جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
سید‌عباس صالحی‌: حوزه کودک و نوجوان دارای ظرفیت و استعداد فراوانی است/ ناشران کودک به بازهارهای جهانی بیندیشند

سید عباس صالحی در بازدید از غرفه‌های کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه خلاقیت در بخش نشر کودک و نوجوان بسیار زیاد است، گفت: بخش کودک و نوجوان دارای ظرفیت و استعداد فراوانی است که می‌تواند زمینه‌ای برای اتفاقات خوب در این حوزه‌ باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سید‌عباس صالحی‌ عصر امروز در بازدیدی سرزده به منظور تشکر و قدردانی از تشکل‌های صنفی نشر در حوزه کودک و نوجوان‌ به سالن‌های کودک و نوجوان‌ آمد و در دیداری با هیأت‌مدیره انجمن ناشران کتاب کودک از آنها سپاسگزاری کرد. در این جلسه‌ سید‌عباس صالحی، محسن طائب‌، عبدالعظیم فریدون، محمد‌ مجری‌سازان طوسی، برزو سریزدی، محمد رنجبری‌ و محمد‌تقی حق‌بین‌ حضور داشتند‌.
 
سید‌عباس صالحی‌ در این نشست به ظرفیت‌های بخش کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ما در همه صنایع‌ یک بخش خلاق داریم‌ و یک بخش منفعل‌. این طبیعی است که این موضوع در حوزه نشر نیز وجود داشته باشد‌. خلاقیت در بخش نشر کودک و نوجوان بسیار زیاد است. در واقع حوزه کودک و نوجوان دارای ظرفیت و استعداد فراوانی است که می‌تواند زمینه‌ای برای اتفاقات خوب در این حوزه‌ باشد.
 
رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: در نشر کودک و نوجوان نشر شاهد حضور عناصر فعال و خلاق زیادی هستیم‌ که می‌تواند یک ظرفیت خوب محسوب شود و ناشران را به سمت حرفه‌ای شدن ببرد. ناشران می‌توانند همکاری در عین رقابت و رقابت در عین همکاری داشته باشند‌ با کشف و ایجاد بازارهای جدید در حوزه نشر کودک ناشران می‌توانند رقابت را با همکاری توأم کنند.
 
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چه از لحاظ محتوایی و چه از لحاظ ایجاد منابع‌ ناشران کودک و نوجوان می‌توانند‌ با استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌هایی که در این حوزه وجود دارد کارهای خوبی انجام دهند و به سمت حرفه‌ای شدن پیش روند.
 
عبدالعظیم فریدون: باید باسواد‌ترین معلمان را در مدارس ابتدایی به کار ببریم‌
عبدالعظیم فریدون، رئیس انجمن ناشران کودک، نیز در این نشست گفت: باید توجه داشت که باید باسواد‌ترین معلمان را در مدارس ابتدایی به کار ببریم‌ ما در آموزش و پرورشمان فکر می‌کنیم معلمانی که در دبیرستان یا راهنمایی کاری برایشان نیست باید به مدارس ابتدایی بروند در حالی که این اشتباه است باید از نیروهای باسواد و خلاق به عنوان معلمان ابتدایی استفاده کنیم اما متاسفانه ما در این مورد غفلت کرده‌ایم. اگر رفتار‌های نامناسبی از نسل جوان و نوجوان امروزمان می‌بینیم نتیجه کم‌کاری در این حوزه است.
 
برزو سریزدی: فقط 5 درصد از بن‌های خرید کتاب به سمت بخش کودک و نوجوان هدایت شده است
برزو سریزدی، مدیر سالن‌های کودک و نوجوان نمایشگاه نیز در این نشست گفت: باید توجه داشت که ما مشکلات زیادی در نشر کتاب‌های کودک و نوجوان داریم به عنوان مثال امسال فقط 5 درصد از بن‌های خرید کتاب به سمت بخش کودک و نوجوان هدایت شده است. بخش کودک و نوجوان چه در زمانی که کاغذ توزیع می‌شد‌ و چه در زمانی که خرید کتاب صورت می‌گرفت، همیشه مغفول بوده است. باید به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شود زیرا آنها آینده‌سازان ما هستند. اما متاسفانه این توجه صورت نگرفته است. اگر بتوانیم حمایت‌ها را به این سمت بکشانیم قطعا می‌توانیم آینده خوبی را برای کودکانمان رقم بزنیم.
 
محمد مجری‌سازان طوسی: نوآوری و خلاقیت در کتاب‌های کودک برای کتابفروشان خوشایند نیست
محمد مجری‌سازان طوسی، رئیس کارگروه بخش کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این نشست عنوان کرد: کودکان امروز خیلی کتاب دارند در نتیجه بستر مطالعه فراهم است اما متاسفانه وقتی که ناشران‌ می‌خواهند کارهای خلاقانه و نوآورانه ارایه دهند‌. در توزیع کتاب‌ها‌ به کتابفروشان‌ مشکل ایجاد می‌شود‌ وقتی که قالب، فرم و شکل و اندازه کتاب‌ها‌ عوض می‌شود به زحمت می‌توانیم کتاب‌ها را به کتابفروشان عرضه کنیم‌.
 
ناشران کودک و نوجوان در سالن‌های 22، 23، 24 و 25 بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت‌ 94 از ساعت 10 الی 20 پذیرای علاقه‌مندان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها