سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
صالحی: نگاه ترکیبی به نشر داخلی و خارجی، الگوی عمل مدیران فرهنگی قرار گیرد

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تکریم دکتر محمدرضا وصفی و معارفه علی فریدونی به‌عنوان مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دکتر وصفی همواره نگاه ترکیبی به عرصه نشر داخلی و خارجی داشت که امیدواریم سایر مدیران نیز این نگاه را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آئین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (6 آبان‌ماه) با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

صالحی در این مراسم، اظهار کرد: در یک سال که از نزدیک با دکتر وصفی فعالیت فرهنگی داشتیم، متوجه شدم که تجربه بیش از یک دهه فعالیت وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فرصت را به او داده بود که در حوزه‌های مختلف، گره‌گشایی کند.

وی افزود: متاسفانه انقطاع مدیریت‌های فرهنگی در کشور ما به انباشت تجربه‌ها منتهی نمی‌شود، اما دکتر وصفی در دوره فعالیتش با کوله باری از تجربه به کمک و یاری ما آمد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نگاه ترکیبی دکتر وصفی به عرصه نشر داخلی و خارجی بسیار ارزشمند و راهگشا بود و مدیران فرهنگی کشور نیز باید این نگاه را پیشه راه خود قرار دهند و با تلفیق نگاه‌های داخلی و خارجی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی کشور و انتقال این فرهنگ به سایر ممالک گام بردارند.

وی با تمجید از نگاه دولت ـ مردمی دکتر وصفی در دوره فعالیتش، گفت: ما نیازمند نگاه دولت ـ مردم هستیم، همان‌گونه که دکتر وصفی در دوره فعالیت خود میان خواسته‌های دولت و مردم تعادل و توازن برقرار کرده بود. در خصیصه اخلاقی وی هرگز نگاه‌های دولت‌گرایانه بدون توجه به نهادهای خصوصی و نگاه‌های آرمانگرایانه بدون در نظر گرفتن و درک موقعیت موجود در دولت، مشاهده نشده است.

صالحی ادامه داد: خصلت‌های شخصی و انسانی دکتر وصفی همواره زبانزد عام و خاص است. ما به تحمل، مدارا، انسانیت به معنای واقعی، انصاف، عدالت و احترام متقابل نیازمندیم؛ به هر میزان که این خصلت‌های پاک وجود داشته باشند، بدون تردید باید از صاحبان آنها تجلیل شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فاصله گرفتن دکتر وصفی از ما بسیار سخت است اما باید خودخواهی را کنار گذاشت چرا که ممکن است اشخاص فرصت‌هایی برای موفقیت بیشتر داشته باشند. بنابراین باید به آنها و فرصت‌های آنها احترام گذاشت.

وی در ادامه این مراسم در معرفی مدیرکل جدید  این دفتر گفت: علی فریدونی به عنوان جانشین دکتر وصفی در دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند یافت و از این پس این مسئولیت را برعهده خواهند داشت؛ ایشان دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و همچنین دارای نگرش‌های انسانگرایانه و اخلاق‌مدار نیز هستند.

صالحی همچنین اظهار امیدواری کرد تا در دوره جدید فعالیت‌های دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتفاقات مبارک و جدیدی رُخ دهد.

گزارش تکمیلی و سخنرانی دیگر مدعوین منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها