یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۴
برپايي نمايشگاه قرآن در بنگلادش

نمايشگاه قرآن و خوش‌نويسي قرآني از سوي رايزني فرهنگي ايران به مناسبت ماه مبارك رمضان در شهر نواخالي در جنوب بنگلادش برپا‌شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مراسم آغاز به كار اين نمايشگاه 22 شهريورماه در تالار مركز آموزش شهر نواخالي با حضور سيد ابوالفضل حسيني، كارشناس فرهنگي رايزني ايران در داكا، «مولانا حافظ نورالاسلام» مدير مدرسه جمعيت محمديه، «مولانا صديق احمدنعماني» مدير جامعه مدينه، «مولانا محمد امين‌الله» مدير مدرسه كامله نواخالي و «شيخ عثمان غني» رئيس بنياد شيخ سعدي برگزار شد. 

در مراسم گشايش اين نمايشگاه، کارشناس فرهنگی رايزنی ايران در داكا با اشاره به برخي مفاهيم قرآن كريم گفت: همه بايد در اين ماه مبارك با قرآن بيشتر مانوس شوند و به دنبال درك مفاهيم آن باشند، اگرچه قرآن دريايي بيكران است و هرچه انسان‌ها در آن پيش‌روند، به ژرفاي آن نخواهند رسيد، ولي مي‌توانند به اندازه توان خود از نظر علمي و فكري از معارف آن بهره ببرند. 

وي درباره نمايشگاه قرآن و خوش‌نويسي‌هاي قرآني گفت: رايزني فرهنگي ايران در اين نمايشگاه ‌آثار متعدد و متنوعی شامل خوش‌نويسی، خط، نقاشی، تذهيب قرآنی و همچنين نمونه‌هايي از گنجينه گران‌بهای قرآن‌ را ارائه كرده است.

سپس مولانا امين‌الله، مدير مدرسه كامله نواخالي گفت: برگزاري نمايشگاه قرآن امر مقدسي براي مردم نواخالي به‌شمار مي‌آيد و نور قرآن با برپايي اين نمايشگاه در نواخالي جلوه‌گر شده است.

مولانا صديق احمد نعماني، مدير جامعه مدينه نيز در بخشي از سخنان خود با بيان اين‌كه مسلمانان موظف هستند مراحل پنجگانه قرآن يعني «‌قرائت، تلاوت، تفكر، تنفيذ و تدبر» را فرا بگيرند، اظهار اميدواري كرد: آثار گرانقدري كه در اين نمايشگاه به نمايش درآمده است، در آشنايي و گرايش مردم به اين مراحل پنجگانه كمك مي‌كند.

وي همچنين به سربلندي و پيشرفت‌هاي ملت ايران در جهان امروز اشاره و عنوان كرد: اين افتخارات ناشي از عمل كردن ملت ايران به فرامين و آموزه‌هاي قرآن است.

مولانا نورالاسلام، مدير مدرسه جامعه عربي نواخالي نيز در سخنان خود به ضرورت توجه مردم به قرآن خصوصا مفاهيم آن تأكيد كرد و گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و بايد در اين ماه فعاليت‌هاي قرآني بيشتر باشد.

شيخ عثمان غني، رئيس بنياد شيخ سعدي و از پيشگامان ترويج زبان فارسي در مدارس قومي نيز ضمن تجليل از برگزاري اين نمايشگاه در اين شهر مذهبي و مركز تعليم طلاب علوم ديني، خواستار همكاري بيشتر ميان رايزني ايران و بنياد شيخ سعدي شد.

در اين نمايشگاه 60 تابلو خوش‌نويسي و خط، نقاشي‌هاي قرآني با خطوط متنوع نستعليق، نسخ، شكسته نستعليق و ده‌ها تابلوي لامينه صفحات قرآني به خط كوفي و نيز ده‌ها جلد قرآن و صدها عنوان تفسير و كتاب‌‌هاي مرتبط قرآني از هنرمندان ايراني با چيدماني زيبا در برابر نگاه بازديدكنندگان قرار گرفته است.

نمايشگاه قرآن و خوش‌نويسي‌هاي قرآني از آدينه 22 تا 28 شهريورماه براي بازديد علاقه‌مندان برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط