پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
مجموعه دیگر از چهره‌های علمی ناشناخته منتشر می‌شود

جواد کامور بخشایش، دبیر گروه پژوهشی مجموعه «شخصیت‌های مانا» با اعلام خبر انتشار مجموعه دوم این اثر در آینده نزدیک اظهار کرد: مجموعه «شخصیت‌های مانا» براساس اسناد نویافته از شخصیت‌های فقید اجتماعی، ادبی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی تولید شده است.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نشست نقد و بررسی مجموعه «شخصیت‌های مانا» پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه (14 اردیبهشت‌ماه) با حضور جواد کامور بخشایش، دبیر گروه پژوهشی مجموعه «شخصیت‌های مانا» و ذبیح‌الله حبیبی‌نژاد، نویسنده در غرفه انتشارات سوره مهر برگزار شد.
 
کامور بخشایش در تشریح فرآیند تدوین مجموعه «شخصیت‌های مانا» اظهار کرد: در سال 1388 با هدف معرفی الگوی بومی به مخاطبان گروه‌های مختلف به‌ویژه دانشجویان، تدوین مجموعه «شخصیت‌های مانا» آغاز شد. افراد گمنام، به‌معنای شخصیت‌های دارای اعتبار و جایگاه علمی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و سیاسی هستند که هیچ‌گاه معرفی نشده‌اند؛ همچنین شخصیت‌های کمتر معرفی شده و شخصیت‌های گمنام به‌عنوان‌ معیار انتخاب در نظر گرفته شده است.  
 
وی افزود: مجموعه «شخصیت‌های مانا» در 100 مجلد تدوین خواهد شد. مجموعه نخست رونمایی شده و مجموعه دوم در نوبت نشر و مجموعه سوم در حال نگارش است. آمادگی لازم برای همکاری با همه نویسندگان براساس چارچوب تعیین‌شده از سوی انتشارات سوره مهر وجود دارد.
 
کامور بخشایش ادامه داد: رویکرد پژوهشی در تدوین مجموعه شخصیت‌های مانا مورد تاکید است؛ همچنین نثر روان و متن فشرده بین 100 تا 150 صفحه در اساسنامه تدوین این مجموعه در اولویت است؛ علاوه بر این نویسندگان به دور از  قلم داستانی تولید محتوای مستند را دنبال می‌کنند. باید توجه داشت که محتوای این مجموعه با منابع مختلف مانند ویکی‌پدیا که صحت و سقم آن مشخص نیست کاملا متفاوت است. اسناد به اصطلاح نو‌یافته در تدوین مجموعه «شخصیت‌های مانا» استفاده شده است.    
 
دبیر گروه پژوهشی مجموعه شخصیت‌های مانا گفت: هیچ‌ یک از شخصیت‌های این مجموعه در قید حیات نیستند به‌عبارت دیگر این معیار تدوین مجموعه شخصیت‌های ماناست. مجموعه دوم از شخصیت‌های مانا به زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
 
حبیبی‌نژاد درباره تدوین زندگی‌نامه بانو طاهره‌ صفارزاده اظهار کرد: تدوین این اثر را با علاقه شخصی انتخاب کردم. پیش از انتشار این کتاب، منابع قابل‌توجهی درباره این شخصیت وجود نداشت بنابراین تلاش کردم به‌همه زوایای زندگی این بانو توجه کنم. مدارک موجود در اسناد مطالعات سیاسی یکی از منابع من در نگارش این اثر  است. طاهره صفارزاده علاوه بر شعر، مترجم تمام عیاری بود.
 
سی‎امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» و با ریاست سیدعباس صالحی از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها