جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
اهداء 110 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به نهاد کتابخانه‌ها

در اقدام مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، 110 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به نهاد کتابخانه ها اهدا شد؛ همچنین معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی و مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در استان‌های گیلان و کرمان از فعالان حوزه کتاب این استان‌ها تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مناسبت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و نهاد کتابخانه ها بیش از 110 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان توسط انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا شد.

اولین کاروان اهدای کتاب کودک و نوجوان، به مناسبت هفته کتاب و به منظور تجهیز کتابخانه‌های روستایی و کتابخانه‌های مناطق کمتر برخوردار، در روز شنبه يكم آذر به انبار نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتقل خواهد شد تا پس از تحویل، در اختیار کتابخانه‌های سراسر کشور قرار بگیرد.

 طرح کاروان‌های اهدای کتاب کودک و نوجوان چندی پیش طی تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور به اجرا درآمد و در قالب اهدای کتاب در چندین کاروان در سال جاری ادامه خواهد داشت.

تفاهم نامه بین انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید به امضا رسیده است.

برگزیدگان حوزه کتاب گیلان تجلیل شدند

محمد الهیاری با حضور در آیین پاسداشت حامیان و برگزیدگان کتاب استان گیلان ضمن تبریک هفته کتاب به دست اندرکاران و متولیان حوزه کتاب و نشر کشور گفت: استان گیلان از دیرباز مهد فرهنگ و هنر و خاستگاه عالمان برجسته‌ای در این حوزه بوده است و گیلانیان همواره از این حیث به خود بالیده اند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال 1387 از بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شد اظهار داشت: با این وجود همکاری و همفکری خوب و مناسبی بین دو مجموعه همواره دیده می شود که همین عامل موجب پیشرفت در کار فرهنگی استان‌ها شده است.

وی افزود: در هفته کتاب سال جاری در 7 استان کشور برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب با همکاری کتابخانه ها و  وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفت که این موضوع در گیلان هم مشاهده شد و این خود نشانه ای از تعامل ارزنده در بخش فرهنگی استان است.
 
وی همچنین از مدیران کل کتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و از طرح ایجاد انجمن خیرین اهدای کتاب در آینده نزدیک خبر داد و از مسئولین و متولیان فرهنگی استان گیلان نیز خواست توجه جدی در این حوزه داشته باشند.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به دوره چهارماهه اخیر تصدی علیرضا مختارپور در نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اظهار داشت: در این دوره چهارماهه کارهای بزرگی به انجام رسیده است که از آن جمله می توان به رسیدگی به وضعیت احکام پرسنلی کارکنان و لحاظ کردن مواردی به‌عنوان حق مهد و افزایش حقوق و مزایا به کارکنان اشاره کرد که در ماهای آینده شاهد تحقق آن خواهیم بود.

تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز و فعالان عرصه کتاب کرمان

ابراهیم شمشیری در مراسم تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز و دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: هفته کتاب بهانه‌ای است تا خدمات انجام شده در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و از تلاشگران این عرصه قدردانی شود.

وی افزود: هر ساله در هفته کتاب از برخی کتابداران نمونه تقدیر می‌شود که امسال به صورت نمادین به پاس زحمات صورت گرفته همه کتابداران با اهدای لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

شمشیری با اشاره به 24 آبان ماه روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی بیان داشت: این روز به مناسبت درگذشت علامه طباطبایی (ره) به این نام مزین شده و برای دست‌اندرکاران حوزه کتاب افتخار بزرگی است که پیرو چنین شخصیتی باشند.در هفته کتاب علاوه بر اینکه باید فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی را شدت بخشید، باید کتاب‌های خوب و موثر را نیز معرفی کنیم.

وی با اشاره به تالیفات متعدد علامه سیدمحمد حسین طباطبایی (ره) در حوزه فلسفه، تفسیر و ... گفت: دو کتاب «زندگی ‌نامه محمدحسین طباطبایی» و «مهر تابان» شخصیت بزرگ علامه طباطبایی را بسیار زیبا بیان کرده‌اند.

شمشیری با بیان اینکه کمبود دستمزدها از مشکلات جدی کتابداران و کتابخانه‌ها بوده است، تصریح کرد: رفع این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. موقعیت کتابداران همانند معلمی است که سال‌ها در محرومیت بوده و از این موضوع گلایه داشتند که خوشبختانه وضعیت در حال بهبودی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها