پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی یزد به یک شاعر رسید

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی مراسم تجلیل از چهره‌های برتر هنرمند انقلابی استان یزد با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم معرفی چهره برتر هنر انقلابی استان یزد و هنرمندان برتر سال 97 با حضور استاندار یزد، رئیس حوزه هنری یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان، معاون هنری حوزه هنری کشور، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سالن برق منطقه‌ای شهید عباسپور یزد برگزار شد.

مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان روز آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی اعلام شده است که این هفته فرصتی مناسب برای معرفی و انتخاب چهره‌های برتر، هنرمندان و نویسندگان انقلابی در سطح کشور است.
 

وی افزود: خوشبختانه ما در این 4 دهه شاهد پیشرفت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری بوده‌ایم ولی از آنجا که داعیه هنر انقلاب اسلامی، درنوردیدن مرزها است، هنوز کار انجام نشده و قله‌های فتح نشده بسیار داریم.

معاون هنری حوزه هنری در این مراسم گفت: ما در زمینه هنر انقلابی شاهد فراز و نشیب‌هایی بوده‌ایم اما متاسفانه در این راستا نیز ظلم‌هایی گاهی به هنرمندان شده است زیرا برخی فعالان رسانه گاهی به عرصه هنرمندان ظلم می‌کنند زیرا هنر در برخی رسانه‌ها زمانی پررنگ می‌شود که کوچکی در گوشه‌ای خطایی کند.

معلمی ادامه داد: امسال برای نخستین بار مراسم تجلیل از هنرمندان انقلابی و هنرمند سال به استان‌ها کشیده شده است، افزود: هنرمند شاخص هنرمندی است که به لحاظ محتوایی پیامی به جامعه بدهد و حرف قابل اعتنایی داشته باشد و مردم نسبت به اثر او اقبال نشان دهند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این نشست گفت: یکی از تاکیدات ما در زمینه حضور هنرمندان و گرد هم آوردن هنرمندان است که یکی از این اتفاقات نیز تجلیل از هنرمندان با نام و یاد شهدای والا مقامی همچون شهید سیدجلال ساداتی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای آینده یکی از اتفاقات مناسب و مبارک است و در این زمینه نیز ما می‌توانیم با ارزیابی هنری در چهار دهه انقلاب به موفقیت برسیم.

استاندار یزد بیان کرد: کشور ما به مدد هنرمندان در رشته‌های مختلف افتخارات بسیاری را به دست آورده و مهمترین ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای تعالی هنر فراهم کرد، ایجاد بسترهای مناسب برای رشد هنر برای همه اقشار جامعه بود.

طالبی گفت: امیدواریم همه هنرمندان به نام هنر انقلاب اسلامی زیر یک سقف جا بگیرند و هنر متعهد به حقیقت یعنی هنری که اصالت خود را از حقیقت گرفته را ترویج دهند و این محافل و رقابت‌ها منجر به خلق هنر فاخر و متعهد به حقیقت شود تا بتوانیم با استفاده از ابزار هنر، حرف‌های خود را در سراسر جهان مطرح کنیم.


در ادامه این مراسم نیز 6 کتاب شامل شاعر درباری اثر محمدرضا قدیریان، پاییز تبسم اثر فضل الله طباطبایی ندوشن، توپ طلایی اثر فاطمه غلامی، آشیانه آسمان اثر فائزه زرافشان، قندچین اثر حجت‌الاسلام پرنیان شامل اشعار طنز شاعران طنزپرداز یزد و کتاب تا صبح بسوزد شامل مجموع اشعار شعرای آئینی یزد در سال ۹۶ است، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم شش هنرمند استان یزد به عنوان نامزد و چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی معرفی شدند که از میان آنها، عالیه مهرابی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۹۷ در استان یزد معرفی و نشان شهید سیدجلیل ساداتی به وی اهدا شد.

این شش هنرمند شامل محمدرضا امیرخانی در رشته بازیگری، محمدعلی جعفری در رشته نویسندگی، محمدرضا حاجی غلامی در رشته فیلمسازی، فرید سعادتمند در رشته موسیقی، محمود کشفی‌پور در رشته گرافیک و عالیه مهرابی در بخش شعر بودند.

عالیه مهرابی به دلیل پیوند علم و هنر همچنین جریان سازی با استفاده از ابزار شعر در برهه‌های مختلف توسط هیئت انتخاب به عنوان چهره برتر هنر سال ۹۷ انتخاب شد.

در این مراسم همچنین از هنرمندان پیشکسوت در رشته‌های مختلف از سوی حوزه هنری تجلیل شد.

در بخش شعر و ادبیات حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی، سیدمحمود الهام بخش، محمود ملک ثابت، جلال توکلی، مجید درافشانی و حجت‌الاسلام مظفر سالاری به عنوان هنرمندان پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در بخش هنرهای تجسمی، محمود حرازی، محمود رهبران و محمود شیرسلیمیان در حوزه خوشنویسی، سیدعلیچیتی، محمدرضا غنیمت و علی گرجی در حوزه نقاشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش بازیگری نیز محمدتقی احتیاط، محمدرضا شجریان، احمدعلی محمدی‌نژاد، حیدر نیک‌آئین و امیررضا وزیری تجلیل شدند.

در بخش موسیقی نیز حسین روح‌بخش، مهدی لشگری و علی‌محمد مهنام به عنوان پیشکسوتان این رشته مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط