سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کتابخوانی، معرفی کتاب و حافظ‌خوانی در شب خاطره‌انگیز یلدا

کتابخانه علامه امینی دوشنبه شب میزبان اعضا در شب یلدا بود و علاقه‌مندان به اشعار حافظ خواندند و برخی از کتاب‌ها را معرفی کردند.

به گزارش نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و تقارن آن با شب یلدا دوشنبه شب (30 آذرماه) مراسمی با هدف زنده نگه داشتن جشن‌ها، آیین‌های ملی و سنن مذهبی با حضور اعضاء در بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه علامه امینی برگزار شد.

در این مراسم اعضاء با بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری خود اقدام به طراحی و خلق کاردستی‌هایی با اشکال گوناگون چون انار و هندوانه کردند و با به‌کارگیری هنر میوه‌آرایی به تزئین سنتی بخش کودک (استفاده از سماور و قوری) به فراخور شب یلدا پرداختند. 

در این شب بلند و آئینی کتاب «سنگ مردم‌آزار و 6 قصه‌ی دیگر» از سری کتاب‌های نارنجی توسط کتابدار بخش کودک و نوجوان معرفی شد. مراسم قصه‌گویی از کتاب «سروناز و باغ هزار پیچ» توسط ندا درویشوند از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

در ادامه اشعار حافظ همچون سنت پیشینیان در مراسم خوانده شد و سه تن از اعضا کتاب‌های خوانده‌شده خویش را به اشتراک گذاشتند.

رقیه حیدرلو به معرفی کتاب «خواستگار ذلیل‌مرده»، هانیه رحیمی به معرفی کتاب «آواز مرغ باران» و زهرا حیدرلو به معرفی کتاب «30 قصه، 30 شب» پرداختند.

زهرا آقایی، مسئول بخش کودک و نوجوان از شب یلدا به‌عنوان بلندترین و گرامی‌ترین شب سال در نزد ایرانیان یاد کرد و افزود: این شب فرصت طلایی است برای اینکه خانواده‌ها و دوستان گرد هم‌آیند و دیوان حافظ بخوانند.

وی در ادامه افزود: از آنجا که معتقدم ظرفیت کتابداران و کتابخانه‌ها در ایجاد خلاقیت و جذب افراد به کتابخانه‌ها انکارناپذیر است تصمیم گرفته شد تا شب یلدا را در کنار خانواده کتابخانه یعنی اعضاء فعال به سر ببریم و این شب خاطره‌انگیز را با کتابخوانی و معرفی کتاب جشن بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها