یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
تلاش قانعی‌راد در گره زدن فهم اجتماعی ستودنی بود

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر نیاز به نسلی از روشنگران در حوزه علوم انسانی داریم که پیوند دهنده نقد و سیاست‌گذاری باشند. تلاش قانعی‌راد در گره زدن فهم اجتماعی و واقعیات اجتماعی در حوزه اندیشه قابل تقدیر بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین بزرگداشت محمدامین قانعی‌راد و رونمایی از کتاب «اخلاقیات شعوبی و روحیۀ علمی» همزمان با چهلمین روز درگذشت این استاد گرانمایه، با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانواده قانعی‌راد و جمعی از فرهیختگان و استادان دانشگاه شنبه 6 مرداد در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم ابتدا کوثری، مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی درباره از دست دادن دوست با حوصله و با تجربه‌ای صحبت کرد که انسانی شریف و دلسوز و جامعه‌شناسی دوستدار مردم بود.

سپس فیلمی از مصاحبه با اعضای خانواده قانعی‌راد پخش شد. در این فیلم درباره ساده زیستی، مردم دوستی، گذشت و انسانیت و علاقه وافرقانعی‌راد به مطالعه و پژوهش و یافتن حقایق صحبت شد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر این مطلب که در حال حاضر نیاز به نسلی از روشنگران در حوزه علوم انسانی داریم که پیوند دهنده نقد و سیاست‌گذاری باشند، عنوان کرد تلاش قانعی‌راد در گره زدن فهم اجتماعی و واقعیات اجتماعی در حوزه اندیشه قابل تقدیر بود.



مقصود فراستخواه، جامعه‌شناس نیز در این مراسم مشخصات کتاب اخلاقیات شعوبی و روحیه علمی را برشمرده و گفت قانعی‌راد برای ایران آفرینش علمی، فکری و تولید معنا کرد.

محمد فاضلی نیز بخش‌هایی از کتاب را قرائت کرده و از قانعی‌راد تجلیل کرد.

داریوش رحمانیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ نیز سخنران دیگر این مراسم بود. وی گفت قانعی‌راد روایت ویژه‌ای از معرفت در حوزه تمدن اسلامی ارائه می‌دهد که برای امروز و آینده ما بسیار حساس است.

در ادامه کلیپی از صحبت‌های دکتر نعمت‌الله فاضلی که آثار زیادی در حوزه انسان‌شناسی و مطالعات فرهنگی دارد پخش شد. وی ضمن تجلیل از قانعی‌راد گفت تنها ایرانی‌ها بودند که توانستند نوآوری و انقلاب در روش‌شناسی علم به وجود آورند.

وی ادامه داد قانعی راد معتقد بود شعوبیه ایران را خیلی دوست داشتند و این عشق به آن‌ها انرژی عاطفی می‌داد.

هادی خانیکی، استاد دانشگاه و کارشناس رسانه نیز بر جامعه‌شناسی مردم‌مدار یا کنشگر قانعی‌راد تاکید و ابراز داشت که نظرات وی در جامعه‌شناسی بسیار مهم است.

در انتهای این مراسم از کتاب اخلاقیات شعوبی و روحیۀ علمی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها