سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴

«تکفیر» اثر« نیل استفنسون» رمانی تازه وارد به فهرست این هفته کتاب‌هاي پرفروش آمريكاست که موفق شد در صدر جدول قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  به نقل از نیویورک تایمز، داستان این کتاب در باره گروهی از محققان،فیلسوفان و ریاضیدانان است که در مکانی مقدس کنار هم جمع شده و از دنیا و حوادث آن دوری می‌کنند. 

درونمای اصلی این کتاب، تلاش این گروه گوشه‌نشین برای نجات محل زندگی خود که آن را همچون سیاره‌ای جدا از زمین می‌دانند، از تهدید و تهاجمات نیروهای خارجی است و در این بین اتفاق‌های جالبی می‌افتد....

«کتاب دروغ‌ها» نوشته »براد ملتزر» دومین تجربه حضور خود را در جدول تجربه مي‌كند. در اين رمان كه همچون هفته گذشته عنوان دوم فهرست را به خود اختصاص داده، پدر خالق سوپرمن با اسلحه‌ای نامرئی به قتل می‌رسد. در گوشه‌هایی از روايت کتاب، این قتل با مشهورترین جنایت جهان یعنی جنایتی که قابیل در حق هابیل انجام داد، گره می‌خورد و ماجراها رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند.

به نظر مي رسد نه تنها از محبوبيت رمان «ادبيات جزيره گرنسي» نوشته «مری آن شفر» و «آنی باروز» چيزي كم نشده، بلكه علاقه مردم به آن بيشتر هم شده است زيرا اين كتاب كه برای هفتمین بار است به جدول پرفروش‌ها راه يافته، از رتبه پنجم هفته قبل به رديف سوم جدول ارتقاء يافته است. 

در این کتاب، نويسنده، ماجراي روزنامه‌نگاري را نقل مي‌كند كه پس از جنگ جهاني دوم از ساكنان جزيره گرنسي در نزديكي بريتانيا، دیدار و ماجراي مقاومت آنان را روايت می‌كند. مردم اين منطقه در بحبوحه جنگ جهاني و در برابر ارتش آلمان نازي، مقاومت فوق‌العاده‌اي از خود نشان دادند.

رمان «همسر آمریکایی» اثر «کرتیس سیتنفلد» نیز که برای دومين بار است در جدول خودنمایی می‌کند، چهارمین کتاب جدول شناخته شد. 

در این کتاب كه با يك درجه كاهش رتبه نسبت به هفته قبل، عنوان چهارم جدول را به خود اختصاص داد، «آلیس بلک ول» کتابدار رنج دیده با پسر ثروتمند یک سیاستمدار معروف ازدواج می‌کند که پس از مدتی به ریاست جمهوری می‌رسد. ماجراها و دردسرهای آلیس درست بعد از رئیس جمهور شدن همسرش آغاز می‌شود. آلیس دموکرت است؛ ولی شوهرش یک جمهوریخواه دو آتشه...

اين بار«نفرین سیاه» به قلم «کریستین فیهان» كه هفته گذشته در صدر جدول کتاب‌های پرفروش آمریکا قرار داشت،در جايگاه پنجم جدول قرار گرفت. 

این کتاب كه براي دومين بار است افتخار حضور در فهرست پرفروش‌ها را دارد، داستان زندگی دختری به نام «لارا کالندین» را روايت مي‌كند که در سرزمین یخ و برف به دنیا آمده است و در حد یک برده استثمار می‌شود. او سرانجام با فرار از مهلكه، جان خود را نجات می دهد ولی در بزرگسالی تصمیم می‌گیرد برای غلبه بر خاطرات سرد و تاریک کودکی و رسیدن به آرامش خاطر، سفری به زادگاهش داشته باشد كه در این میان تنها یک مرد خودرای و مستبد به نام «دلا کروز» می‌تواند به او کمک کند و...

ظاهرا مردم آمریکا پس از 19 هفته هنوز هم نمي‌خواهند از رمان‌ «میزبان» به قلم «استفانی میر» دست بكشند. اين رمان كه همچنان در محفل كتابخوان‌هاي حرفه‌اي آمريكا حضوري پررنگ دارد، همچون هفته گذشته عنوان ششم جدول را به خود اختصاص داده است. 

رمان تازه وارد «یادگاری» به قلم «تس گریتسن»نیز عنوان هفتم جدول را به خود اختصاص داد. نویسنده در این کتاب به خوبی می‌داند چگونه خواننده را در حالت تعلیق قرار دهد و او را تشنه و شیفته دانستن ادامه ماجرا کند. 

داستان این رمان درباره یک مومیایی است که برای سال‌هایی نامعلوم در زیرزمین موزه کریسپن بوستون نگهداری می‌شود ولی حقیقتی که توسط کارمندان موزه در باره مومیایی کشف می‌شود، موجی از ترس و هراس ایجاد می‌کند زیرا مشخص می‌شود این مومیایی یکی از قربانیان قاتلی دیوانه است. پس از مدتی نامه‌های تهدیدآمیز قاتل و بقایای اجسادی دیگر، شخصیت‌های اصلی را درگیر یافتن قاتل مانند مورا،جین و ژوزفین وحشت‌زده می‌کند و ماجرا وقتی خوفناک‌تر می‌شود که دوست آنها ژوزفین ناپدید می شود و...

«استخوان‌های شیطان» نوشته «کیتی ریچز» که هفته گذشته چهارمين كتاب جدول شناخته شد،اين بار در هشتمين رديف جدول قرار گرفت. اين كتاب سومين تجربه حضور خود در فهرست پرفروش‌ها را تجربه مي‌كند و شخصیت اصلی آن، زنی است که در پزشکی قانونی فعالیت می‌کند و پس از پیدا شدن جمجمه‌ای در یک مکان مخفی، درگیر ماجرایی مربوط به مرگ‌های آيینی در آیین «وودو» (فرقه‌ای مذهبی در جزایر هند غربی) می‌شود. «تمپرا» در این پرونده با کارآگاهی به نام «رینالدی» همکاری می‌کند که با مرگ مشکوک او، ماجراها وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

گويا براي ماراتن طرفداران پروپاقرص رمان «داستان ادگار سیاتل» نوشته «دیوید روبلسکی» پس از 14 هفته هنوز هم پاياني نیست و ميزان محبوبيت آن تغييري نكرده است.ا ين رمان همچون هفته گذشته نهمين كتاب فهرست پرفروش‌ها شناخته شد.

رمان «از نسل کولی‌ها» به قلم «تری بروکز» نيز كه براي سومین هفته متوالي در جدول ديده مي‌شود، اين بار با سه درجه كاهش رتبه، عنوان دهم فهرست پرفروش‌هاي آمريكا را به خود اختصاص داده است.

در این کتاب که سومین عنوان از سری داستان‌های «شانارا» محسوب می‌شود، دنیایی به تصویر کشیده شده که شیاطین به آن حمله می‌کنند و تنها بازمانده‌های زمینی، شامل تعدادی کودک و کوتوله، به محل نجات خود که پادشاه اساطیری آنان وعده داده است، مهاجرت می‌کنند. آنان برای یافتن مسیر و نجات جان خود باید دنباله‌رو پسری به نام «هاوک» از نسل کولی‌ها باشند.

«پیراهن سوارکاری» اثر «دیک» و «فلیکس فرانسیس» نیز كه هفته گذشته هشتمين كتاب جدول شناخته شده بود، اين بار به رديف يازدهم جدول سقوط كرد. این کتاب به ماجرای زندگی وکیلی به نام «جفری میسون» و علاقه بی‌حد او به سوارکاری می ‌پردازد. 

در این کتاب که برای دومین بار افتخار حضور در این جدول را يافته است، میسون پس از پایان يافتن یکی از پرونده‌هایش، برای اسب‌سواری به سنداون می‌رود؛ ولی ظاهرا او نمی‌تواند از پرونده‌های قتل فاصله زیادی بگیرد، زیرا با قتل وحشیانه یک اسب‌سوار در میدان اسب‌دوانی مجبور می‌شود وکالت مظنون اصلی یعنی «استیو میچل» (قهرمان اسب‌سواری) را به عهده بگیرد. او با پذیرش این وکالت در دایره‌ای از مشکلات، تهدید و ارعاب قرار می‌گیرد. اين كتاب سومين بار است كه در جدول پرفروش ها جاي گرفته است.

رمان هاي «خانه» نوشته «مریلین روبینسون»،«رهايي نيرو» به قلم «سين ويليامز» و «پوشش دود» اثر«ساندرا براون» نيز عناوين بعدي جدول را كسب كردند. 

"خانه" برجسته‌ترین کتاب روبینسون محسوب می‌شود. این کتاب خانواده و رمزهای آن، گذشت نسل‌ها، عشق، مرگ و ایمان را به تصویر می‌کشد و به ماجراي زندگي پسری مي‌پردازد که پس از 20 سال به خانه باز می‌گردد تا از پدر پیر و بیمارش نگهداری کند. اين كتاب نيز براي دومين بار است كه مورد توجه اكثريت مردم قرار گرفته است. 

«رهايي نيرو» كه چهارمين بار است حضور در فهرست پرفروش‌ها را تجربه مي‌كند، به نوعي ادامه جنگ ستارگان محسوب مي‌شود. نويسنده در اين كتاب به كشوري اشاره مي‌كند كه در آن حزب جمهوري و جدايي‌طلبان به كلي از بين رفته‌اند و تنها نيروي موجود در مشت قدرتمند «دارت ويدر» قرار دارد. او نيز براي از بين‌بردن و كشتن بازمانده دشمنانش، يكي از شاگردان مستعد خود را به سفري دور و دراز مي‌فرستد. در جريان اين سفر، ماجراهاي خواندني و جذابي به وجود مي‌آيد كه به نظر مي‌رسد همين ويژگي، راه ورود آن را به فهرست رمان‌هاي برتر هموار كرده است. اين كتاب چهاردهمين عنوان جدول را كسب كرد. 

كتاب «دود» نوشته «ساندرا براون» نيز برای پنجمين بار است که در جدول پرفروش‌ها خودنمایی می‌کند و این بار با پنج درجه كاهش رتبه ،پانزدهمین انتخاب مردم آمریکا شناخته شد. داستان این رمان با مرگ کارآگاهی خبره به نام «جی برگس» آغاز می‌شود که پنج سال قبل در ماجرای آتش‌سوزی اداره مرکزی پلیس چارلستون تلاش زيادی برای نجات مردم کرد و همراه با دوستش «رالی گانون» به دنبال یافتن علت این آتش‌سوزی بود. مدتی پس از مرگ «جی» مشکلات «رالی» چند برابر مي‌شود تا جايي كه به ناچار همسر و شغلش را ترك مي‌كند؛ ولی «رالی» دست از تلاش برنمی‌دارد و سرانجام موفق می‌شود رد پای بسیاری از افراد قدرتمند و صاحب‌نام کشورش را در ماجرای آتش‌سوزی پیدا کند.

این بار «رابطه در دادگاه عالی» اثر «کریستوفر بوکلی» شانزدهمین کتاب جدول پرفروش‌ها شناخته شد. این رمان که قالبی کمدی و خنده‌دار دارد،درباره مشکلات و گرفتاری‌های رئیس جمهور آمریکا برای معرفی نامزدهای دادگاه عالی به قضات بلند رتبه است.زیرا صلاحیت بیشتر نامزدهای این دادگاه از سوی هیئت قضات زیر سوال می‌رود و این بار رئیس جمهور از ترفندی تازه‌تر استفاده و سعی می‌کند از یک زن بسیار پرنفوذ دعوت کند تا برای به دست آوردن این شغل وارد مذاکره با قضات شودو.... 

مترجم: میترا جلیلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها