جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کتابفروشان بجنوردی خواستار تدوام حمایت‌های دولتی شدند/ تاکید بر تجدید نظر در نحوه توزیع یارانه‌ها

برخی از کتابفروشان شهر بجنورد در بازدید نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب خواستار تداوم حمایت‌های دولتی از کتابفروشی‌ها شدند و بر اثرگذاری طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها در رونق دادن فروش کتاب در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل موسسه خانه کتاب عصر روز پنج شنبه با حضور در کتابفروشی‌های مختلف در شهر بجنورد، به گپ و گفت کتابفروشان و شنیدن نظرات آن‌ها درباره مسایل مختلف از جمله طرح‌های حمایتی خانه کتاب پرداخت.

نخستین کتابفروشی که حسینی پور در این بازدید عصرگاهی از آن دیدن کرد، شهر کتاب شعبه بجنورد بود، که مجید میرزاخانی مدیر این کتابفروشی درباره فعالیت آن گفت: شهر کتاب بجنورد بالغ بر صد هزار جلد کتاب دارد که حدود 90 هزار جلد آن مربوط به حوزه بزرگسال است. این کتابفروشی در مردادماه امسال تاسیس شده و در حال حاضر حدود 16 نفر نیرو دارد که ما سعی کردیم همه کادر پرسنل از نیروهای بومی استان و شهر بجنورد باشند.
 
به گفته میرزاخانی، شهر کتاب بجنورد با مراکز پخش و همچنین موسسات انتشاراتی‌ همکاری می‌کند و استقبال مردم از این شعبه شهر کتاب هم رضایت بخش و فروش کتاب در آن مطلوب است.
 
وی همچنین از برگزاری نشست ها و برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی تازه‌های کتاب در شهر کتاب بجنورد سخن گفت و با اشاره به تاثیر برگزاری طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب از کتابفروشی‌ها، استقبال مخاطبان را از کتابفروشی‌ها در ایام برگزاری این قبیل طرح‌ها بسیار خوب عنوان کرد و خواستار آن شد که طرح عیدانه کتاب هم برگزار شد.
 
در این رابطه حسینی‌پور، مدیر عامل خانه کتاب ابراز امیدواری کرد که در صورت تسویه حساب طرح پاییزه کتاب تا قبل از عید، طرح عیدانه کتاب هم توسط خانه کتاب در کتابفروشی‌ها اجرا شود.

در این بازدید همچنین مدیر کتابفروشی شهر کتاب، عنوان کرد: در این شعبه ما بخشی را به صورت مستقل به کتاب‌های مولفان و پژوهشگران استان خراسان شمالی اختصاص دادیم که این قفسه جز پرفروش‌ترین کتاب‌های ماست.
 
در ادامه این بازدیدها مدیرعامل خانه کتاب از کتابفروشی سبز دیدن کرد که ابوالفضل اصغرپور مدیر این کتابفروشی بر لزوم تداوم حمایت‌های دولتی از کتابفروشی‌ها تاکید کرد و اثر برگزاری طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها را در رونق دادن فروش کتاب در این استان یادآور شد.

وی همچنین خواستار آن شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین و عرضه کاغذ مورد نیاز ناشران اقدامات جدی‌تر انجام دهد. این کتابفروش بجنوردی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های استانی به جهت آنکه به گفته او به اقتصاد کتابفروشی ها آسیب می‌زند انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر در نحوه توزیع یارانه‌‌ها حوزه نشر شد.

وی که عمدتا کتاب‌های عمومی و غیر آموزشی عرضه می‌کند، با اشاره به اینکه کتابفروشی سبز در سال 87 تاسیس شده، فروش آثار بخش عمومی را رضایت بخش عنوان کرد.
 
در ادامه برنامه کتابگردی مدیر عامل خانه کتاب، حسینی پور در کتابفروشی گوتنبرگ حاضر شد که محمد ابراهیم نادری مدیر پیشکسوت کتابفروشی که خود از معلمان و فرهنگیان بجنورد است، با اشاره به اینکه در بخش وسیعی شهر بجنورد(محدوده چهار راه مخابرات) حتی یک کتابفروشی هم وجود ندارد عنوان کرد:  ما چهار سال است که درخواست وام برای راه‌اندازی کتابفروشی این محدوده داده‌ایم ولی پاسخ مثبتی نگرفته‌ایم.
 
کتابفروشی فروغ به مدیریت حکیم شفائی یکی دیگر از کتابفروشی‌هایی بود که مدیرعامل خانه کتاب از آن دیدن کرد که در این بازدید هم این کتابفروشی به حسینی پور گفت که سابقه این کتابفروشی بیش از 12 سال است و خوشبختانه فروش کتاب در آن هم خوب است به ویژه آثار حوزه روان شناسی و کودک و نوجوان.
 
کتابسرای حافظ و کتابفروشی خانه کتاب آخرین کتاب‌فروشی‌های بودند که حسینی پور از آن‌ها دیدن کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها