یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
طعم شيرين فرهنگ در ايستگاه يار مهربان/ گشتی در دهمین نمایشگاه کتاب قم

دهمین نمایشگاه استانی کتاب قم در طول روزهاي نخست برگزاري با استقبال گسترده‌اي از سوي عموم مخاطبان روبه‌رو شده است و ارائه امكانات و تسهيلات فراهم شده از سوي مسئولان برگزاري نمايشگاه زمينه‌اي را فراهم كرده است كه طالبان يار مهربان بتوانند در فضايي مطلوب طعم فرهنگ را بچشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، دهمين نمايشگاه كتاب استان قم از پنجشنبه 30 بهمن با حضور علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد و از روز جمعه يكم اسفند ماه فعاليت خود را به صورت رسمي در مجتمع ناشران آغاز كرد. این نمایشگاه در روزهای اولیه برپایی‌اش با استقبال خوب مخاطبان کتاب مواجه شده است و همچنان این استقبال ادامه داد.

علي موحد يكي از دانشجويان قمي است كه برگزاري اين نمايشگاه‌ها را يكي از فعاليت‌هاي موثر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌داند و مي‌گويد: بسياري از دانشجويان و مردم قمي علاقه‌مند به كتاب و كتاب‌خواني هستند اما متاسفانه براي تهيه كتاب‌ مجبورند ساعات زيادي را در انتشارات مختلف بگذرانند از این‌رو برگزاري اين نمايشگاه سبب شده تا مردم در كمترين زمان بتوانند نيازهاي فرهنگي خود را برطرف كنند.

حضور بيش از 340 ناشر در 211 غرفه در دهمين نمايشگاه كتاب استان سبب شده تا علاقه‌مندان به حوزه كتاب و كتاب‌خواني به راحتي كتاب‌هاي مورد نياز خود را از ناشران اصلي حوزه كتاب تهيه كنند.

زهرا سادات موسوي يكي از مادران قمي است كه همراه با دو فرزندش به بازديد از اين نمايشگاه آمده است. وي مي‌گويد: وجود طبقه‌اي مختص ناشران حوزه كتاب كودك و نوجوان سبب شده تا به آساني كتاب‌هايی را نياز فرزندانم است تهيه كنم. متاسفانه پيش از اين مجبور بودم به چندين كتابفروشي براي تهيه مراجعه كنم از همين رو مناسب است مسئولان برگزاري اين نمايشگاه چندين بار در سال نمايشگاه‌هاي كتاب را برگزار كنند.

بنا به گفته امير عباس عابديني يكي از نوجوانان بازديد كننده از نمايشگاه كتاب وجود غرفه‌هاي نقاشي و نجوم سبب شده تا بسياري از كودكان و نوجوانان در اين نمايشگاه حضور داشته باشند و با علم نجوم آشنا شوند و از سوي ديگر كودكان با حضور در غرفه نقاشي مي‌توانند نقاشي بكشند و جايزه بگيرند.

يكي از محسنات برگزاري دهمين نمايشگاه كتاب استان قم برپايي اين نمايشگاه در مجتمع ناشران است زيرا كه به عقيده بسياري از بازديد كنندگان برگزاري اين نمايشگاه در اين مجتمع سبب صرفه جويي در زمان شده است.

مريم امجدي از ديگر بازديد كنندگان نمايشگاه كتاب است. وي دهمين نمايشگاه كتاب استان قم را يكي از بهترين نمايشگاه‌هاي كتاب معرفي مي‌كند و معتقد است كه برگزاري نمايشگاه كتاب در مجتمع ناشران سبب آشنايي بيشتر مردم با اين مجتمع و خريد آسان مردم شده است.

وي مي‌افزايد: پيش از اين نمايشگاه‌ها در مجتمع امام خميني(ره) برگزار مي‌شد كه فضاي كمي داشت ولي با راه‌اندازي مجتمع ناشران و برگزاري نمايشگاه‌ها در اين مجتمع شاهد اقبال بيشتر مردم و ناشران به نمايشگاه‌هاي كتاب استاني هستيم.

هوشنگ مرادي يكي از دانشجويان رشته زبان انگليسي در مقطع كارشناسي ارشد است و مي‌گويد: هر سال براي تهيه كتاب‌های دانشگاهي مجبور بودم به تهران سفر كنم و كتاب‌هاي درسي خود را تهيه كنم اما امسال توانستم كتاب‌هاي درسي و مورد نياز خود را از اين نمايشگاه تهيه كنم.

حجت الاسلام محمد حسيني نيز که به همراه اعضاي خانواده از دهمين نمايشگاه كتاب استان بازديد مي‌كند و معتقد است كه حضور در اين نمايشگاه به همراه خانواده سبب شده تا نيازهاي فرهنگي تمامي اعضاي خانواده را پاسخ‌گو باشد و از سوي ديگر حضور غرفه كتب حوزوي در كنار ساير كتاب‌ها را موثر مي‌داند.

بنا به گفته اعظم صادقي يكي از كتابخوان‌هاي فعال حوزه داستان و رمان، وجود كتاب‌هاي جديد و تازه منتشر شده در حوزه داستان و رمان سبب شده تا بسياري از اهالي كتاب حوزه رمان از اين نمايشگاه بازديد كنند و با جديدترين آثار اين حوزه آشنا شوند و آنها را خريداري كنند.

علي نوري يكي از بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب است كه با دست پر از نمايشگاه خارج شده و مي‌گويد: با توجه به قيمت بالاي كتاب‌ها گمان نمي‌كردم كه بتوانم تمام كتاب‌هاي مورد نياز خود را تهيه كنم اما خوشبختانه با وجود تخفيف‌هاي ويژه نمايشگاه كتاب توانستم تمام كتاب‌هاي مورد نياز خود را تهيه كنم كه اين خود نكته‌ای مثبت برای این نمایشگاه محسوب می‌شود.

دهمين نمايشگاه كتاب قم تا هشتم اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر پذيراي عموم بازديد كنندگان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها