یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
طرح کتابخانه‌گردی در ۳ کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

در قالب طرح کتابخانه‌گردی، جمعی از مسئولان، نویسندگان، فرهنگیان، هنرمندان و دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد از سه کتابخانه عمومی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی صالح موسوی اعظم، امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی یاسوج، با تاکید بر نقش کتاب و کتابخانه در توسعه فرهنگی وآگاهی بخشی عمومی گفت: کتاب بهترین باغ و بوستانی است که میوه آن دانش، معرفت و بصیرت است و در این بوستان، انسان با تحقیق می‌تواند به فضائل واقعی دسترسی پیدا کند.
 

وی ضمن قدردانی از زحمات کتابداران و متولیان فرهنگی گفت: کتابخانه‌گردی فرصت مناسبی است که عموم مردم با حضورشان در کتابخانه‌ها ضمن آشنایی بیشتر با فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، با مقوله کتابخوانی و مطالعه کتاب ارتباط عمیق‌تری برقرار کنند.


طرح کتابخانه گردی، ظرفیتی برای مدیران فرهنگی 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد هم که به همراه معاون و جمعی از کارکنان این اداره‌کل از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی (ره) شهر یاسوج بازدید کرد، گفت: طرح کتابخانه‌گردی در واقع ظرفیتی است که مسئولین فرهنگی، مدیران و کسانی که مرتبط با کار کتاب و کتابخوانی هستند، می‌توانند برای ایجاد رغبت و علاقمندی مراجعین و آشنایی با ظرفیت کتابخانه‌ها بیشترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشند.
 

رضا دهبانی، آشنایی با جایگاه و نقش کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی و رسالت عظیم و حیاتی آنها در اطلاع‌رسانی را یکی از آثار مهم این طرح دانست و تصریح کرد: اگر بپذیریم توسعه فرهنگی، زیرساختی برای توسعه همه‌جانبه و پایدار است، باید بگوییم که برای توسعه فرهنگی، کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی فعالیتهای خدماتی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی را در چند سال اخیر، مطلوب ذکر کرد و یادآور شد: جمع‌خوانی‌های کتاب، نشست‌های کتابخوان، جشنواره کتاب رضوی، جشنواره قصه‌گویی و ده‌ها طرح دیگر فرهنگی در سال‌های اخیر در کتابخانه‌های عمومی رشد خوبی داشته است که این نشان از رسالت فرهنگی مطلوب این مجموعه فرهنگی در کنار سایر خدمات کتابخانه‌ای است.
 

صحبت‌های احد ده‌بزرگی درباره طرح «کتابخانه‌گردی»
احد ده‌بزرگی، پدر شعر آیینی استان فارس نیز در این بازدید ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه عمومی را مکانی مقدس توصیف کرد و گفت: حضور در این مکان فرهنگی، همواره برایم خوشایند و مطلوبی است.

ده‌بزرگی افزود: از اینکه به کهگیلویه و بویراحمد آمدم و در طرح زیبا و جالب کتابخانه‌گردی در کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی در کنار بهترین یار مهربان هستم، خیلی خوشحالم. دیدن گوشه‌هایی از فعالیت‌هایی انجام شده  توفیقی بود که در اینجا نصیب من شد و از نهاد کتابخانه‌های عمومی تشکر می‌کنم که جوانان زیادی را به این مکان فرهنگی جذب کرده است.

شاعر انقلابی عنوان کرد: بهترین الگو برای کتابخوانی، مقام معظم رهبری است که با  همه دغدغه‌هایی که در مسائل مهم کشور دارند، از مطالعه صرف نظر نمی‌کنند؛ در مجالسی که خدمت ایشان بودم، تمام اقشار مردم به ویژه جوانان را به مطالعه کتاب‌های خوب و مفید سفارش می‌کرد.
 

تعالی فرهنگی، رسالت کتابخانه‌های عمومی 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه نیز در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی در ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آموزش مادام العمر افراد جامعه، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و  تعالی فرهنگی، طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه عمومی دهدشت انجام شد.

عیسی روح‌الامین، کتابخانه‌ها را هدایت کننده اوقات فراغت، حافظ و انتقال دهنده ارزش‌های دینی و فرهنگی دانست و گفت: به منظور ارج نهادن به جایگاه کتاب و کتابخوانی، مسئولان ادارات و نهادهای مختلف از جمله اعضای شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، حوزه علمیه خواهران و دیگر اعضاء و گروه‌های مختلف در طرح کتابخانه‌گردی شهرستان شرکت کردند.

وی، ثبت نام رایگان، برپایی نمایشگاه کتاب و نشریه و برنامه‌های فرهنگی از جمله قصه‌گویی، جمع خوانی و نقاشی با همکاری کتابداران بخش کودک و نوجوان را از برنامه‌های جانبی این طرح عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها