سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
جایزه ادبی شهریار برای 45 پایان‌نامه برتر/ چاپ ششم «فیض بوک»/ نشست ادبی «دقایقی با یک نویسنده»

از جایزه ادبی شهریار برای 45 پایان‌نامه برتر تا نشست ادبی «دقایقی با یک نویسنده»، مجموعه خبری امروز خبرگزاری کتاب در قالب «چه خبر از نهادها و چهره‌ها در حوزه کتاب؟» را تشکیل می‌دهد.

گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) را از رویدادهای حوزه کتاب می خوانید:

اولین دوره جایزه ادبی استاد شهریار
اولین دوره جایزه ادبی استاد شهریار 27 شهریور، همزمان با سالروز تولد استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی، در تهران برگزار می‌شود.
 
در اولین دوره این جایزه، 45 پایان نامه برتر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های سراسر کشور مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

چاپ ششم «فیض بوک»
پرفروش‌ترین کتاب انتشارات سوره مهر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ششمین بار تجدید چاپ شد.

«فیض بوک» اثر «ناصر فیض» دربر دارنده 70 قطعه طنز است که بیشتر در قالب کلاسیک سروده شده و در آن زبان معیار و محاوره به کار رفته است. محتوای سروده‌ها بیشتر اجتماعی و سیاسی است که در آن موضوعات مختلف مرتبط با این دو حوزه مطرح می‌شود.

«فیض بوک» که به نوعی فیس بوک را که یک صفحه اجتماعی سیاسی است به ذهن تداعی می‌کند، از ترکیب نام این شبکه اجتماعی و نام خانوادگی نویسنده تشکیل شده و در آن زبان معیار و محاوره به کار رفته است.

سروده‌های ناصر فیض در این کتاب در مقایسه با سایر آثارش همگی جدید هستند، بطوری‌که مخاطب آنها را در جای دیگری نخوانده است.

چاپ ششم «فیض بوک» در 200صفحه و شمارگان 2500 نسخه با قیمت 9900 تومان وارد بازار نشر شده است.

برنامه‌های «مدرسه‌ رمان» در شهرستان ادب
نخستین کارگاه مدرسه رمان، با حضور استادان برجسته حوزه داستان نویسی و نقد ادبی چون محمدحسن شهسواری، بلقیس سلیمانی و حمیدرضا شاه‌آبادی با شرکت تعدادی از داستان نویسان جوان از روز پنجشنبه 13 شهریور 1393 کار خود را آغاز می‌کند.

موسسه شهرستان ادب در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از خیابان طالقانی، روبروی سینما صحرا، شماره 168، طبقه چهارم  واقع شده است.
 
کتاب بهارستان به همراه ویژه‌نامه یکمین سال انتشار
دوازدهمین شماره ماهنامه داخلی روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با عنوان «کتاب بهارستان»، که با اخذ امتیاز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب نشریه‌ای رسمی فعالیت خواهد کرد، منتشر شد.

این شماره شامل گزارش کاملی از برگزاری ایفلا که با حضور دکتر محمد رجبی، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه برگزار شد و گزارش‌هایی از بازدید کتابخانه مجلس سنای فرانسه، بازدید از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، دیدار و گفت‌وگو با خانم سینیکا سیپیلا (Sinikka Sipilä) رئیس ایفلا و همچنین معاون بخش کتابخانه‌های پارلمانی ایفلا و بازدید از کتابخانه ملی فرانسه است.

در بخش دیگری از این کتاب نیز خرید جلیقه مظفرالدین شاه برای موزه مجلس شورای اسلامی که جلیقه به افتخار سفر مظفرالدین شاه به پاریس دوخته و به وی اهدا شده گزارش شده است.

در بخش انتشارات نیز انتشار جلد اول مجموعه نشست‌های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، دانشنامه جهان (دائره المعارف علوم طبیعی و تشریح)، بیست و یکمین شماره «پیام بهارستان»، فصلنامه متن پژوهی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، با مقالاتی در موضوعات ادبیات،‌ تاریخ، رسائل، فهرست‌نویسی و کتابشناسی آمده است.

بازدید خانم کاستیکیان، ایران شناس مشهور و عضو آکادمی علوم ارمنستان به همراه سفیر ارمنستان از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز در بخش بین‌الملل آمده است.

فرهنگسرای مهر میزبان نشست ادبی «دقایقی با یک نویسنده»
فرهنگ‌سرای مهر به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان در نشستی ادبی با عنوان « دقایقی با یک نویسنده » به نقد و بررسی کتاب « سین هشتم» می‌پردازد.

کتاب «سین هشتم» مجموعه‌ای از نکته‌های کوتاه و آموزنده برای مدیریت بهتر زندگی را دربر دارد. این کتاب در هشت فصل در زمینه‌های پوشاك، آشپزي و شيريني‌پزي، نظافت، فوت و فن خانه‌داری، سلامت و زيبايی، آداب و معاشرت  و ... راهکارهای ساده و آسان برای سبک زندگی بهتر به مخاطبان ارائه می‌دهد.

تقویت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، ایجاد فضای کتاب‌خوانی برای ارتقای سطح دانش و اطلاعات در شهروندان، غنی سازی اوقات فراغت و... از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان شده است.

کتاب سین هشتم با عنوان فرعی «590 نکته هدیه‌ای برای سبک زندگی بهتر» به نویسندگی سعیده یراقی اصفهانی، توسط انتشارات بین المللی حافظ و با همکاری موسسه نشر شهر منتشر شده است.

این برنامه 16 شهریور، ساعت 10 صبح با حضور نویسنده کتاب برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شركت در اين نشست به فرهنگ‌سرای مهر واقع در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ مراجعه کنند و يا برای كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ تلفن‌: 55039300 تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها