سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
مرادخانی: در سال 95 دست انتشارات نمایش را باز می‌گذاریم/ معاونت هنری متقبل بخشی از هزینه کتاب شد

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از مجموعه دوجلدی «نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران» گفت: سعی می‌کنیم در سال 95 دست مسئولان انتشارات نمایش را باز بگذاریم تا شاهد انتشار آثار خوب در این موسسه باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از مجموعه دوجلدی «نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران» عصر روز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مریم موحدیان، نویسنده اثر، دکتر فرهاد ناظرزاده، دکتر رحمت امینی، غلامحسین دولت‌آبادی و نصرالله قادری در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

علی مرادخانی در این مراسم اظهار کرد: از انتشار این کتاب بسیار خوشحالم چراکه نشان می‌دهد در کنار تمام مشکلاتی که در حوزه فرهنگ داریم، باز هم اتفاقات مبارکی رخ می‌دهد و ما در زمینه چاپ کتاب‌های مرجع قدمی برمی‌داریم تا زیرساخت‌های تحقیق و پژوهش فراهم شود. تولید این کتاب‌ها شرایطی را مهیا می‌کند تا میزان تحقیق و پژوهش جامعه بالا برود به همین دلیل تهیه و انتشار آن اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: هدف ما در معاونت هنری این است که آرام‌آرام به سمتی حرکت کنیم که فعالیت‌های میدانی و انتشار این گونه آثار افزایش پیدا کند. بر خلاف خیلی از آثاری که تهیه، تولید و روانه بازار می‌شود و بعد از مدتی فراموش خواهند شد، چنین آثاری تا سال‌ها باقی خواهند ماند و افراد اهل تحقیق و پژوهش از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای توسعه و پیشرفت گفت: برای پیشرفت و توسعه در عرصه تحقیق و پژوهش هنری کارهای زیادی می‌توان انجام داد اما باید بدانیم که مقصد و هدف چیست و به کجا می‌خواهیم برویم چراکه اگر هدف نداشته باشیم تلاش‌های ما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کتاب را به خوبی مطالعه نکردم اما با ورق زدن چند صفحه از آن متوجه شدم که این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی است که وقتی چند صفحه از آن را بخوانی، دیگر نمی‌توانی از خواندن سایر مطالب آن صرف نظر کنی چراکه مخاطب را به سوی خود جذب می‌کند.

مرادخانی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد این کتاب گفت: معمولاً چنین آثاری نگاه تخصصی و آکادمیک دارند و مخاطب عام نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند اما این کتاب به این شکل نیست و می‌تواند برای هر شخصی، با هر دیدگاهی جذاب باشد.

وی افزود: شاید انتشار این کتاب، شروعی باشد برای تهیه و انتشار کتاب‌های پژوهشی با چنین دیدگاهی تا افراد مختلف بتوانند به آن رجوع کنند. از انتشارات نمایش برای این‌گونه فعالیت‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم که همکاری ما با این انتشارات در سال ۹۵ بیشتر شود. سعی خواهیم کرد امسال کمی دست دوستان را باز بگذاریم تا شاهد نشر کتاب‌های خوب و مؤثری باشیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: فکر می‌کنم این کتاب به زودی به چاپ دوم برسد. اگر دوستان موافق باشند ما می‌توانیم بخشی از هزینه کتاب را برای دانشجویان، استادان و پژوهشگران پرداخت کنیم. برای مثال ۲۵ هزار تومان از ۶۵ هزار تومان قیمت کتاب را حوزه نمایشی پرداخت می‌کند تا مخاطبان راحت‌تر بتوانند کتاب را تهیه کنند چراکه کتاب‌هایی مانند کتاب «نمایشنامه‌نویسان معاصر ایران» بسیار تأثیرگذار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها