پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
پیشنهاد چهره‌های فرهنگی برای مطالعه آخر هفته/ از «کمدی الهی» تا «مثل خون در رگ‌های من»

چهره‌‌های فرهنگی هنری شناخته شده کشور، کتاب‌های «کمدی الهی»، «لباس آبی روی بند رخت» و «مثل خون در رگ‌های من» را برای مطالعه در تعطیلات آخر هفته به مخاطبان پیشنهاد دادند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است. از آنجا که تعطیلات آخر هفته فرصت بسیار خوبی برای همنشینی با کتاب و سرزدن به کتابفروشی و کتابخانه است، ارائه کتاب‌های پیشنهادی چهره‌های شناخته شده فرهنگی و اهل قلم کشور می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب کتاب از سوی مخاطبان باشد.

در این گزارش کتاب‌های پیشنهادی چند تن از چهره‌‌های فرهنگی و شناخته شده کشور که در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران به معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود پرداخته‌اند ارائه شده است تا ضمن آشنایی با علائق این چهره‌های فرهنگی، راهنمای خوبی برای مطالعه باشند.
 
فیروز زنوزی جلالی، نویسنده و منتقد ادبی، کتاب «کمدی الهی» نوشته دانته آلیگیری را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: این اثر یکی از پنج شاهکار ادبی دنیا است و هر کتابخانه‌ای که سرش به تنش بیرزد، حتماً این کتاب را در قفسه‌های خود دارد.
 
مریم سعادت، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مجموعه داستان «لباس آبی روی بند رخت و چند داستان دیگر» نوشته ژیلا تقی‌زاده را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: نثر کتاب بسیار نزدیک به زبان گفتار و مردمی است و این باعث می‌شود که مخاطب ارتباط خوبی با داستان‌ها و شخصیت‌های این کتاب برقرار کند.
 
علیرضا خمسه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کتاب «مثل خون در رگ‌های من» اثری از احمد شاملو را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب همواره برای نسل ما یادآور خاطرات خوب و عاطفی است. لحظاتی سرشار از عاطفه و شور عاشقانه که به واسطه واژه‌ها که مانند قطعات جواهر در کنار هم چیده شده‌اند، تبدیل به نامه‌های عاشقانه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها