سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
مشارکت 15هزار باشگاه و 200هزار عضو در سومین جام باشگاه‌های کتابخوانی

ابراهیم حیدری در اختتامیه سویم جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: سومین دوره نیز 1746 شهر با 15هزار باشگاه و 200 هزار عضو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ابراهیم حیدری در اختتامیه سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک نوجوان که صبح امروز؛ دوشنبه 14 اسفندماه برگزار شد، بیان کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان سال 1395 و هم‌زمان با حضور سیدعباس صالحی در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت.
 
وی افزود: نخستین دوره این رویداد با مشارکت 15 شهر و تشکیل 2000 باشگاه برگزار شد. دومین دوره با نگاه آسیب‌شناسانه دوره نخست، مشارکت 5000 باشگاه و 60هزار عضو را شاهد بودیم. سومین دوره نیز 1746 شهر با 15هزار باشگاه و 200 هزار عضو برگزار شد.
 
حیدری با اشاره به تخصیص یارانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان ادامه داد: از جمله اهداف برگزاری رویداد جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان پرورش روحیه انتقادی، مطالعه گروهی کتاب و تقویت اعتماد به نفس و همچنین تمرکززدایی از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی گفت: با توجه به سیاست‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از رویکردهای اصلی در این دوره واگذاری بخشی از امور اجرایی به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها بود.
 
حیدری افزود: بعد از داوری آثار در مراکز استان‌ها، 3 یا 4 اثر به تهران ارسال شد. بعد از چند مرحله داوری برگزیده‌ها در 4 بخش انتخاب شدند.
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت طرح دوشنبه‌های کتابخوانی بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک سراسر کشور جدی‌تر دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها