پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
جشنواره فرهنگی و هنری «درّ زرین» به کار خود پایان داد

جشنواره فرهنگی و هنری «درّ زرین» با معرفی نفرات برتر در قزوین به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قزوین، سیدمهدی حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آئین اختتامیه این جشنواره بیان کرد: جشنواره فرهنگی درّ زرین همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین آغاز به کار کرد و جای خوشحالی است که در چهلمین بهار انقلاب جشنواره ای با موضوع عفاف و حجاب که از مهم ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب است برگزار شود.

وی افزود: حجاب از مهمترین اصول دین مبین اسلام است و از گذشته ایرانیان حتی در سال‌های پیش از اسلام به عفت و حجاب معروف بوده اند و همین روحیه سبب شد که با پذیرش اسلام بتوانند به بهترین شکل در حوزه خانواده و ارزش زنان تاثیرگذاری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره فرهنگی در زرین سبب شد تا فعالین این عرصه بتوانند محصولات تولیدی خود را ارائه کنند و همچنین معیاری برای ارزیابی تولیدات فرهنگی در حوزه حجاب ایجاد شود.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت مسئله عفاف و حجاب در کشور گفت: امروز اگرچه میتوانیم به تمدن و فرهنگ چندین هزار ساله خود افتخار کنیم اما باید نگران این فرهنگ نیز باشیم چرا که اتفاقاتی که در حوزه جنگ نرم در حال وقوع است ما را از برخی از ارزش‌هایمان فاصله داده است.

محمدی بیان کرد: ایران نیز همیشه در این حوزه پیشگام بوده است و از کشورهایی است که دارای تمدن و فرهنگ قوی و تاریخی هستیم اما در سالیان گذشته با فعالیت‌هایی که با عنوان تهاجم فرهنگی صورت گرفته است دچار مشکلاتی در عرصه فرهنگ شده ایم.

این مسئول افزود: نمود بیرونی این مشکلات و مسائل فرهنگی در نوع پوشش در جامعه به خوبی قابل مشاهده است از این رو اینجا نقش طراحان داخلی و فعالین عرصه مد و لباس به خوبی نمایان می‌شود.

شهریار پرهیزکاری معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این آئین در گفت و گو به خبرنگار ایبنا گفت: جشنواه درّ زرین در سه بخش مسابقه کتاب‌خوانی عفاف و حجاب، مسابقه برترین فعالیت‌های فرهنگی و تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع عفاف و حجاب و انتخاب برترین کتاب در استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی، ساماندهی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد و با تقدیر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف امیدواریم ایجاد انگیزه برای تولیدات مرتبط در این حوزه صورت گیرد.

معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح  کرد: خوشبختانه علی رغم انتظار ما تعداد آثار ارسالی در این جشنواره بیش از تعداد پیش بینی شده بود و در بخش کتاب نیز تعداد زیادی از مولفان کتاب‌های خود را در حوزه عفاف و حجاب به دبیرخانه ارسال کردند.

پرهیزکاری افزود:  در بخش نخست این جشنواره که با عنوان کتابخوانی نامگذاری شده بود، کتاب نقش و رسالت زن جلد اول -عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی، برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برای مطالعه عموم روی سایت جشنواره قرار گرفت و علاقمندان با ورود به صفحه مسابقه در این مسابقه بزرگ شرکت کردند.

وی بیان کرد: مهران ناصری، ملیحه رستمی و روناک پوراندخت در این بخش از مسابقه موفق به کسب عناوین اول تا سوم شدند.

معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین از تقدیر از فعالین فرهنگی در این جشنواره خبر داد و گفت: افرادی که به هرنحوی در شبکه مجازی، کانال‌های مختلف و برنامه سازی  اقدام به تولید محتوا در حوزه عفاف و حجاب کرده بودند با ارسال آثار خود به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کردند.
پرهیزکاری گفت: در این بخش صفحه اینستاگرامی« محجبه» بامدیریت مبین حسنی توانست رتبه نخست را کسب کند.

وی افزود: کانال ایتا «از لاک جیغ تا خدا» نیز به دلیل انتشار محتوای مرتبط با عرصه عفاف و حجاب به مدیریت بدرالنساء ابراهیم پور توانست رتبه دوم این بخش را کسب کند.

معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین بیان کرد: وبلاگ« عفاف نامه» و نرم افزار اندرویدی« چرا حجاب » نیز به میدریت علیرضا فیض آبادی و محراب اسحاقی به ترتیب رتبه سوم و شایسته تقدیر را کسب کردند.

معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقه انتخاب برترین کتاب در حوزه عفاف و حجاب نیز اظهار کرد: ناشرین و مولفینی که تولیداتی در عرصه عفاف و حجاب با موضوعات آموزشی، تربیتی، روانشناسی، تاریخی، فرهنگی، داستان کوتاه یا بلند، کودک و نوجوان داشتند نیز با ارسال آثار در این بخش از جشنواره شرکت کردند.

پرهیزکاری گفت: کتاب« حجاب حریم پاکی‌ها» به نویسندگی زهرا آذربایجانی از نویسندگان جوان استان قزوین در این جشنواره توانست رتبه نخست را کسب کند.

وی افزود: کتاب« شیوه‌های ترویج حجاب» از خدیجه گنجی و کتاب« چرا حجاب» اثری از سمیه آجرلو نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها