شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
ترجمه نقش به‌سزایی در نزدیکی ملت‌ها دارد

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با «آمن هوتپ زامبرانو» سفیر ونزوئلا ضمن تاکید بر ترجمه آثار نویسندگان دو کشور، گفت: ترجمه نقش به‌سزایی در نزدیکی ملت‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (3 آبان‌ماه) در دیدار با «آمن هوتپ زامبرانو» سفیر ونزوئلا با اشاره به امضاء تفاهمنامه به امضاء رسیده درباره  مبادلات فرهنگی میان دو کشور در سال 2000 اظهار کرد: باید برنامه جدیدتری برای مبادلات فرهنگی ایران و ونزوئلا تدوین شود که ایران آمادگی تهیه پیش‌نویس این برنامه را دارد تا این پیش‌نویس بستر و زیربنای تمامی اقدامات فرهنگی شود. 

وی ضمن اعلام آمادگی همکاری در حوزه‌های فرهنگی و هنری با کشور ونزوئلا، افزود: ایران آمادگی برگزاری هفته‌های فرهنگی در این کشور را دارد و متقابلا این آمادگی را برای برگزاری هفته فرهنگی کشور ونزوئلا در ایران را نیز دارد؛ از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برنامه‌های سینمایی،‌ موسیقی، تئاتر و ... اشاره کرد. 

جنتی گفت: به منظور گسترش روابط فرهنگی، می‌توان برخی آثار نویسندگان ایرانی و  ونزوئلایی را به زبان‌های دو کشور ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان قرار داد زیرا ترجمه نقش به‌سزایی در نزدیکی ملت‌ها دارد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: می‌توان شرایط دیدار اهالی رسانه دو کشور را فراهم آورد تا از این طریق بتوان با آداب و رسوم و تاریخ و تمدن یکدیگر بیشتر آشنا شد. 

وی ادامه داد: لازم است در صورت برگزاری هفته‌های فرهنگی میان دو کشور، در بخشی از آن نمایشگاهی از تاریخ اسناد مبادلات فرهنگی شامل مجموعه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و خدمات فنی و مهندسی میان دو کشور به نمایش گذاشته شود. 

جنتی افزود: کشور ونزوئلا دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری است. امیدوارم توسعه فعالیت‌هایش در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ‌هنری،‌ اقتصادی،‌ علمی و ... ادامه و گسترش یابد. 

در ادامه «آمن هوتپ زامبرانو» سفیر کشور ونزوئلا گفت: شرایط بسیار خوبی برای تعاملات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور وجود دارد که باید در گسترش آن همت گمارد. 

وی با اشاره بر استحکام انقلاب اسلامی ایران، افزود: ایران همواره دارای تمدن و تاریخ دیرینه و مستحکمی بوده است و ونزوئلا به تعاملات فرهنگی و سیاسی با این کشور علاقه‌مند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط