سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
مراسم قرعه‌کشی اعزام خبرنگاران به نمایشگاه‌های کتاب مسکو و فرانکفورت برگزار شد/ ایبنا در نمایشگاه فرانکفورت نماینده خواهد داشت

در مراسم قرعه‌کشی که از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور برای اعزام خبرنگاران رسانه‌های فعال در حوزه کتاب برگزار شد، روزنامه جام جم، روزنامه ایران و خبرگزاری ایبنا برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و روزنامه شرق و خبرگزاری‌های تسنیم و نسیم برای حضور در نمایشگاه مسکو انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم قرعه کشی اعزام خبرنگاران به نمایشگاه‌های مسکو و فرانکفورت، با حضور امیر مسعود شهرام نیا، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و نمایندگان رسانه‌های فعال در حوزه کتاب برگزار شد.

شهرام نیا در این مراسم با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو، اظهار کرد: این نمایشگاه از 11 تا 15 شهریور ماه (2 تا 6 سپتامبر) در مسکو برگزار خواهد شد که برای ما به دلایل مختلفی دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت، افزود: روسیه کشور پرجمعیتی است و زبان روسی زبان علمی و دانشگاهی بسیاری از کشورهای آن منطقه محسوب می‌شود. این کشور در حوزه ادبیات دارای مفاخر و چهره‌های شاخصی است و عادت به مطالعه در میان مردم این کشور نیز بسیار مشهود است. آن‌ها از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنند و حضور ایران در نمایشگاه مسکو به عنوان مهمان ویژه فرصت مناسبی برای ارائه و معرفی کتاب‌های ایرانی در اختیار ما می‌گذارد.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران شرکت در نمایشگاه مسکو را آغاز فصلی جدید در مناسبات فرهنگی اران و روسیه عنوان کرد و گفت: ایران و روسیه از دیرباز تعاملات ویژه‌ای داشتند و شرکت در نمایشگاه کتاب مسکو برای ما تنها یک برنامه مناسبتی و حضور موقت نیست، بلکه از دیدگاه ما آغاز فصلی جدید در تعاملات فرهنگی دو کشور خواهد بود.

ادامه این نشست، مراسم قرعه کشی برای اعزام خبرنگاران، از میان 11 رسانه فعال در حوزه کتاب برگزار شد که بر این اساس روزنامه جام جم به صورت تمام بها و روزنامه ایران و خبرگزاری ایبنا به صورت نیم بها برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی شدند.

همچنین روزنامه شرق به صورت تمام بها، خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری نسیم نیز به صورت نیم بها برای حضور در نمایشگاه کتاب مسکو معرفی شدند.

 امیر مسعود شهرام نیا، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اعلام برنامه‌ها و جزئیات حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب مسکو و فرانکفورت را به برگزاری نشستی خبری در آینده‌ای نزدیک وعده داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها