، «سه فندق گمشده» از مجموعه داستان‌های شکر خدا نوشته کلرژوبرت نویسنده فرانسوی و مسلمان، «یک سبد انجیر بچین» از مجموعه فرهنگ وقف نوشته سیدمحمد مهاجرانی و «روزی که ماه دلش گرفت» به قلم مرتضی دانشمند از مجموعه قصه‌های احکام برای کودکان به سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌رسد.

سعیدی تصریح کرد: در حوزه متون دینی، قرآن کریم «خط عثمان طه» در سه قطع جدید با جلد چرم رنگی، مناجات با خدا شرح حدیث شریف کساء، دعای علقمه، ختم سوره مبارکه یس به انضمام زیارت عاشورا و دعای توسل و مناجات استغفار هفتاد بند از حضرت امیرالمؤمنین (ع)، در قطع نیم جیبی و جیبی برای نخستین بار توسط به‌نشر به نمایشگاه می‌رسد.

وی با اشاره به کتاب‌های در دست انتشار با موضوع سنت و سیره اهل بیت (ع) یادآور شد: علاوه بر سه اثر از سعید تشکری، کتاب‌های «اسم تو یعنی بهار» نوشته شاهین رهنما، «سبک زندگی و گفتار پیشوایان برگزیده» و جلد ششم از مجموعه قصه‌های نهج‌البلاغه با عنوان «گنجشک‌ها تب کرده اند» از مجید ملامحمدی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

مدیرعامل به‌نشر تاکید کرد: عناوین «آواز آسمانی عشق» به قلم حمیدرضا سهیلی از نویسندگان پیشکسوت مشهدی و «دل اندروا» نوشته ام‌البنین ماهر از نویسندگان نوقلم سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی در سه شنبه‌های به‌نشر است که به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد.

سعیدی یادآور شد: جلد 6 تا 10 «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی که توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است در قطع وزیری کوتاه و جیبی هم در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

وی همچنین از رونمایی آثار دیگر موسسات آستان قدس رضوی همچون جلد دوم کتاب «دایره المعارف آستان قدس رضوی»، «احادیث کاشی‌های ظرفام»، «صعود چهل ساله» و ... در نمایشگاه کتاب خبر داد.

برنامه «به‌نشر» برای خرید منابع جدید مورد نیاز سازمان کتابخانه‌های آستان قدس از نمایشگاه
مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در سطح کشور است که زمینه حضور عمده فرهیختگان نخبگان، فرهنگیان، دانشجویان و حوزویان را فراهم می‌کند، افزود: ارتباط و همفکری با نخبگان و فعالان فرهنگی، ارتباط با پدید آورندگان و هنرمندان تولید آثار مکتوب، ارتباط تجاری و نهادی با ناشران فعال کشور، اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سرای اهل قلم، فروش کتاب‌های تولید شده آستان قدس رضوی و تبلیغ و برندسازی فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، مهم‌ترین اهداف ما از حضور در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که براساس اهداف تعیین شده در چهار محور اجرایی، فرهنگی، تجاری، اطلاع رسانی و تبلیغات، برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد تا حضور قدرتمندی  در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت خرید منابع جدید مورد نیاز سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سایر کتابخانه‌های وابسته از نمایشگاه کتاب تهران نیز بر عهده به‌نشر است، افزود: با توجه به حضور گسترده ناشران مختلف؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بهترین محمل برای تامین منابع و کتاب‌های کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی با قیمت مناسب است. 

سعیدی با اشاره به حضور نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال در غرفه‌های این انتشارات در سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: دیدار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی با نویسندگان و جشن امضاء و رونمایی آثار از جمله برنامه‌های فرهنگی انتشارات به‌نشر در مدت زمان برگزاری نمایشگاه کتاب است.

وی از برگزاری نشست تخصصی تصویرگری ادبیات دینی کودک در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و یادآور شد: جزئیات برنامه‌های فرهنگی انتشارات به‌نشر در نمایشگاه کتاب نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها