شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
نمايشگاه امسال نمايه درستي از جامعه علمي و فرهنگي كشور بود

رييس بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در آيين اختتاميه اين رويداد فرهنگي گفت: در اين دوره تلاش شد نمايشگاه كتاب، نمايه درستي از جامعه علمي و فرهنگي كشور باشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) آيين اختتاميه بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران دقايقي پيش با حضور فرهيختگان و اهالي قلم و انديشه برگزار شد.

دكتر صالحي در اين مراسم ضمن تشريح برنامه‌هاي اصلي و جنبي اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران گفت: در اين دوره كارهاي جديدي انجام شد و برخي اقدامات قبلي اصلاح شدند. سالن ترجمه، سالن توليد علم و سراي استقبال از نخبگان و انديشمندان و سالن كارنامه نشر از جمله بخش‌هايي بودند كه در اين دوره با اقبال عمومي مواجه شدند.

وي با بيان اين‌كه در اين دوره كوشيديم وجه نمايشگاهي اين رويداد فرهنگي پررنگ‌ شود گفت: در اين دوره بيش از 60 برنامه با هدف ايجاد تفرجگاه براي خانواده‌ها با رويكرد كتاب برگزار شد.

معاون فرهنگي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران محيطي طاهر و مطهر بود گفت: تدوين منشور اخلاقي از جمله اقدامات اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران محسوب مي‌شود در اين راستا از غرفه‌داران و ناشراني كه نسبت به اين منشور اخلاقي متعهد بودند قدردانی مي‌كنم.

صالحي با بيان اين‌كه در اين دوره كوشيديم نمايشگاه كتاب تهران نمايه درستي از جامعه عملي و فرهنگي كشور باشد، گفت: با وجود تمام مشكلات مالي تلاش كرديم نگاه نمايشگاه كتاب تهران، متفاوت و رو به جلو باشد. مي‌دانيم كه شايستگي ملت فرهنگ‌دوست بيش از اينهاست. بنابراين، اميدواريم و انتظار داريم كه امسال با نگاه بلند و رفيع مقام معظم رهبري كه امسال را سال اقتصاد و فرهنگ ناميده شده است زير ساخت‌هاي نمايشگاه كتاب تهران، زيرساخت‌هاي فرهنگي و متناسب با اشتياق ملت كتاب دوست باشد.

نمایشگاه کتاب تا ساعت 20 امروز به کار خود ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها