چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
ماکت کتاب خاطرات یار یزدی امام (ره) در دوران تبعید رونمایی شد

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، ماکت کتاب خاطرات آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد و از یاران امام (ره) در نجف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی تعدادی از هنرمندان و نویسندگان یزدی با آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه دیدار و گفت‌وگو کردند.

علیمحمد پارسائیان، رئیس بسیج هنرمندان یزد در ابتدای این نشست گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با شهادت شهید آوینی نامگذاری شده است که در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی را در استان داریم.

وی افزود: شهید آوینی با اخلاصی که داشت، با نگاه به آینده آثار خود را تولید کرد و باور داریم که این هنرمند متعلق به دوره‌های مختلف بوده است.


مسئول بسیج هنرمندان یزد یادآور شد: بسیج هنرمندان با توجه به شرایط ماموریت خود متفاوت عمل می‌کند که کادرپروری نیروی هنرمند طراز انقلاب به عنوان مهمترین رسالت و ماموریت ما است.

پارسائیان گفت: توجه به بحث تولی در دستور کار ما است که سعی می‌شود به افرادی که نگاه انقلابی دارند، مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسجد محوری توجه ویژه ما است که بایستی مورد اولویت قرار گیرد و باید به آن پرداخته شود زیرا مساجد، سنگر هستند و با توجه به اهمیت آن بایستی هنرمندان حضور بیشتری داشته باشند.

صادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد بیان کرد: در یک سال گذشته 5 محفل خاطره پایداری برگزار کردیم که هدف از آن کشف موضوعات و پروژه‌ها و تبدیل آنها به تولیدات مکتوب است.


وی افزود: تبیین قرآنی انقلاب اسلامی در اربعین انقلاب، یک فعالیت پژوهشی مهم بود که به واسطه تامین محتوا در این حوزه انجام پذیرفت.

رئیس حوزه هنری یزد ادامه داد: از سال 93 بنا به توجه ویژه به مکتوب کردن محافل طنز قرار داده شد که کتابی نیز در این زمینه تولید به چاپ رسیده است و در این هفته رونمایی می‌شود.

کوچک‌زاده بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم در استان یزد تدوین مجموعه دوجلدی کتاب دهم فروردین و تحلیل نقش یزدی در انقلاب اسلامی است که طی یک دهه توسط بهبودزاده نویسنده یزدی تالیف شده است که در کنار تربت شهید محراب رونمایی می‌شود.

وی گفت: همچنین کتاب خاطرات آیت الله ناصری امام جمعه یزد در دست تالیف قرار گرفت که ماکت آن رونمایی شد و در سال جاری نیز امیدواریم کتاب آن به چاپ برسد.

نویسندگان و هنرمندان عظمت انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را مکتوب کنند
آیت الله محمد رضا ناصری‌یزدی، امام جمعه یزد نیز در این نشست با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما اطمینان داریم که خداوند با این انقلاب است و هر کس که با خدا باشد، هرگز کسی نمی‌تواند به او تعرض کند.


وی افزود: چون که ما انقلابی خدایی داریم و مورد عنایت خداوند است، در مقابل دشمنان نیز پیروز می‌شویم و امیدواریم روز به روز این موفقیت روزافزون شود.

امام جمعه یزد گفت: مسئولان ما باید به صورت جدی تلاش کنند و هنرمندان و نویسندگان نیز در این زمینه نقش مهم و موثری دارند زیرا باید این عظمت انقلاب را به تصویر بکشند و مکتوب کنند تا ماندگاری را در تاریخ داشته باشد.

آیت الله ناصری‌یزدی بیان کرد: الان زمانی است که برای حفظ روحیه انقلابی و حفظ آرمان‌های بزرگ حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و امام حسین (ع) تلاش کنیم و آنها را به نسل آینده بشناسانیم.

وی بیان کرد: ما باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان جذب نسل جوان را در دستور کار خود قرار دهیم و نویسندگان و هنرمندان با قلم و هنر خود به بهترین نحو جذب را انجام دهند.

امام جمعه یزد گفت: سبک زندگی و اسلامی که بر مبنای عشق، ایثار و هماهنگی است بهترین راه برای موفقیت ما است که نباید اجازه دهیم تا این روش و منش از ما دور شود و نویسندگان و هنرمندان بایستی با مکتوب کردن ایده‌ها و نظرات در جهت ثبت آنها گام بردارند.

آیت الله ناصری بیان کرد: افرادی که هنر فکر و اندیشه انقلابی دارند، باید به تولید و جذب ایده‌های مناسب تلاش کنند.

در ادامه این مراسم نیز ماکت کتاب خاطرات آیت الله محمد ناصری‌یزدی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد در دوره‌های مختلف از جمله همراهی با امام (ره) در ایام انقلاب رونمایی و در پایان نیز از تعدادی از هنرمندان انقلابی استان یزد تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط