پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵
نوآمی کلین، برنده 60 هزار دلار جایزه « هیلاری وستون » / گران‌ترین جایزه غیرداستانی کانادا برای تغییرات آب و هوایی

نویسنده و فعال کانادایی برنده جایزه 60 هزار دلاری موسوم به« تراست هیلاری وستون رایترز» برای کتاب غیرداستانی «این‌همه چیز را تغییر می‌دهد: کاپیتالیسم علیه تغییرات آب و هوایی» که درباره تغییرات آب و هوایی است، شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دست‌اندرکاران گران‌ترین جایزه غیرداستانی کانادا، در مراسمی رسمی در گالری انتاریو در تورنتو رسماً برنده امسال خود را خانم کلین معرفی کرد که توانسته با قلم شیوای خود نشان دهد که سرمایه‌داری علیه محیط‌زیست عمل کرده است.

وی زمانی که نامش خوانده‌شده روی سن رفته و از سایر کتاب‌هایی که برنده نشدند تقدیر کرد و گفت آن‌ها نیز شایسته دریافت جایزه هستند.

وی در مصاحبه‌ای که با سی بی اس کرد تأکید نمود که برنده شدن کتابش باعث می‌شود تا خوانندگان جدیدی برای خود پیدا کند. وی افزود این کتاب حتی مخالفین سیاسی عقایدم را نیز با خود درگیر می‌کند و من هدفم از نوشتن این کتاب درگیر کردن همه طرف‌های مسئله تغییرات آب و هوایی است و ما به چنین شرایط بحث‌برانگیزی احتیاج داریم.

هیئت‌داوران امسال شامل چارلز فوران (برنده سابق)، پریسکیلا اوپال(نویسنده)، مریلی ویزبورد، پیتر منسبریج(از سی بی اس) و فیلم‌ساز معروف دیپا مهتا بودند که گفتند مستندات دقیق در کتاب ما را وادار به پاسخ دهد درباره بحران کنونی در جهان می‌کند.

گفتنی است به سوزان دلاکونت، چارلز مونت گمری ، پائولا تاد و کاتلین وینتر به‌عنوان فینالیست‌های امسال که برنده نشدند، به هرکدام هر نفر 5 هزار دلار (دلار کانادا) اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها