سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
جایزه آسترید لیندگرن به بارت مویارت رسید

جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۹ به بارت مویارت، نویسنده بلژیکی کتاب‌های کودک و نواجوان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در دومین روز نمایشگاه کتاب کودک بولونیا بارت مویارت از کشور بلژیک به عنوان برگزیده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۹ معرفی شد. 

بارت مویارت پیش از این در سال ۲۰۱۲ برنده جایزه هانس کریستین اندرسون معرفی شده بود.

بارت مویارت نویسنده‌ای بلژیکی است که سعی می‌کند در آثاری که برای کودکان خلق کرده نمایشی ظریف از شخصیت‌هایی قوی با ایجاد فضایی شاعرانه با استفاده ترکیب زبان‌های جدی و طنز ارائه دهد. 


جایزه نقدی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان است که دولت سوئد برای بزرگداشت نام و یاد این نویسنده ادبیات کودک سوئد با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان بنیان‌گذاری کرده است. این جایزه هر سال به یک یا بیش از یک نویسنده، تصویرگر کتاب کودک، قصه‌گو، مروج و نهاد فعال در حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتاب‌خوانی اعطا می‌شود.

امسال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، علی‌اصغر سیدآبادی را در زمینه ترویج کتابخوانی و جمشید خانیان را در زمینه نویسندگی به هیات داوران این جشنواره برای انتخاب معرفی کرده بود. همچنین شورای کتاب کودک فرهاد حسن‌زاده را به عنوان نویسنده و طرح «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را در بخش ترویج خواندن برای دریافت این جایزه معرفی کرده بود.. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز هوشنگ مرادی‌ کرمانی را به عنوان نویسنده و کتابخانه‌های سیار روستایی را در بخش مروجان کتاب‌خوانی معرفی کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها