یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
هجوم سنجاب‌های آتش پاره به بازار کتاب

مجموعه سه جلدی «سنجاب‌های آتش‌پاره» اثر آدام رابین با ترجمه محبوبه نجف‌خانی توسط واحد کودک انتشارات زعفران به‌دست کودکان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه سه جلدی «سنجاب‌های آتش‌پاره»با عنوان‌های «سنجاب‌های آتش پاره!»، «سنجاب‌های آتش پاره وگربه همسایه» و «سنجاب‌های آتش پاره به جنوب می‌روند» با تصویرگری دنیل سلمیری، داستان‌های تخیلی  از سنجاب‌ها را برای کودکان گروه سنی «الف و ب» بیان می‌کند.

نخستین جلد از این مجموعه با عنوان «سنجاب‌های آتش پاره!» داستان پیرمرد تنهایی را نقل می‌کند که از حیوانات بدش می‌آید ولی علاقه زیادی به پرندگان دارد و به آن‌ها دانه می‌دهد اما سنجاب‌های آتش‌پاره دانه‌ها را می‌خورند و پیرمرد را عصبانی می‌کنند. با فرارسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان، پیرمرد تنها می‌شود و سنجاب‌ها تصمیم می‌گیرند هدیه‌ای به پیرمرد بدهند...

دومین جلد این مجموعه با عنوان «سنجاب‌های آتش پاره وگربه همسایه» در ادامه نخستین جلد آن ماجراهای سنجاب‌ها را با پیرزن شیرینی فروش و گربه جنجالی‌اش به نام «کلوچه» که به تازگی همسایه پیرمرد شده است بیان می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پیرزن بعد از اینکه وسایلش را جابجا کرد کیک تمشک پخت و با گربه‌اش، کلوچه، به در خانه همسایه جدیدش رفت تا با او آشنا شود. پیرمرد که دوست نداشت با کسی حرف بزند، پشت پرده قایم شد و در را باز نکرد. سنجاب‌ها هم که از گربه پیرزن می‌ترسیدند، توی ناودان‌ها قایم شدند...» 

در سومین جلد این مجموعه با عنوان‌ «سنجاب‌های آتش پاره به جنوب می‌روند» سنجاب‌ها تصمیم می‌گیرند با آغاز فصل سرما به همراه پرندگان به جنوب کوچ کنند. برای اینکار وسایلی برای پروازشان می‌سازند و می‌روند، اما هنگام فرود همه وسایلشان خراب می‌شود...

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شبی در دل آن جنگل برفی، صدای عجیبی فوک وایر پیر را از خواب بیدار کرد. صدای زنگ تلفن بود. کسی به او زنگ می‌زد! وقتی گوشی را برداشت، تلفنچی از او پرسید که آیا حاضر است هزینه تلفن راه دور را بپردازد. تلفن از دهکده ساحلی «تعطیلات» بود. پیرمرد قبول کرد. چند لحظه بعد از توی گوشی صدای جیرجیر شنید. پیرمرد فریاد زد: ای سنجاب‌های آتش‌پاره!...»

آدم رابین، در سال 2008 با چاپ اولین مجموعه‌اش «سنجاب‌های آتش‌پاره» به شهرت جهانی رسید و چند جایزه گرفت. وی درباره‌ این مجموعه می‌گوید: ایده این داستان را از ماجرای پدرم گرفتم. او خانه‌ بزرگی دارد و سنجاب‌ها مدام به حیاط خانه‌اش می‌آیند و از توی جادانه‌ای که پدرم برای پرنده‌ها پر می‌کند، دانه می‌خورند. خیلی از مردم این جا با چنین مشکلی روبه‌رو هستند. من داستان‌ها را نوشتم و برای تصویرگری به دنیل سلمیری فرستادم. من و دنیل کلی با ماجراهای سنجاب‌ها خندیدیم. دوست دارم که برای بچه‌ها قابل فهم باشد تا آن‌ها بتوانند با کتاب ارتباط برقرار کنند. خوشبختانه بچه‌ها از این مجموعه استقبال خوبی کردند.

دنیل سلمیری در بروکلین نیویورک بزرگ شد و در سال 2006 از دانشگاه هنر مدرن در رشته نقاشی لیسانس گرفت. او تا به حال هشت کتاب تصویرگری کرده و جوایز بسیاری گرفته است. سلمیری تصویرهای «سنجاب‌های آتش‌پاره» را از روی سنجاب‌هایی که به حیاط خانه‌اش می‌آیند، نقاشی کرده است.

واحد کودک انتشارات زعفران مجموعه سه جلدی «سنجاب‌های آتش‌پاره» را درقالب 36 صفحه و شمارگان دو ‌هزار و 500 نسخه با قیمت 60 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها