سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
خاموشی: بحث انقلاب اسلامی را در دل و جان اهالی قلم زنده نگه داریم/ برافراشته شدن پرچم سوره مهر در مرکز تبادل فرهنگ مکتوب

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاح کتابفروشی «انقلاب» با تأکید بر اینکه پیام فرهنگی شهدای ما بسیار عمیق است، گفت: من مُصر هستم که به بحث انقلاب اسلامی توجهی جدی و ویژه داشته باشیم تا بتوانیم آن را در دل و جان اهالی قلم زنده نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم افتتاح کتابفروشی «انقلاب» از گروه فروشگاهی و نمایشگاهی انتشارات «سوره مهر» امروز سه شنبه (26 خرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده، رئیس انتشارات سوره مهر و جمعی از ناشران، نویسندگان و شاعران شناخته شده کشور برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در ابتدای این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: بازگشت غواصان شهید به وطن برای ما حاوی پیام مهمی است که به قول یکی از دوستان من، «آنها آمده‌اند که ما غرق نشویم».

وی با بیان اینکه انتشارات سوره مهر پرچم دار ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است افزود: من مُصر هستم که به بحث انقلاب اسلامی توجهی جدی و ویژه داشته باشیم تا بتوانیم آن را در دل اهالی قلم زنده نگه داریم. اگر پیام فرهنگی شهیدان ما در انقلاب و دفاع مقدس اینقدر عمیق نبود، این انقلاب به قوت امروز خود نبود و امروز این دشمنی‌ها با ما انجام نمی‌شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه اهل بیت از انقلاب و دفاع مقدس جدا نیست ادامه داد: امروز شاهد دشمنی وهابیان و تکفیری‌ها با فرهنگ اهل بیت هستیم چراکه نمی‌خواهند این فرهنگ در جهان پذیرنده داشته باشد. این اتفاقات به معنای آن است که پیام انقلاب ما در جهان، پذیرنده‌های بسیاری دارد.

در این راه بمانید و در این راه بمیرید
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی همچنین درباره دیگر پیام انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع شیعه قیام  و احکام تعطیل شده دین را یادآوری کرد و به دنیا نشان داد که با تصدی ولی فقیه و پدیده‌ای به نام مرجعیت شیعه می‌توان حکومتی را اداره کرد و حریت و آزادگی و توانمندی مقابله با سلطه را برای جهانیان به ارمغان آورد و اگر امروز می‌بینیم که مردم سوریه، عراق و یمن در حال مبارزه با ظلم و زور هستند و همچنین گروه‌هایی در مقابل اسرائیل قد علم کرده‌اند، همگی از چشمه زلال انقلاب اسلامی سیراب شده‌اند.

وی در ادامه انتشارات «سوره مهر» را منتشر کننده مفاهیم والای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: اهمیت کتابفروشی‌های خیابان انقلاب که در جوار دانشگاه تهران است بر کسی پوشیده نیست چراکه این خیابان را می‌توان مرکز تبادل فرهنگ مکتوب در کشور دانست و خیلی خوشحالم که پرچم انتشارات سوره مهر در این منطقه نیز برافراشته شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود عنوان کرد: گران‌قدر ترین هدیه‌ای که دریافت کردم زمانی بود که به همراه جمعی از عزیزان حوزه هنری در محضر رهبری حاضر شدیم و مقام معظم رهبری در آن مراسم به ما گفتند که شما در این راه بمانید و در این راه بمیرید.

تنها 2000 کتابفروشی درکشور داریم
در ادامه این مراسم محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری طی سخنانی اظهار کرد: اینکه حوزه هنری در خیابان انقلاب اسلامی جایی نداشت یک نقص برای ما بود، هرچند تا کنون بسیاری از کتابفروشی‌های خوب این راسته کتاب‌های ما را در این مرکز نمایندگی کردند و از این به بعد هم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های انتشارات سوره مهر، روایتگر افتخارات و عزتمندی مردم ایران است افزود: از وظایف ما این است که آثار خودمان را به راحتی به دست مردم برسانیم و همه مردم در سراسر کشور بتوانند به کتاب‌هایی که بیانگر افتخارات مردم ما هستند، دست پیدا کنند. اما درحال حاضر متأسفانه با وجود 1100 شهر در کشور، تنها حدود 2000 کتابفروشی داریم که اکثراً در مراکز استان‌ها حضور دارند.

مؤمنی‌شریف یکی از دلایل پایین بودن تیراژ کتاب را کم بودن دسترسی مردم عنوان کرد و گفت:‌ انتشارات سوره مهر تاکنون در ۱۶ مرکز استان صاحب کتابفروشی است و حوزه هنری تلاش دارد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در سال آینده تمام مراکز استان در کشور را صاحب کتابفروشی کند.

فروشگاه «انقلاب» پناهگاه ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
محمد حمزه‌زاده، مدیرعامل موسسه انتشارات سوره مهر نیز سخنران بعدی این مراسم بود که طی سخنانی گفت: خوشحالیم که در بزرگ‌ترین پایانه کتاب و بازار نشر کشور این کتابفروشی را افتتاح می‌کنیم و امیدواریم که برای توسعه و ترویج کتاب‌های حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی گام مؤثری برداریم.

حمزه‌زاده  با بیان اینکه کتابفروشی «انقلاب» مکانی است برای توسعه آثار مکتوب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است ادامه داد: ما متعهد شدیم تا مروج آثار فکری جبهه انقلاب باشیم و به هیچ وجه قصد رقابت با ناشرانی که دیگر آثار را تولید و عرضه می‌کنند نداریم.

وی تاکید کرد: امیدمان این است که این فروشگاه بتواند پناهگاه ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باشد و مصادف شدن افتتاح این فروشگاه با تشییع 175 غواص شهید ما را بر تصمیم مان محکم تر می‌کند که به آرمان‌ها و اهداف آنها وفادار باشیم و کتابی از این فروشگاه بیرون برود که مروج اندیشه‌های امام خمینی و رهبر انقلاب و همین‌طور شهدا باشد.

در ادامه این مراسم مرتضی سرهنگی که یکی از میهمانان افتتاحیه این فروشگاه بود در سخنان کوتاهی همزمان با افتتاح نخستین میز پیشنهاد خرید کتاب در این کتابفروشی اظهار کرد: ادبیات انقلاب و جنگ دارایی مردم ما به شمار می‌رود چون به قیمت جان شیرین جوانانمان به دست آمده است به همین دلیل باید آن را بسیار بسیار ارج بنهیم و مورد توجه قرار دهیم.

محمد حمزه‌زاده در حاشیه این مراسم به خبرنگار «ایبنا» گفت: میدان انقلاب چهارراه حوادث نشر کشور است و برای همین نبودن ما در اینجا یک نقص بوده است. ما در کتابفروشی سوره مهر که در جنب حوزه هنری واقع شده، به طور اختصاص کتاب‌های انتشارات سوره مهر را عرضه می‌کنیم، اما در این کتابفروشی آثار همه ناشران عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ناشران حوزه اندیشه و فکر دفاع مقدس را عرضه خواهیم کرد.

وی افزود: این مکان که در تملک حوزه هنری بوده، در گذشته به عنوان یک گالری هنرهای تجسمی استفاده می‌شد که مدتی هم تعطیل بود، اما در ادامه تصمیم گرفتیم که آن را تبدیل به کتابفروشی کنیم و در حال حاضر در فضایی حدود 400 متر به ارائه کتاب‌های این حوزه مشغول شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها